Toon posts:

Profile naar netwerk vehuizen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een profile locaal staan. Maar eigenlijk moet alles op het netwerk.
Nu heb ik alles op het netwerk staan. Maar hoe zet ik bijvoorbeeld dat IE telkens mijn favo's van eht netwerk haalt.
Mijn adressenboek van netwerk enz.

Ik gebruik Windows 2000 en Outlook 98

Verwijderd

Je kunt ook in de registry alle mappen die naar de c schijf verwijzen voor de favorieten omzetten naar een netwerk schijf

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

1. Log in als een administrator (hopelijk is dat een ander account als waar je normaal gesproken mee werkt)

2. Kopieer de hele direcory \Documents and Settings\JouwUserNaam naar je netwerkschijf, naar een gedeelde map. Bijvoorbeeld naar \\server\jouwhomedir\profile

3. Klik rechts op My Computer - Manage - Local Users & Groups - Users - dubbelklik op JouwUserNaam - tabblad Profile - vul bij Profile Path in: \\server\jouwhomedir\profile

4. Log uit en weer in onder JouwUserNaam.

Nu heb je een roaming profile aangemaakt, alle instellingen worden bij het inloggen van het netwerk overgenomen, en naar je lokale pc gekopieert, en bij het uitloggen worden de veranderingen weer teruggeschreven naar het netwerk.

5. Maak voor de snelheid ook nog de volgende key in je register aan onder: HKEY_Current_User\Software\Microsoft\Windows NT\Currentversion\Winlogon:

New String Value: ExcludeProfileDirs en geef als waarde: "Local Settings;Application Data\Microsoft\Outlook"

Ik scrobbel ook audio

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/11"]Windows Operated Systems[/url] <<