Toon posts:

Computer start niet meer goed op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc werkte tot vanavond nog perfect tot dat hij ineens uit viel. Toen heb ik hem laten afkoelen en weer geprobeerd op te starten. Hij ging aan ik zag het beginscherm maar daarna viel hij weer uit en ging meteen weer vanzelf aan maar dit keer zonder beeld, hij viel ook niet uit maar hoorde wel rare geluiden en de fans gingen harder draaien. Nou heb ik een aantal dingen geprobeerd, ik heb de cmos batterij er uit gehaald en 5 min. later er weer in gedaan, toen kreeg ik weer precies hetzelfde. Ik heb het ram geheugen erop nieuw ingezet, toen hoorde ik ineens 7 of 8 snelle piepjes en vieldie weer uit. Daarna kreeg ik geen piepjes meer te horen. Ik heb de hdd eruit gehaald en er weer ingedaan toen kreeg ik 2 piepjes en dit was ook weer eenmalig. Soms krijg ik dus even beeld, valt weer uit en gaat weer aan zonder beeld en soms krijg ik gewoon weg geen beeld en valt hij niet uit maar maakt hij wel rare geluiden.

Specificaties:
AMD phenom ii x6 1055t processor
Asus M4A88T-V EVO moederbord
Sapphire radeon hd 7870 videokaart
Recom 550 watt voeding
Western digital 500 gb hdd
Samsung spinpoint f3 hd103sj 1 tb
8 gb ram

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:50
Als eerste wat voor rare geluiden maakt hij ?
Over wat voor beeld heb je het, Bios scherm, Windows ?

Controleer eens je moederbord of daar niets aan te zien is.
Controleer ook eens je ventilator van je GPU.
Testen met zo min mogelijk aangesloten en uit de kast.

[ Voor 9% gewijzigd door SpiriTNL op 04-07-2013 00:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een soort van ratel geluid dit is volgens mij van de hdd of van de dvd speler. Ik kom tot aan het scherm waar je op de knop kan drukken om naar het bios scherm te gaan, als ik naar het bios scherm ga dan valt die na een paar seconden uit. Ik heb het moederbord bekeken en er gaat als hij aanstaat een rood lampje knipperen. Ventilatoren draaien allemaal. Heb hem al getest zonder videokaart en hdd maar maakte geen verschil.

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe oud is je voeding? Wellicht stoffig of iets dergelijks? Heb ook wel eens vreemde problemen gehad waar ik geen wijs uit kon, vervolgens de voeding opengemaakt, stofvrij gemaakt en PC draaide daarna prima. Zou ook even die piepjes opzoeken in de handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is driekwart jaar oud. Had in Oktober problemen met mijn oude voeding die helemaal niks meer deed, dus heb via garantie een nieuwe gekregen, garantie is nu verlopen overigens. Ik ruik sinds gisteravond ook een beetje een vreemde geur uit geloof ik de voeding. Ik heb de piepjes opgezocht maar kwam er geen wijs uit omdat het steeds andere piepjes zijn of alleen de gewone piep. Zou het ook kunnen zijn dat een van de hdd's kapot is? Aangezien die steeds een raar tikkend geluid maakt, zou het kunnen dat die de pc laat uitschakelen of kan dat niet?

• SpiriTNL
Als je een vreemde (Chemische) geur uit je voeding komt ben ik bang dat je voeding is doorgebrand.

Mocht dit het geval zijn dan kan hij meerdere componenten hebben meegenomen in zijn ondergang (denk aan piekspanningen).

Zoek ergens een andere voeding en probeer die eens op je systeem.

Zelf zou ik de huidige voeding niet meer gebruiken.

Mocht een HHD kapot zijn zal deze de computer niet opnieuw laten opstarten of afsluiten. Hij zal hoogstens blijven hangen in de bios.

[ Voor 16% gewijzigd door SpiriTNL op 04-07-2013 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de computer maar naar een computerzaak hier gebracht en ze belden net, het is inderdaad de voeding die weer kapot is en dus vervangen moet worden en het zou een paar dagen duren voor ze een nieuwe hebben. Ook zou hij nog de hdd controleren vanwege het tikkende geluid.

• SpiriTNL
En gaan ze er weer de zelfde voeding in stoppen.
Ik zou een andere voeding nemen. Misschien iets zwaarder.
Het is al je derde voeding. Ik zou een ander merk voeding er in zetten, Recom is niet de betrouwbaarste in de voedingen.

Verwijderd

Ik zou gaan voor een corsair voeding, beter, maar ook niet erg duur..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer vanmiddag weer opgehaald, en alles werkt weer.
Hij heeft er een Corsair CX600M ingezet. Ook heeft hij mijn hele computer schoongemaakt en kabel management toegepast.
Pagina: 1