Toon posts:

Opening Saturn Dordrecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg van de week dus zo'n foldertje binnen van Saturn dat er morgen een nieuwe vestiging open gaat in Dordrecht. Ik las een hele tijd geleden in de krant (AD) dat de Media Markt gebruikte spullen verkoopt. Gebruikt als in mensen kopen het, het gaat kapot, word gemaakt, en weer verkocht. Doet Saturn dit ook? Het is hetzelfde concern dus je weet maar nooit waar het vandaan komt 8). Ik wil daar morgen een playstation 3 kopen die is dan slechts 139 euro dus wel de moeite waard dacht ik. En ze brengen je ook met een tucktuck naar de winkel /3 .

Voor degenen die geïnteresseerd zijn hier vind je de folder. Volgens mij wel goede aanbiedingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe is er in iedere winkel wel kans dat een product al eerder bij iemand thuis is geweest, of dat het gerepareerd is. Dat een product niet beviel, en dan terugverkocht word als deze binnen het wettelijk termijn terug is gebracht, is een normale gang van zaken. Het product is gewoon in nieuwstaat en er is niks mee aan de hand.
Doet Saturn dit ook?
Ga er maar vanuit van wel.
Ga er maar vanuit dat Bart Smit, MyCom, Alternate en de winkel om de hoek dat ook doen.

Wat je wel bij de MM vaak hebt, is dat bedrijven van zulke formaten niet altijd kijken naar gebruikerssporen. Er is namelijk een kans dat jij een navigatie systeem koopt waar al routes in staan van de vorige bezitter. Of je koopt een telefoon waar nog foto's, applicaties of zelfs gegevens op staan. Hier wordt met name bij de MM niet altijd fatsoenlijk mee omgegaan. Producten kunnen vanuit de leverancier met pallets binnenkomen en er is niet altijd een volledige controle over.
Bij Saturn hoor ik daar eigenlijk vrij weinig tot niets over, ook niet op internet. Ik heb het ook nog niet meegemaakt. Ook bij Bart Smit komt het ook nog wel eens voor dat er nog een profiel op een harde schijf van b.v. een PS3 staat.

Conclusie: Het wordt niet altijd aangegeven, het mag ook gewoon. Je hebt gewoon hetzelfde recht dat een product naar behoren moet functioneren, en de wettelijke garantie is niet anders dan een compleet nieuw product. En het kan gewoon bij iedere winkel gebeuren.

Edit: VZIW moeten gerepareerde producten wel voorzien zijn van een bepaalde sticker, of moet dit na vragen aangegeven worden door de verkoper. (Dit is volgens mij niet wettelijk bepaald, maar is het meer een regel vanuit de industrie zelf) En voor zover ik kan zien is het met zo'n prijs inderdaad een gereviseerd apparaat.

Natuurlijk komt MM ook vaker negatief in het nieuws door een feit wat ze achtervolgd: het bedrijf is gigantisch groot met vele klanten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag geweest. Wat een gekke huis zeg. Liepen ze daar te vechten over een stelletje iphones. Kwam er zo'n medewerker van de winkel ernaast op een plateau staan met z'n megafoon en zeggen dat ze moesten ophouden lol. De fotograaf gelijk met z'n camera op een hoge camera erbij alles filmen *facepalm*. Heel die winkel vol met mensen allemaal een 43" tv komen halen met een brakke resolutie van 1024x768 -_-. Maar ach, ik heb een PS3 voor 139 euro :).