Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tourniquet123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2021
Beste medetweakers,

Ik heb een laptop (Acer Aspire V3-571G) waarvan ik de dvd drive heb vervangen voor een hdd caddy drive, dus dat je er een 2e hdd in kan zetten.

Dit is allemaal gelukt en beide hdds worden gezien in windows en ook in de bios, alleen in het boot menu waar je kunt kiezen voor de prioriteit van het opstarten word alleen de originele hdd gezien, ook blijft de cdrom drive aangegeven in de lijst terwijl deze eruit is.

Nu had ik al met Acer gechat en hun zeiden dat dit komt doordat er maar 1 hdd gezien kan worden in de bios doordat beide sata op 1 bus zitten.

Dit vind ik geen probleem want door de windows drivers word de 2e hdd gewoon gezien in windows, alleen het probleem is dat ik mijn 2e hdd (een SSD) wil gebruiken voor het booten, ik heb nu op beide een windows staan maar hij blijft booten vanaf de originele hdd, en daarbij maakt het niet uit of ik hem op zijn originele plek houd of in de hdd caddy stop en dus op de dvd drive sata connector.

Ik vind het nogal raar omdat je zou verwachten dat hij de sata connector zou pakken waar de hdd hoort te zitten en niet de dvd connector.

Ik heb dit getest door de windows op de schijf te saboteren die ik niet wil als boot, namelijk de windows map veranderen van naam, direct bij het opnieuw opstarten geeft windows aan om iets te willen repareren.

Hoe krijg ik (softwarematig) de boot gedaan vanaf de SSD ?