Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Hoe regels te tonen op tab afhankelijk van datum?

Pagina: 1
Acties:

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 12:23

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben, met enige spoed, op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem;

Een excelbestand met meerdere sheets geeft aan wanneer bepaalde goederen afgeroepen zouden moeten worden om op tijd bij ons op het werk te zijn. Dit bestand sturen we eens in de week naar een leverancier die zou moeten bepalen of er iets van hem verwacht wordt. (Met andere woorden; wat zijn de gewenste leverdata en wanneer moet hij in actie komen om die te halen).

Omdat wij niet willen dat de leverancier alle tabbladen door moet kijken (foutgevoelig) heb ik nu het idee om op het eerste tabblad een verzameling te tonen van alle goederen met een leverdatum tussen 'nu' en drie weken.
Het idee is dus om in Excel een functie te schrijven / samen te stellen die alle regels met een datum gelijk aan of lager dan een vastgestelde datum naar het eerste tabblad in het bestand kopieert (of zichtbaar maakt).

Nu heb ik wel redelijke kennis van Excel maar hier kom ik echt niet uit.. is er iemand hier die kan helpen om bovenstaande mogelijk te maken? _/-\o_

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 23:20
Vandaag combineren met vandaag+21?

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 09:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Eerst moet je alle waardes uit een bepaalde kolom van een tabblad halen.
Dat voor alle tabbladen waar je informatie uit wilt.
Daarna de waardes die <22 dagen zijn over houden.

Ik kan een beetje excel en kan wat verwijzen naar cellen in andere bladen (bijvoorbeeld cel B2 in blad3 =Blad3!B2) maar ik heb geen idee hoe je een hele reeks kan pakken. Ik heb met : geprobeerd een reeks te selecteren maar dat lukt mij niet.

In Access (of een andere database) zou het een stuk makkelijker zijn ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 12:23

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
frankwopereis schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:27:
Eerst moet je alle waardes uit een bepaalde kolom van een tabblad halen.
Dat voor alle tabbladen waar je informatie uit wilt.
Daarna de waardes die <22 dagen zijn over houden.

Ik kan een beetje excel en kan wat verwijzen naar cellen in andere bladen (bijvoorbeeld cel B2 in blad3 =Blad3!B2) maar ik heb geen idee hoe je een hele reeks kan pakken. Ik heb met : geprobeerd een reeks te selecteren maar dat lukt mij niet.

In Access (of een andere database) zou het een stuk makkelijker zijn ;)
Dat het in Acces makkelijker zou zijn ben ik met je eens;)

Thanks voor je reactie, het heeft me op een idee gebracht. Ik kan de data van alle tabbladen overhalen naar het eerste blad door ernaar te verwijzen, vervolgens met voorwaardelijke opmaak dingen verbergen of niet.. dat kan op basis van de datum. Eens even kijken hoever ik daarmee kom. ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 09:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Succes ! Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke formule(s) :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er