• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Goedemorgen medetweakers :)

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een bijna 3,5 jaar oude Mede8er MED 500x liggen met een zelf ingebouwde 2TB HD van Samsung. De Mede8er doet het nog prima, heeft in de 3,5 jaar nauwelijks problemen opgeleverd en het allerbelangrijkste (waarvoor ik hem heb gekocht): hij draait nog steeds alles vlekkeloos en zonder haperingen.

Er zijn echter drie belangrijke ontbrekingen die ik steeds meer begin te missen in de Mede8er.

1. Het ontbreken van een medialibrary om metadata op te halen. (Het kan wel, alleen dien je het handmatig te doen. Kost te veel energie en tijd naar mijn mening.)
2. Het ontbreken van een slick menu, met meer opties tot thema customization.
3. Het ontbreken van apps in de vorm van Uitzending gemist, Youtube, etc.

Bovenste 3 punten worden naar mijn idee prima verzorgd door XBMC en na alle reviews en ervaringen te hebben gelezen, lijkt dit ook de beste optie voor mij.

De vraag is echter: What to do?

Belangrijkste vraag hierbij is:
Kan ik mijn huidige Mede8er formateren en ombouwen tot een mini-htpc dat XMBC draait?

Heb wat op internet lopen struinen, maar heb geen specifieke topics gevonden die deze optie bespreken. Mijn gevoel is daarom ook dat het (vanwege ristricties in de hardware?) niet mogelijk is om een Mede8er ergens anders voor te gebruiken dan waar het voor bedoeld is. Hopelijk zit ik hier compleet naast :9

Waar ik XBMC vooral voor wil gebruiken is het volgende:
  • Films/Series kijken op 1080p
  • Gebruik maken van de apps, zoals Uitzending Gemist, Youtube etc.
  • Externe hardeschijven inpluggen (middels USB 2.0), zoals nu mogelijk met de Mede8er.
Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, alvast bedankt voor de reacties! :)

[ Voor 7% gewijzigd door volkano op 04-07-2013 08:06 ]

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 18:51
Voor zover ik het weet is het niet mogelijk om XBMC op je mede8er te zetten.

Wat ik persoonlijk goed vind werken is een raspberry pi met XBMC installatie erop.
Vervolgens heb ik mijn series/films op mijn nas staan en dit streamt perfect

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De MED 500x is al een vrij oud model, dus de processor die er in zit is gedateerd. Daar komt bij dat het geen supported processor is waarop XBMC kan draaien. Er is support voor diverse ARM processoren maar de Mede8ter heeft een Realtek processor die geen ARM code kan draaien. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat er een XBMC versie voor deze devices zou zijn. Je beste optie zou OpenElec zijn, maar die hebben voor jouw mediaplayer niks.

Je kan eens kijken naar een Raspberry Pi als mediaplayer?

https://discord.com/invite/tweakers

• volkano
Beiden bedankt voor de reacties!

De Raspberry pi was inderdaad mijn tweede optie. Ik zal eens in het ervaringen topic kijken.

Kan wat mij betreft alweer op slot, mijn vraag is beantwoord :)

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:51
Alleen jammer dat de Pi geen DTS-HD en True-HD ondersteund

• volkano
baronruud schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:17:
Alleen jammer dat de Pi geen DTS-HD en True-HD ondersteund
Helemaal niet, of alleen met licentie kosten?
Pagina: 1