Authentieke Ray-Ban uit China?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:55
Eergisteren liep ik door de stad en stopte ik bij een zonnebrillenzaak om na jaren weer een keer voor een zonnebril te kijken. Na wat passen dacht ik een leuk model gevonden te hebben. Alleen de prijs (€191) deed mij besluiten deze niet te kopen.
Ik dacht bij thuiskomst, laat ik eens op internet kijken wat hij daar kost. Na wat zoeken een webshop gevonden die heb een stuk (maar niet extreem) goedkopen aanbood (namelijk €147,95) een korting van ongeveer 20% leek mij niet vermoeden dat dit een neppe bril zou kunnen zijn (die kosten namelijk €15 op ebay)
Ik was enthousiast, de webshop zag er netjes uit, dus heb ik de bril besteld en betaald met iDEAL.
Toen mijn bestelling dezelfde dag niet niet verzonden was (ze adverteren met snelle verzending) heb ik een beetje onderzoek gedaan naar de webshop. (ik weet het, beter doen vóór het bestellen)

Wat blijkt :
SmartBuyGlasses opereert blijkbaar over de hele wereld, in ieder land hebben ze dezelfde webshop.
De webshop bestaat al een tijdje, afwisselende goede en slechte reviews, van mensen die stellen dat hun brillen imitatie zijn en beweren dat de positieve reviews van de webshop zelf komen, tot positieve reviews waar staat dat de bril snel geleverd was.
De webshop handelt vanuit Hong Kong (dit staat nergens duidelijk op hun site, ze formuleren bepaalde teksten zelfs zo dat het lijkt alsof het een Nederlands bedrijf is)
Ze zeggen dat klanttevredenheid en klantenservice erg belangrijk zijn en dat mails binnen 24 uur beantwoord worden. Echter mag je, als je de ervaringen leest blij zijn als je al een reactie krijgt. Heb zelf ook een mail gestuurd waar ik nog steeds geen reactie op heb (is al meer dan 24 uur geleden)

Mijn bestelling is inmiddels al verzonden en ligt volgens DHL nog in Hong Kong.

Waar het uiteindelijk om draait:
Hoe groot is de kans dat een RayBan bril, uit China, welke gefabriceerd worden in Italië echt is?
Hij moet dan van Italië naar China en dan weer naar nederland, dit kan toch nooit veel goedkoper zijn dan een winkel in nederland? ivm met verzenden van europa naar china en dan weer naar europa?

De prijs is in principe gewoon realistisch, maar ik ben bang dat het een (misschien een hele goede) imitatie zonnebril is, of als het een "originele" is, er misschien productiefouten in zitten waardoor kwaliteit misschien niet goed is.

Al met al, nadat ik erachter ben gekomen dat de webshop en de brillen dus vanuit HongKong komen heb ik er maar een naar gevoel over :| , ik ben bang dat ik straks voor een beetje korting een veel minder kwaliteit zonnebril krijg. Helaas heb ik met iDEAL betaald en niet met creditcard, dus geld terugeisen gaat ook lastig.

Zou graag jullie mening hierover horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Nou je kan niet concluderen of ze het die dag verzonden hebben. Als ze een track en trace nummer (of iets gelijkwaardigs) diezelfde dag nog gestuurd hebben dan mag je er wel vanuit gaan dat het die dag verzonden is. Ze krijgen dat nummer pas nadat het overhandigd is namelijk.

Daarnaast kun je controleren of ze in nederland een kvk nummer hebben en anders een vat nummer. Als je vervolgens naar een opticien gaat in nederland of een erkende handelaar in nederland kunnen die zo zien of het een counterfeit (immitatie) product gaat.

Van Rayban mag je verwachten dat er ook een certificaat bij zit met daarin garantie bij Rayban.

En even nagaan bij de bank hoe het met storneren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:28

Barrycade

Through the...

