• Levizuus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Hey tweakers,
Door de aankondiging van de nieuwe 70D van Canon ben ik van plan mijn 500D van de hand te doen. Nu probeer ik een prijs te bepalen waarvoor ik hem wil verkopen, maar zoals de meeste 2ehandsverkopers schat ik waarschijnlijk de waarde van mijn setup hoger in dan die werkelijk waard is. Daarom had ik gehoopt dat jullie mij misschien een objectieve kijk kunnen geven op de waarde. Dit is momenteel wat ik wil verkopen:
  • Canon 500D body.
  • Canon 18-55mm EFS IS kitlens met EW-60C zonnekap.
  • Canon 55-250mm EFS IS lens met ET-60 zonnekap.
  • Canon BG-E5 Batterygrip.
Persoonlijk had ik gehoopt om rond de 700€ te krijgen voor alles.

Verwijderd

Ik zie 500d's MET 18-55 kitlens al onder 300 euro vraagprijs op MP staan, sommige ook met batterygrip, dat doet niet zoveel voor de prijs of je dat er wel of niet bij hebt heb ik het idee.

En dan nog de 55-250mm lens, paar tientjes schat ik dat je ervoor krijgt. Als je 400 euro ervoor krijgt alles bij elkaar denk ik dat je blij mag zijn, maar ik denk dat dat aan de hoge kant is al...

Wat ik zou doen is de boel er gewoon als 1 koop opzetten met 400e vraagprijs en minimaal 350 ervoor proberen te vangen. Ik ben zelf wel een beetje zo van liever een paar tientjes minder er voor krijgen en de boel snel kwijtraken dan maanden lang lopen leuren en contacten met mensen om er iets meer voor te krijgen.

http://link.marktplaats.nl/694037781
http://link.marktplaats.nl/693909280
http://link.marktplaats.nl/694210693

Denk dat 700e wel heeeeel onrealistisch is vriend ^^ ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 19:26 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:50

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon laten bieden op MP vanaf 400 Euro of zo. Als dat niet loopt laten bieden vanaf 300 Euro. Ik zou het wel als set verkopen. Beginners hebben toch wel graag direct een compleet setje. Wel alle lenzen etc. duidelijk in de titel erbij zetten!

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 03-07-2013 21:53 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik denk dat je er nog zo'n 450-500 euro voor kan krijgen. De 55-250 wordt meestal verkocht rond 120-150 tegenwoordig (ik heb die van mij vorig jaar nog verkocht voor 170 inclusief zonnekap en hama uv filter, die ik toch nooit gebruikte, maar toen kostte de lens nog 190-200 euro nieuw). De body, grip en 18-55 zou zo'n 350 euro moeten waard zijn gok ik, mss iets minder afhankelijk van de staat.

Vergeet niet dat je de Canon 550d kan krijgen voor niet veel meer tweedehands en deze een betere sensor heeft, die in veel huidige modellen nog gebruikt wordt.

Overigens lijkt de 70d mij ook een mooie camera, ik ben benieuwd naar de AF in vgl met de 7d en naar de ISO prestaties.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:48
Ben je van plan om bij de 70D direct ook andere lenzen aan te schaffen? Anders zou je kunnen overwegen om de body+grip te verkopen en voorlopig met de lenzen verder te blijven schieten op de 70D.
Je kan ook rustig de tijd nemen met de verkoop. De 70D ligt nog niet in de winkel, en de eerste paar maanden is de prijs ook meestal wat aan de hoge kant.

[ Voor 28% gewijzigd door vandijk op 03-07-2013 23:47 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Levizuus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
bedank voor de info :)
@vandijk ik heb nog 2 andere lenzen. Een 100mm macro USM en een 18-200mm. Sinds ik deze heb ik mijn andere 2 niet meer gebruikt. Ik heb nog een lijstje met een viertal lenzen die ik nog van plan ben om te kopen, alleen weet ik niet of ik deze nog voor of achter de aankoop van de 70D ga kopen.

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:46
Waarom wil je de 70D als je deze lens vaak gebruikt?

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Sinds wanneer bepaalt een body welke lens je erbij moet gebruiken?

Toegegeven, met glas maak je andere foto's en toegegeven, een body van 2000 euro met een lens van 80 euro staat niet echt in verhouding, maar er zijn zat redenen om voor een nieuwe body te gaan als je oude body niet meer volstaat. Hogere FPS, betere AF, WiFi, betere ergonomie... zat redenen om voor een 70D te gaan en dat staat allemaal los van welke lens je gebruikt.

Los daarvan is €700 erg onrealistisch. Een batterijgrip heeft mijns inziens op een 500D slechts "gimmickwaarde", daar zal je nooit erg veel meer op krijgen. Twee lenzen zijn echter wel gewoon prima, zou het als één koop houden en geen losse onderdelen (evt. de batterijgrip dan, want de gemiddelde consument heeft daar weinig behoefte aan). Zet er wel even bij hoeveel accu's je verkoopt, extra accu's vinden mensen over het algemeen leuker dan een batterijgrip.

Ter vergelijking: op een 1100D + 18-55 + 55-250 wordt op dit moment €350 geboden. €400 is denk ik een reële vraagprijs, alles daarboven is mooi meegenomen maar daar zou ik niet op rekenen.

[ Voor 42% gewijzigd door tobiasvs op 04-07-2013 11:12 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:46
Als je met deze lens tegen de beperkingen van de 500D aan loopt, zal je ook al sneller tegen de beperkingen van een andere body aanlopen. Met betere lenzen loop je minder snel tegen de beperkingen aan.
Het was daarom ook een vraag, waarom wil je deze body icm met deze lens.
Ik heb zelf de 500D en ik denk ook aan dezelfde overstap, maar het is in mijn ogen zonde om te investeren in een body, alleen omdat hij nieuwer is. Investeer dan eerst in betere lenzen als je scherpere foto`s wit en een snellere AF, want de 18-200 is vrij traag ivm een 70-200 (ook de f4 zonder IS).

De punten die jij aandraagd zijn de punten, op WiFi na, waarom ik zelf wil overstappen. Maar het ging mij om de beweegredenen van TS.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Pagina: 1