SSD voor VAIO S

Pagina: 1
Acties:

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:31
Tweakers,

Bij mij VAIO S wil ik mijn HDD vervangen door een SSD, helaas heeft sony de SATA3 mogelijkheid geblokkeerd en kunnen alleen SATA2 snelheden worden bereikt. Dit verschil schijn je nauwelijks te merken in dagelijks gebruik, maar het blijft natuurlijk jammer dat je niet de volle potentie van de SSD kan benutten. Daarom heb ik besloten dat niet zozeer de snelheid maar juist de zuinigheid een belangrijke factor is, aangezien de laptop in idle rond de 5W (15W light load: internet + word) gebruikt kan het vervangen van de huidige 7200rpm 500GB door een zuinige SSD nogal wat extra batterij duur opleveren. Maar de belangrijkste beweeg reden blijft natuurlijk de snelheidswinst _/-\o_ helaas gelimiteerd door de SATA2. Welke SSD van ~250gb raden jullie mij aan. De SAMSUNG 840 schijnt behoorlijk zuinig (en snel) te zijn.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat zal in stroomverbruik nauwelijks uitmaken. (edit, afhankelijk van de hdd die je nu hebt, kan het zelfs zijn dat de ssd iets meer stroom verbruikt)

In snelheid natuurlijk wel. Om het uiterste eruit te halen zal je dan de 840 pro moeten hebben, die is sneller dan zijn kleine broertje, ook op SATA2.
Maar je kan natuurlijk ook voor de Crucial m500 kiezen, die zou betrouwbaarder zijn, deze is ook zeer snel.

[ Voor 14% gewijzigd door Reepje op 03-07-2013 19:27 ]