Hallo medemensen. Ik ben aan mijn eerste pc build begonnen (bijna af) maar loop tegen een aantal dingen aan.
Ten eerste. Ik heb deze case pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
Deze behuizing heeft een fan controller.

Hiervandaan lopen er 4 kabels.
Dit is de eerste

Dit zijn de anderen.

al deze kabels komen vanaf de fancontroller.
Ik ben verward omdat ik bij verscheidene youtube filmpjes zag dat ze de case fans gewoon in het moederbord doen.
De kabels van de fans heb ik ook.

(fan aan achterkant)
Ik kan deze in het moederbord doen maar mijn vraag is: hoe zorg ik ervoor dat de fan aan de voorkant en achterkant worden bestuurd door de fancontroller. Het boekje van de behuizing geeft geen informatie hierover
.
Vraag nummer 2 en 3
1: Ik heb deze voeding pricewatch: XFX Pro 550W

Links van de CPU koeler loopt een voedingskabel naar het moederbord. Ik heb geprobeerd om deze via de achterkant te leiden en dan in het moederbord proppen maar de kabel is net te kort
.
Is het mogelijk om een klein stukje verlengkabel te kopen zodat ie wel via de achterkant van de behuizing kan?
3: De fan van de cpu koeler staat rechts. De achterkant is links op het plaatje. Op de fan zit een pijltje die naar links en naar beneden wijst. Klopt het dat de fan op deze manier nu lucht door het rooster richting de achterkant van de behuizing waait?
Bedankt voor het lezen
Ten eerste. Ik heb deze case pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
Deze behuizing heeft een fan controller.

Hiervandaan lopen er 4 kabels.
Dit is de eerste

Dit zijn de anderen.

al deze kabels komen vanaf de fancontroller.
Ik ben verward omdat ik bij verscheidene youtube filmpjes zag dat ze de case fans gewoon in het moederbord doen.
De kabels van de fans heb ik ook.

(fan aan achterkant)
Ik kan deze in het moederbord doen maar mijn vraag is: hoe zorg ik ervoor dat de fan aan de voorkant en achterkant worden bestuurd door de fancontroller. Het boekje van de behuizing geeft geen informatie hierover
Vraag nummer 2 en 3
1: Ik heb deze voeding pricewatch: XFX Pro 550W

Links van de CPU koeler loopt een voedingskabel naar het moederbord. Ik heb geprobeerd om deze via de achterkant te leiden en dan in het moederbord proppen maar de kabel is net te kort
Is het mogelijk om een klein stukje verlengkabel te kopen zodat ie wel via de achterkant van de behuizing kan?
3: De fan van de cpu koeler staat rechts. De achterkant is links op het plaatje. Op de fan zit een pijltje die naar links en naar beneden wijst. Klopt het dat de fan op deze manier nu lucht door het rooster richting de achterkant van de behuizing waait?
Bedankt voor het lezen
[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 03-07-2013 16:18 ]