Ik denk dat je je redelijk snel ongerust maakt over een goede afloop:
Het ziet erg professioneel uit: heel veel pagina's en allemaal in net foutloos Nederlands.
Je ziet dat er veel aandacht en geld heeft gekost.
Daarnaast is het gewoon duidelijk dat ze niet in NL zitten. Dus binnen 24 hr reageren is wellicht niet haalbaar door tijdsverschillen.
Daarnaast geven ze zelf aan dat ze officieel verkoper zijn, dus als het nep mocht blijven te zijn kan je op die voorwaarden gewoon retourneren.
Dus rustig adem blijven halen en hopen dat je bril niet door de douane wordt onderschept. Anders betaal je ook nog BTW over je bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Vergeet niet om contant geld in huis te hebben zodra pakket dichtbij is.
En je hoeft niet bang te zijn dat je minder kwaliteit krijgt, die neppe Raybans zijn in verschillende prijsklassen. waarvan sommige absoluut niet te onderscheiden zijn.

ik denk verder wel dat waar jij besteld hebt echt zijn, mede omdat er mega veel verschillende kleuren zijn.
(Voor de andere lezers.. Koop nooit tweedehands of online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 20:27
Ik heb mijn ray-ban daar ook besteld en een opticien heeft bevestigd dat hij 100% echt is, dus ik zou zeggen maak je niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
Barrycade schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:51:
Dus rustig adem blijven halen en hopen dat je bril niet door de douane wordt onderschept. Anders betaal je ook nog BTW over je bril.
Als ik BTW erover moet gaan betalen weiger ik hem aan te nemen, dan kan ik hem goedkoper hier in nederland kopen. Staat overigens ook niet duidelijk op de site dat er kans is op heffingen naar mijn mening.
saveljos schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:26:
En je hoeft niet bang te zijn dat je minder kwaliteit krijgt, die neppe Raybans zijn in verschillende prijsklassen. waarvan sommige absoluut niet te onderscheiden zijn.
Dat is nou juist het probleem, dat je denkt met een echte bril rond te lopen, omdat hij bijna niet van echt te onderscheiden is en dan toch met een neppe rondlopen en daar dik voor betaald te hebben.
colorsone schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:32:
Ik heb mijn ray-ban daar ook besteld en een opticien heeft bevestigd dat hij 100% echt is, dus ik zou zeggen maak je niet druk.
Ik hoop dat ik ook een echte binnenkrijg, ik ga er anders gewoon mee langs de winkel waar ik hem zag hangen om ze 1 op 1 te vergelijken.
Had jij trouwens nog een naheffin o.i.d. op de bril met DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 16:23
Maak je niet druk. Het is een misopvatting dat alle RayBan zonnebrillen in Italië gemaakt worden. Een aantal modellen wordt gewoon in China gefabriceerd.

Ik heb bij SmartBuyGlasses reeds 3 RayBan zonnebrillen besteld. Allemaal authentiek en geen naheffing. Prima zaak!

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Vozze schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:08:
Maak je niet druk. Het is een misopvatting dat alle RayBan zonnebrillen in Italië gemaakt worden. Een aantal modellen wordt gewoon in China gefabriceerd.

Ik heb bij SmartBuyGlasses reeds 3 RayBan zonnebrillen besteld. Allemaal authentiek en geen naheffing. Prima zaak!
Ja maar wie zegt ons dat de winkel niet 12,5 jaar geleden jouw account hier heeft aangemaakt om het aan te prijzen? ;)

TS: Het is begrijpelijk dat je je enige zorgen maakt, maar het lijkt dat hier weinig aan de hand is. Sterker nog, het is zelfs goed mogelijk dat de negatieve reviews komen van mensen die er nooit besteld hebben en conclusies trokken, of zelfs van concurrenten komen. Het ligt er ook een beetje aan waar de reviews te vinden zijn en of dat platform actie onderneemt om misbruik van reviews tegen te gaan.

