Aankoopadvies monitor 24 of 27 inch?

Pagina: 1
Acties:

• inny45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-01-2022
Hallo mensen,

ik ben op zoek naar een nieuwe monitor.
Mijn budget ligt rond de €300. Ik wil er mee gaan gamen, en een beetje photoshoppen, verder gewoon word en browsen.
Ik vraag mij af wat verstandiger is. 27 inch lijkt mij persoonlijk handig, dat ik er ook consoles op kan aansluiten. Alleen de meeste monitoren van 27 inch hebben maar een resolutie van 1920*1080. Dit hebben 24 inch schermer ook en zou het daarom daarop iets scherper/mooier kunnen zijn.

Wat raden jullie mij aan IPS of TN? en zo ja wat zijn goede schermen voor mijn budget?

Alvast bedankt!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-02 22:12
De Dell Ultrasharp reeks bevat een aantal zeer mooie IPS monitoren. Ik zou in ieder geval voor IPS gaan, het ziet er gewoon mooier en rustiger uit. De 27" versie is zelfs AH-IPS (een verbeterde variant van IPS). Hier drie versies:Binnen jouw budget past de 24" dus heel mooi, zeker als je van een 16:10 aspect ratio houd is het een goede keus. Als je in de Pricewatch kijkt zie je dat LG ook nog wat mooie monitoren heeft, net als BenQ. Het is net wat je fijn vind, als je je budget een klein beetje op kan rekken kan je ook voor een 27" variant gaan of voor twee 21-23" monitoren. Met de Ultrasharps weet je in ieder geval dat je goed zit, bij andere monitoren is het een kwestie van de reviews lezen.

• mr.day
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
Je wilt best een allround goede monitor. zou in jouw geval gaan voor een 24 inch gaan. Je budget is eigenlijk niet toereikend om een echt hoog resolutie 27 inch scherm te kunnen kopen.

De Ultrasharps zijn geweldige monitors, maar naar mijn mening iets minder geschikt om mee te gamen. De IPS schermen zijn trager dan TN schermen.

Dit zijn volgens mij 2 schermen die redelijk allround zijn. Redelijk tot goed kleurbereik, goed contrast en redelijk goede reactietijd.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 Zwart

De BenQ is wat ouder, maar voldoet ook nog uitstekend met PVA scherm. De Iiyama heeft wel mijn voorkeur.

Verwijderd

De Eizo Foris FS2333 is ook een goede IPS-monitor speciaal gemaakt voor gamen. Hij is wel 23 inch maar heeft een zeer korte reactietijd en geeft erg mooie kleuren weer. Ook kan je de instellingen zoals black level en contrast allemaal met een afstandbediening zelf wijzigen en daarnaast is het uiterlijk heel strak. Prijs is ongeveer 300 euro.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
Ik stond voor dezelfde vraag, uiteindelijk voor de 27'' gegaan. Dit vond ik toch wat fijner werker.

pricewatch: LG 27EA73LM-P Zwart

Is het geworden en ben enorm tevreden erover.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
mr.day schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:17:

De Ultrasharps zijn geweldige monitors, maar naar mijn mening iets minder geschikt om mee te gamen. De IPS schermen zijn trager dan TN schermen.

Dit zijn volgens mij 2 schermen die redelijk allround zijn. Redelijk tot goed kleurbereik, goed contrast en redelijk goede reactietijd.
Heb zelf al een lange tijd de U2412M in gebruik. Komende van een 2ms TN scherm van LG welke zeer goed stond aangeschreven mbt gamen ivm reactietijd, merk ik geen nadelen aan de U2412M.

Op papier zal een TN scherm beter zijn dan een IPS scherm, maar of je daar in de praktijk last van zal hebben is een 2e.
rolandos582 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:10:
Ik stond voor dezelfde vraag, uiteindelijk voor de 27'' gegaan. Dit vond ik toch wat fijner werker.

pricewatch: LG 27EA73LM-P Zwart

Is het geworden en ben enorm tevreden erover.
Heb ook een dag op een 27" 1080p scherm gewerkt, vind het zo jammer om op zo'n groot scherm zo'n lage resolutie te hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door agoNITE op 04-07-2013 17:20 ]

Pagina: 1