Verbindingsfouten bij enkele netwerken (raar verhaal)

Pagina: 1
Acties:

• ronny1090
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-11 14:07
Hey allemaal,

Ik zit momenteel met een heel raar verhaal en zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Gisteren besloot ik mijn laptop even schoon te maken van binnen door hem uit elkaar te schroeven, iets wat ik al vaker heb gedaan. Alles ging prima, laptop stof-vrij, weer in elkaar en hij startte direct weer prima op.

Echter, wanneer ik verbinding probeer te maken met het centrale onbeveiligde WiFi netwerk bij mij in huis, wat wordt geregeld door een extern bedrijf waardoor wij geen toegang hebben tot de router (studentenhuisvesting), zegt mijn PC steeds; "Cannot connect to this network.". Andere computers/tablets/telefoons kunnen prima verbinding maken met dit netwerk! Ook wanneer ik via een externe USB-WiFi adapter verbinding wil maken doet hij dit zonder problemen op mn laptop. Troubleshooten via Windows werkt verder niet. Er zijn 2 verschillende netwerken beschikbaar en bij beide geeft ie de foutmelding.

Mijn eerste gedachte was dat ik iets geraakt zou hebben met het schoonmaken, maar wanneer ik mijn telefoon als WiFi hotspot instel, maakt mijn laptop zonder problemen verbinding met dit hotspot en heb ik prima toegang tot internet. Ook geeft apparaat beheer geen fouten weer, zijn de juiste drivers geïnstalleerd etc.

Ik heb tot nu toe het volgende geprobeerd;

- Drivers opnieuw geïnstalleerd
- Alle netwerk opties aan/uit gezet
- Windows 8 opnieuw geïnstalleerd (2x nota bene)

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik draai Windows 8 Pro (legitiem).

Bij voorbaat dank!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-12 19:33
ms antenne los getrokken met schoonmaken

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• ronny1090
Tens schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:36:
ms antenne los getrokken met schoonmaken
Dat denk ik dus niet, aangezien ik wel prima verbinding kan maken met het hotspot van mn mobiele telefoon.

• Micxors
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:00
Ik zou toch even je antenne aansluiting intern controleren.
Je hotspot signaal staat waarschijnlijk dicht bij je laptop en red het nog wel met het belabberde ontvangst zonder antenne, je externe signaal is wat zwakker waardoor dit problemen op kan leveren met verbinden.

• ronny1090
Micxors schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:54:
Ik zou toch even je antenne aansluiting intern controleren.
Je hotspot signaal staat waarschijnlijk dicht bij je laptop en red het nog wel met het belabberde ontvangst zonder antenne, je externe signaal is wat zwakker waardoor dit problemen op kan leveren met verbinden.
Ik had er geen idee van dat wanneer er 1 kabeltje niet aangesloten is, dat je WiFi dan toch nog gedeeltelijk werkt. Opgelost.

Bedankt voor de hulp