Van mij uit in ieder geval ook dank voor de tip, ik heb onlangs een nieuwe gekocht en wat daar wel wat goedkoper uitgeweest. Volgende keer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 28-04 23:20

-d-

Jordyyyyy schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:38:
[...]

Als ik BTW erover moet gaan betalen weiger ik hem aan te nemen, dan kan ik hem goedkoper hier in nederland kopen. Staat overigens ook niet duidelijk op de site dat er kans is op heffingen naar mijn mening.
Gewoon even hun site doornemen:
Worden er accijnzen of belastingen verheven op een bestelling?

Houd er rekening mee dat enige van onze producten geleverd worden via onze internationale warenhuizen. Mochten er eventuele accijnzen op uw bestelling verheven worden dan wordt dit uiteraard door ons vergoedt.

Mocht u worden gevraagd om eventuele bijkomende kosten te betalen, gelieve deze te betalen en stuur ons vervolgens een e-mail met de bon naar klantenservice@smartbuyglasses.nl. Wij zullen voor u deze onkosten vergoeden. Als u nog vragen heeft neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:34
Jordyyyyy schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:38:
[...]

Dat is nou juist het probleem, dat je denkt met een echte bril rond te lopen, omdat hij bijna niet van echt te onderscheiden is en dan toch met een neppe rondlopen en daar dik voor betaald te hebben.
Behoorlijk offtopic maar; Is dat een echt probleem? Ik snap dat je je dan op de een of andere manier genept voelt; "want het is geen echte", maar als er geen verschillen zichtbaar/merkbaar zijn is het toch niet zo dat het ding geen functie meer heeft? Ik bedoel, als de bril dezelfde kwaliteit heeft maar niet in een Rayban fabriek (waar dan ook) gemaakt is, maar exact aan de eisen voldoet, is dat dan een probleem (juridisch gezien daargelaten). Je betaalt toch voor de kwaliteit (tenminste, dat denk ik dan), en (hopelijk) niet voor de naam.

Ik snap dat het zo niet helemaal werkt, maar waar zou je dan de grens trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
Ik bedoelde er meer mee dat de imitatie voor het oog origineel lijkt (leuk voor de mensen die het doen voor de naam) maar dat de kwaliteit van bepaalde onderdelen toch minder is. En het zou wel jammer zijn als deze bril maar een jaar meegaat terwijl een originele drie jaar mee gaat. Op het eerste zicht is namelijk helemaal niet zichtbaar of een metaal of plastic dezelfde kwaliteit heeft. Dat zou je moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat er verschrikkelijke marge wordt gemaakt op die Ray-Ban brillen is overigens wel duidelijk. Ook al zijn het Europese producten, toch is het vaak goedkoper om ze in het buitenland te bestellen. De mijne komt via Amazon uit een winkel in New York, waar ik $75 betaalde voor een bril die hier in de winkels niet goedkoper dan € 150,- te krijgen is. Die verzend- en douane kosten betaal ik dan graag :)

Omdat het Amazon was heb ik de echtheid van de bril ook niet in twijfel getrokken. Als hij niet echt is, dan loop ik al anderhalf jaar met een nepbril rond, maar niemand heeft het ooit gezien, ik ook niet, en de kwaliteit is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-04 22:16
In Hong Kong zijn brillen over het algemeen veel goedkoper dan in Nederland. Zowel met monturen als met glazen op sterkte kan het wel tot 60% in prijsverschil oplopen. En dan krijg je niet cheapass China-glazen in je montuur maar gewoon merken zoals Essilor en Hoya.

Dus dat een authentieke Ray-Ban uit Hong Kong een stuk goedkoper is dan in Nederland is niet zo verbazingwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Toch zou ik liever via een europese winkel bestellen als bijv. http://stores.ebay.de/EYE-NET-Shop-by-Wildeyesoptical.

