Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix92
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10-2020
Beste Tweakers,

Al enige tijd maak ik gebruik van een Roccat Kave headset (Jacks+usb aansluiting).
Op één probleem na ben ik er erg gelukkig mee, hij produceert namelijk zolang ik me al kan herinneren een statisch geluid. Sinds enige tijd ben ik me er erg aan gaan ergeren en zodoende ben ik opzoek gegaan naar een oplossing. Hier loop ik echter vast |:( .

Veel mensen beschrijven op verschillende fora dat zij ook dit probleem hebben, echter kan ik voor mijn probleem nergens een passende oplossing vinden. Zo optimistisch als ik ben, probeer ik het hier ook nog eens.

Zoals beschreven gaat het om een statisch geluid, deze versterkt wanneer ik mijn headset volume met de bijbehorende volume regelaar handmatig hoger zet. Boven de +/- 30% begint het geluid storend en erg aanwezig te worden. Dit wordt versterkt bij het bewegen van mijn muis.

Op de betreffende fora wordt vooral verteld dat het oa. kan ontstaan door:

Niet aangesloten kabeltjes die in de kast rondslingeren.
Een pc die niet is aangesloten op een geaard stopcontact.
Statisch probleem met het moederbord, hetzij de Realtek chip. Hier zou een geluidskaart bij velen een oplossing bieden.

Echter, geen van deze bovenstaande oorzaken zijn bij mij het geval, ik heb gecheckt naar deze kabels, mijn voeding zit in een geaard stopcontact en ik heb recent een geluidskaart aangeschaft die dit probleem ook niet heeft verholpen.
Kortom, ik ben ten einde raad. 8)7

Hopelijk kan iemand hier mij wel van dit verschrikkelijke :+ probleem verlossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:19
Het is niet helemaal duidelijk hoe je de headset hebt aangesloten (via jacks of via USB) maar aangezien je het zelf hebt over een recent aangeschafte geluidskaart ga ik er maar even vanuit dat je de headset met de jacks hebt aangesloten.

Heb je het probleem ook als je een andere headset of een pc speakersetje ofzo aansluit op je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-03 08:03
Goedemorgen,

Heb je het op een andere PC/laptop geprobeerd?, zo zou je uit kunnen sluiten of het je headset of je pc is.
groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad (met luidsprekers aangesloten op de jack uitgangen). Bij mij was het probleem weg sinds er een nieuwe, zwaardere A-merk voeding in zat.

[ Voor 26% gewijzigd door TBTL op 04-07-2013 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb dit probleem al 3 keer voorbij zien komen hier op Tnet, altijd met Roccat spul. En elke keer was het de oplossing om de USB kabel te verwijderen en op zn iPod charger kabel aan te sluiten voor stroom.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqIOKigE5cJfFm1HBO(me,OYKg~~60_35.JPG Dat rechterding op de foto!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 04-07-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Speltip 1: Gebruik een duidelijke topictitel, zodat niet jan en alleman in je topic komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 18:44
bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:03:
Speltip 1: Gebruik een duidelijke topictitel, zodat niet jan en alleman in je topic komen kijken.
Dat is toch gezellig? ;)

Maar on-topic: heb je het ding al eens aangesloten op een versterker en dan de usb inderdaad apart voeden. Dan kun je de PC uitsluiten als die het op een versterker ook heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door lexi op 04-07-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix92
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10-2020
Anoniem: 91626 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:26:
Heb dit probleem al 3 keer voorbij zien komen hier op Tnet, altijd met Roccat spul. En elke keer was het de oplossing om de USB kabel te verwijderen en op zn iPod charger kabel aan te sluiten voor stroom.

[afbeelding] Dat rechterding op de foto!
Held!! _/-\o_
Eerste keer dat ik dit als oplossing tegenkom. Het helpt en het gehele probleem is totaal verdwenen.
Allen bedankt voor de geboden hulp, ik heb hier al zo lang een pesthekel aan gehad. Wat een opluchting.

Wat de andere vragen betreft ik heb na deze bovenstaande oplossing niets geprobeerd, mocht iemand er baat bij hebben, als hij/zij hetzelfde probleem heeft, dan wil ik het best even proberen.

Ik heb mijn antwoord, slotje mag er wat mij betreft op. :)

[ Voor 5% gewijzigd door marnix92 op 04-07-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Slotjes doen we niet aan, ook niet bij een oplossing ;) Die mag misschien voor jou werkbaar zijn, voor een ander met het zelfde probleem kan de oplossing niet afdoende zijn en dan is het handig als ie dit topic omhoog kan kicken :)

Maar zit dus kennelijk in de USB voeding van de Roccat. Wat in zo'n geval meestal ook een oplossing is is een kabelmagneet om de kabel heen zetten. Zie je wel vaker, zit met name in kabels van adapters of van analoge telefonie om de boel wat stabieler binnen te laten komen. Was ook nog de moeite van het proberen waard geweest :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1