Beste Tweakers,
Na veel gezoek heb ik nog steeds niet de oplossing.
Windows 7 64 Pro herkent nog maar 7GB RAM waar het altijd 8GB herkende. Hij geeft wel aan dat er 8GB geïnstalleerd is, maar er is echter maar 7GB fysiek beschikbaar. Niets vreemds met mijn pc gedaan behalve dat ik 2 weken geleden een nieuwe CPU heb geïnstalleerd. Ik durf niet te zeggen of het probleem zich voordeed, direct na het plaatsen van de CPU. Het viel me sinds vorige week pas op.
Ik gebruik een dedicated GPU. De vorige CPU was een AMD Athlon II X4 620. Ik heb 4x2GB Dual Channel RAM. 2 x Corsair en 2 x Samsung. Dit heeft altijd prima gewerkt. Ik licht alles nog toe met wat screenshots onderaan.
Wat ik al heb geprobeerd:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Na veel gezoek heb ik nog steeds niet de oplossing.
Windows 7 64 Pro herkent nog maar 7GB RAM waar het altijd 8GB herkende. Hij geeft wel aan dat er 8GB geïnstalleerd is, maar er is echter maar 7GB fysiek beschikbaar. Niets vreemds met mijn pc gedaan behalve dat ik 2 weken geleden een nieuwe CPU heb geïnstalleerd. Ik durf niet te zeggen of het probleem zich voordeed, direct na het plaatsen van de CPU. Het viel me sinds vorige week pas op.
Ik gebruik een dedicated GPU. De vorige CPU was een AMD Athlon II X4 620. Ik heb 4x2GB Dual Channel RAM. 2 x Corsair en 2 x Samsung. Dit heeft altijd prima gewerkt. Ik licht alles nog toe met wat screenshots onderaan.
Wat ik al heb geprobeerd:
- BIOS Update
- Msconfig > Computer opstarten > Geavanceerd > Max geheugen aangevinkt.
- BIOS nagelopen op eventueel Memory Remapping. Niets gevonden.
- Videokaart software nagelopen op eventueel shared video geheugen.
- Memtest vannacht
- Eventueel wat reepjes wisselen, alleen kom ik liever niet meer aan de Scythe Mugen 3 (Gevochten met dat ding)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.