Als ze zo makkelijk importheffingen en BTW terug betalen, dan maken ze blijkbaar wel heel veel winst op die dingen (inkoop 5?). De marges op zonnebrillen zijn ok, maar om importheffingen en btw nog van de verkoopprijs van 140 af te halen, hm dan ga ik toch wel twijfelen.
[b][message=40511508,noline]Dus dat een authentieke Ray-Ban uit Hong Kong een stuk goedkoper is dan in Nederland is niet zo verbazingwekkend.
Luxottica geeft ze echt niet weg aan Azië, die pakken overal hun forse marge.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 04-07-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-04 14:26
Maak je niet druk. of je de bril hier of uit het buitenland besteld: het blijft Made in Hong Kong. :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 13:32
Lol ik heb een echte Rayban... was ooit verbogen en had wat aandacht nodig.
Ik naar een opticien, ging die eerst uitzoeken of die wel echt was omdat hij zo'n model nog niet eerder had gezien..

Reden die hij gaf was dat het buigen van het montuur bij imitatiemodellen er vaak voor zorgt dat het breekt en een echte wordt zo gemaakt dat er vaak nog e.e.a. is bij te buigen (en dan ook vooral vaker dan 1 keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:32
Een van de redenen waarom HK goedkoper is omdat zij geen BTW hoeven te betalen. En de regering ondersteunt de webshops door bijna het gehele verzendproces te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Xepos schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:13:
Een van de redenen waarom HK goedkoper is omdat zij geen BTW hoeven te betalen. En de regering ondersteunt de webshops door bijna het gehele verzendproces te vergoeden.
Geen idee waar je het vandaan haalt maar je hebt hier geen btw maar wel andere vormen van belasting (excise en customs tax). ten tweede wordt er niks van het verzendproces vergoed.

tevens zitten de meeste webshops in mainland China en hebben ze alleen een postadres in HK. Onder andere omdat Ebay en Paypal lagere kosten rekenen in HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 28-04 23:20

-d-

Klopt inderdaad niks van dat HK verhaal? :? Regering HK gaat echt geen shipping zitten sponseren voor commerciele webwinkels? Winkels zoals DX hebben gewoon een extreem hoog volume en kunnen daardoor goedkoop logistiek inkopen.

[ Voor 28% gewijzigd door -d- op 04-07-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
UPDATE:
Ik heb de bril vanmiddag ontvangen (het is trouwens een RB3379 Polarized Gunmetal), erg snelle levering dus, in twee dagen van HongKong naar mijn huis in Nederland, verzending was met DHL, heb niets hoeven te betalen qua importheffing oid aan de chauffeur.
Wat mij wel opviel was dat de opgegeven waarde op €13,05 was gezet door de webshop, dit is waarschijnlijk om dus onder die douanekosten uit te komen...
De bril is gemaakt in China, staat op de doos (made in china by luxottica), na me wat verdiept te hebben in RayBan en waar het geproduceerd wordt blijkt dat de meeste brillen ook gewoon in China worden gemaakt, enkele modellen worden nog wel in Italië geproduceerd/geassembleerd.
Ik ben net langs 4 (ja ik weet het, misschien wat overdreven, maar ik wil graag zoveel mogelijk meningen) opticiens geweest en alle vier vertelde ze mij dat het een authentieke Ray-Ban is.
Ik dus blij, ik weet niet of ik nog een keer bij smartbuyglasses zou bestellen, tenzij ze in de toekomst ook telefonisch bereikbaar worden. Want sinds ik zag dat de bril uit HongKong kwam heb ik me kapot gestrest of het wel allemaal goed zou komen.
Gadgeteer schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:07:
Lol ik heb een echte Rayban... was ooit verbogen en had wat aandacht nodig.
Ik naar een opticien, ging die eerst uitzoeken of die wel echt was omdat hij zo'n model nog niet eerder had gezien..

