Toon posts:

2.1 Home Cinema draadloze sub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 14:44 ]

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 07:48
Twee staande speakers zijn geen optie? Dan heb je niet echt een subwoofer nodig. Alleen voor een dia-hard film fanaat voor de laagste effecten geeft dan een subwoofer een toevoeging.

Ik heb geen vertrouwen in draadloze subwoofers....

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:48

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb vroeger altijd de z-5500 gehad, een 5.1 systeem met dikke subwoofer. In dat systeem was het ook nodig, die subwoofer moest tot 200hz ofzo mee doen.
Nu heb ik 5.0 met 2 mooie zuilen (en mid speaker) voor en 2 kleinere achter. Als ik muziek speel staat de receiver altijd op "pure audio", wat 2.0 betekent en ik dus alleen mijn voorste 2 zuilen gebruik.
In de praktijk mis ik echt geheel geen subwoofer. Goede zuilen (en ik heb nog maar instap speakers) kunnen vrij laag en kunnen bijna geheel een subwoofer overbodig maken. De voelbare bass bij een explosie heb je dan misschien niet, voor muziek is het meer dan afdoende :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Moet de subwoofer per se draadloos zijn?

Stel dat je voor een 2.1 setje gaat, heb je de dan mogelijkheid om de subwoofer in de buurt van de fronts te zetten? Bij de meeste 2.1 setjes loopt de subwoofer door tot 150Hz. Als de subwoofer heel ergens anders staat, kan je horen waar zijn geluid vandaan komt. Ik vind het erg storend als de bas van opzij of van achteren komt.

Bij een 'echte' subwoofer, die niet boven de 80Hz komt, hoor je overigens meestal niet waar hij staat.

[ Voor 28% gewijzigd door TBTL op 05-07-2013 15:06 ]

Verwijderd

2 boekenplank luidsprekers nemen en dan een Elac sub 2030 erbij met wireless dongle. Dan heb je een luisterrijk geheel waar je heel blij mee zal zijn. Of de Elac ws1135 erbij ipv die boekenplank dan heb je iets wat niet opvalt maar zeker goed klinkt!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 14:45 ]

Pagina: 1