Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

1101HA: Webcam wordt niet meer herkend.

Pagina: 1
Acties:

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Beste tweakers,

Mijn eeepc 1101ha met XP herkent sinds kort zijn webcam niet meer. In de bios staat onder "advanced" ook geen camera/webcam, natuurlijk wel usb e.d. Daarna heb ik de bios geupdate, maar nog steeds is de webcam niet te vinden. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of dat er ooit heeft gestaan.(dus zelfs toen de webcam wel werkte)

Uiteraard heb ik ook al de webcam driver van Asus geinstalleerd.

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
Beste Kaguya,

Wat heb je zelf al onderzocht en geprobeerd om dit probleem op te lossen?
een idee is om te kijken of je drivers zijn geupdate/geinstalleerd

doet de microfoon het wel? vaak maken deze gebruik van de zelfde software als je microfoon het wel doet, kan het zijn dat je webcame overleden is

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• Kaguya
Ik heb zelf al gegoogled en van de beperkte resultaten raden mensen het volgende aan:
1.update bios
2.kijk of camera/webcam in de bios op "enabled" staat.

Deze stappen heb ik ook gevolgd, echter staat er na de update zelfs nog geen camera/webcam in de "advanced" sectie van de bios.

Mijn microfoon werkt echter wel.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:13

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Klinkt raar, maar haal de accu er eens een tijdje uit.

Webcams zijn vaak intern aangesloten op de USB bus, en ik heb al een aantal keer meegemaakt dat een niet meer te herkennen USB device weer ging werken na een keer goed spanningsloos te zijn geweest.

Hier stond een dode link.

• Kaguya
Thanks, dat ga ik proberen.