Reden die hij gaf was dat het buigen van het montuur bij imitatiemodellen er vaak voor zorgt dat het breekt en een echte wordt zo gemaakt dat er vaak nog e.e.a. is bij te buigen (en dan ook vooral vaker dan 1 keer)
Gefeliciteerd. Het is vrij logisch, meestal is de kwaliteit van een authentiek product beter dan een goedkoop namaaksel. Snap niet echt wat je bedoeling is met je post.
Anoniem: 454358 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:25:
Toch zou ik liever via een europese winkel bestellen als bijv. http://stores.ebay.de/EYE-NET-Shop-by-Wildeyesoptical.

Als ze zo makkelijk importheffingen en BTW terug betalen, dan maken ze blijkbaar wel heel veel winst op die dingen (inkoop 5?). De marges op zonnebrillen zijn ok, maar om importheffingen en btw nog van de verkoopprijs van 140 af te halen, hm dan ga ik toch wel twijfelen.

[...]

Luxottica geeft ze echt niet weg aan Azië, die pakken overal hun forse marge.
Zij hebben niet het model dat ik zocht.
Over de marges: de opticiens waar ik was vonden de bril niet "te" goedkoop, is een realistische prijs en zou een Nederlandse opticien ook kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Maar ook gekeken naar serie nummers etc? Ik blijf van mening dat namaak guides niet bestaan. Je kunt er alleen mee bepalen of je een goede of slechte versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
Nummers zeggen niet zo veel, RayBans hebben geen serienummer, alleen productnummers. Die komen trouwens helemaal overeen, 1 winkel heeft ook een originele uit hun rek gepakt en alles netjes uitgelegd. Ben er dus behoorlijk zeker van dat t een echte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Jordyyyyy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:54:
Ik dus blij, ik weet niet of ik nog een keer bij smartbuyglasses zou bestellen, tenzij ze in de toekomst ook telefonisch bereikbaar worden. Want sinds ik zag dat de bril uit HongKong kwam heb ik me kapot gestrest of het wel allemaal goed zou komen.
Alles is perfect terecht gekomen, maar jij bent toch ontevreden omdat je door je eigen ideeën in de stress zat? 8)7

Daarnaast, je had dit allemaal kunnen voorkomen door gewoon in de winkel te kopen. Jij koos ervoor wat centen te besparen op internet, maar vergat even dat dat inherent betekent dat je een risico loopt op neppers of andere zaken. Kiezen of delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Overeen? Als in nummer op doos is zelfde als plastic zak bril? Ingegraveerde letters rb aan de rechte kant? etc..
Dat hebben goede neppe ook. Niet dat ik je nu probeer aan het twijfelen te zetten, ik wil gewoon ook andere lezers duidelijk maken dat namaak guides niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

importheffing / inklaringskosten worden niet aan de koerier aan de deur betaald maar kunnen later volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
@kenzi
Dat is maar bij een aantal bezorg diensten, dhl stuurt later geen rekeningen naar mijn weten.(En sowieso had webshop een belastingvrij tarief als waarde opgegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
Die inklaringskosten is dan nog even afwachten, hoe lang duurt zo iets meestal?

Over se nummers: de nummers op het montuur komen overeen met de nummers op de originele bril (zegt niks, weet ik) ook zit er een sticker op de doos, ik weet niet of daar een serienummer op staat, zal ik later ff kijken. Hoort daar een uniek (per bril) nummer te staan? Zoja, Hie check ik of die echt is. De sticker leek iig exact op de stickers van de dozen in de winkel, qua formaat, barcodes, alles.

Als het een neppe is zou ik t graag weten, dus tips om dit (beter) te checken zijn zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

omg, als je zo paniekerig bent of het wel een echte is met alle "stress" erbij, waarom heb je dan überhaupt besteld. Bij 4 opticiens lang geweest en je nog steeds druk maken of het wel een echte is...
Ben je met alles zo?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:27
What's next : ik heb bij de McDonald's in de Arena een burger gehaald en ben langs 4 andere gegaan om te controleren of de burger wel echt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fietsbel schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:09:
omg, als je zo paniekerig bent of het wel een echte is met alle "stress" erbij, waarom heb je dan überhaupt besteld. Bij 4 opticiens lang geweest en je nog steeds druk maken of het wel een echte is...
Ben je met alles zo?
Dit. Zoals ik eerder al zei, je kiest er zelf voor om te kopen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-04 16:59
Fietsbel schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:09:
Ben je met alles zo?
dit dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
Nee, ik ben er zelf nu van overtuigd dat t een echte is.
Echter als iemand zegt van hé, dat klopt misschien niet, dan wil ik er wel meer van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Op welke punten lieten de opticiens zien waar echt de verschillen zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

