Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Internet is op de dag van vandaag het normaalste wat er maar kan zijn, Whatsapp, Twitter en anders wel Facebook.

Ik ben 18 en toch heb ik nog nooit internet op mijn mobiel gebruikt.

Toch vraag ik me op de dag van vandaag af ´Waarom internet op je mobiel?

Ik kreeg m`n eerst mobiel in 2007, toen ik 14 was. Ik kreeg hem omdat het best handig kon zijn om te bellen onderweg, aangezien m`n school een kleine 7km verderop was.
Ik heb sinds 2007 altijd m`n Nokia 6300 ingebruik. Het is dan wel al m`n 2de 6300, maar eigenlijk is het alles wat ik nodig heb.
Sinds begin dit jaar kreeg ik m`n eerste iPhone 4S. De normaalste mens zou gelijk zijn simkaart erin stoppen en gebruiken. Maar ik bleef eigenlijk nog altijd bij mijn ´old school´ mobiel.
Ik vraag me nog altijd af ´waarom zou ik onderweg op Facebook of WhatsApp willen?´. En die vraag heb ik mij al een paar keer gesteld en ben tot een conclusie gekomen dat ik niet eens een mobiel nodig heb :+ .
Natuurlijk heb ik wel mijn mobiel bij me. Maar gebruiken doe ik het toch maar zelden. Veel liever zat ik op MSN en nu de dag op Skype. Gewoon thuis via de PC. Mijn leven had zich niet zo heel veel veranderd sinds 2007. Sms aan een paar vrienden voor de film of een keer een belletje naar me moeder.
Thuis ben ik altijd wel achter de computer te vinden. M`n ouders en ik weten allebij wel dat ik een passie (verslaving) voor computer games heb. Zelf vind ik het dus eigenlijk wel knap om niet nog meer achter een beeldscherm, laat staan, internet te zitten.
Elke week zit ik 3 uur in de trein en werk ik 40 uur per week bij mijn opleiding als automatiseringsmonteur (leuk galgje woord). Ik luister op de iPhone alle nieuwe podcasts door en daarna luister ik naar mijn MP3 verzameling. Toch zit die iPhone niet lekker in mijn broek. Helaas is de 6300 niet goed geschikt voor muziek, maar anders had ik mijn iPhone allang verkocht.
Eigenlijk gaat het me niet om een iPhone of wat voor smartphone dan ook. Meer gaat het mij om het gebruik van internet op je mobiel. Alsjeblieft niet verwisselen met internet gebruik onderweg voor je werk, want dat is natuurlijk standaard.
Iemand van school heeft me zelfs gevraagd ´Hoe kun je zonder Whatsapp en Facebook ?´ DIe vraag kan ik makkelijk beantwoorden met ´ik heb gewoon geen internet´. Natuurlijk is het vreemd voor mensen, maar eigenlijk vind ik mensen vreemd die 50 euro per maand uitgeven voor ´Facebook, Twitter enz.´.
Ik gebruik 20 euro per 3 maanden. Gebruik in 1 jaar dus ongeveer 80 euro. Al dat anders geld wat ik opspaar is genoeg voor mij om elke 2 jaar een nieuwe grafische kaart te kopen of in December een nieuwe console. Dan is mijn vraag ´Hoe overleef je zonder internet op je mobiel´ heel erg makkelijk te beantwoorden. ´Dat geld wat ik spaar brengt mij daartoe nooit internet te nemen, maar altijd te zorgen dat ik mijn informatie thuis via de PC opzoek´. Waarom elke morgen in de trein kijken wat het nieuws is, of wat het weer gaat doen? Voor het nieuws neem je gewoon de Metro of de Spits. Voor het weer kijk je gewoon naar buiten en kijk je de avond ervoor wat het weer voor vandaag gaat doen. Voor muziek heb ik echt geen youtube of Spotify nodig. Wat is er mis met een MP3 verzameling? Ik heb gewoon 1300 nummers zo klaar staan en heb aan 8GB genoeg om minstens 200 nummers erop te doen. Waarom whatsappen, als ik mijn vrienden in het dagelijks leven ook tegen kom en afspreek via SMS of de PC? En als ik dan een keer niks te doen heb in de trein heb ik aan muziek en een gratis spelletje op m`n iPhone genoeg. Op het werk kan ik tot wel 7 uur per dag muziek luisteren en weet ik wat nog allemaal doen. Maar internet is nou net dat, wat ik nooit nodig heb. Het klepje van de de batterij werkt bij mij als bier opener. Natuurlijk is mijn mobiel vol krassen. Maar met een smartphone krijg je nog geen fles open.
Op dit moment ben ik bezig voor mijn rijbewijs :9 . Helaas moet ik alles zelf betalen. Heb aan het einde niks over ondanks dat ik niet veel uitga en rook. Maar als ik dan nog 500+ euro moest betalen voor mijn internet rekening, dan kan ik nog wel even wachten tot 19 voordat ik al het geld heb voor m`n rijbewijs.

Dus heb ik internet onderweg nodig? Nee, ik zelf neem nooit internet voor onderweg tenzij ik het gratis krijg van het werk. Want ik wil naast m`n beginnende PC verslaving niet ook nog Facebook onderweg hebben, maar alleen muziek of een krant om mijn al niet zo goede gramatika, niet nog meer te verprutsen met afkortingen die ik in het dagelijkse leven gebruik.

Natuurlijk moet iedereen zelf weten of je internet wilt of niet. Maar dit is mijn persoonlijke ervaring en wou het graag met jullie delen.

Groetjes, Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mobiel internet is inderdaad niet een noodzaak of eerste levensbehoefte, al zullen er mensen zijn die denken van wel.

Maar ik vraag me af wat nu eigenlijk de bedoeling van dit topic is. Het heeft in ieder geval niets met wetenschap of levensbeschouwing te maken (behalve als je een "geen mobiel internet"-kerk wilt starten), en er is ook niet echt een discussiewaardige stelling.

Vandaar dat ik het hier op slot doe, ik zie ook niet direct een ander forum waar dit past. Vandaar dat ik het niet verplaats; mocht je toch een betere plek denken te weten, stuur dan een DM en kunnen we er over discussieren :)

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 03-07-2013 23:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.