saveljos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:08:
Op welke punten lieten de opticiens zien waar echt de verschillen zaten?
Geen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
Inderdaad geen verschillen. Hij voelt ook hetzelfde aan qua gewicht en lijkt even solide. Dus als het een neppert is, is het wel een hele goede. Ik merk in ieder geval niets van nepheid oid, dus mocht hij nep zijn, ben ik er alsnog blij mee, want ik heb gewoon een goede bril voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Ik bedoelde waar de verschillen zouden zitten =P. Herkennings punten zoals die ingegraveerde letters rb etc.
Ben er van overtuigt dat de jouwe echt is, maar wil ik wel laten weten dat opticiens geen namaak expers zijn en het ook fout kan hebben. (@fietsbel & jopie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

En jij vertrouwd je opticien ;)

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

saveljos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:14:
Ik bedoelde waar de verschillen zouden zitten =P. Herkennings punten zoals die ingegraveerde letters rb etc.
Ben er van overtuigt dat de jouwe echt is, maar wil ik wel laten weten dat opticiens geen namaak expers zijn en het ook fout kan hebben. (@fietsbel & jopie)
Beter nog, het komt heel soms wel eens voor dat zelfs in legitieme winkels namaakartikelen liggen. Zekerheid heb je pas als je het zelf in de fabriek gemaakt hebt zien worden, maar een best behoorlijke garantie heb je bij een opticien natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-04 13:38
Bij DHL worden btw/invoerrechten altijd aan de koerier betaald, deze worden niet later alsnog gevorderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vind de reactie van de opticiens nog behoorlijk netjes eerlijk gezegd. Eerst even goedkoper om hun heen je product kopen, om vervolgens hun gratis service te gebruiken om te checken of je wel een echte hebt. Koop hem dan gewoon daar. Dan heb je die service niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orian schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:46:
Ik vind de reactie van de opticiens nog behoorlijk netjes eerlijk gezegd. Eerst even goedkoper om hun heen je product kopen, om vervolgens hun gratis service te gebruiken om te checken of je wel een echte hebt. Koop hem dan gewoon daar. Dan heb je die service niet eens nodig.
Daar herken je een goede winkelier aan :) Als je iemand helpt terwijl die niet direct geld oplevert heb je hem toch geholpen. Je moet geen misbruik van je laten maken, maar teveel winkeliers snappen niet dat geen winst = geen hulp op termijn juist minder winst betekent.

Ik ga eigenlijk vooral naar zaken die niet schromen de concurrent aan te wijzen als ze me daar beter kunnen helpen. Toch (of juist daarom) kom ik daar steeds weer terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 06-07-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:41
Jordyyyyy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:54:
UPDATE:
Ik heb de bril vanmiddag ontvangen (het is trouwens een RB3379 Polarized Gunmetal) .
De bril is gemaakt in China, staat op de doos (made in china by luxottica), na me wat verdiept te hebben in RayBan en waar het geproduceerd wordt blijkt dat de meeste brillen ook gewoon in China worden gemaakt, enkele modellen worden nog wel in Italië geproduceerd/geassembleerd.
http://www.ray-ban.com/usa/sunglasses/rb3379/004-58

Made in italy...
(binnenkant bril)
Ik hoop dat hij zijn opticien vertrouwt.

[ Voor 61% gewijzigd door jjoeridc op 06-07-2013 09:39 ]

PSN: joeri213

Pagina: 1