Desktop welke 6 maanden continu Unity3d game kan draaien

Pagina: 1
Acties:

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 16:26
Hallo,

Voor een project ben ik bezig een game in Unity3d te maken, die 6 maanden lang non-stop zal draaien op een publieke locatie. De game zal te zien zijn op een 46" televisie.

Ik heb ervaring met het bouwen van game-pc's, maar dit is toch een redelijke nieuwe tak van sport voor mij. Waar ik normaal ga voor prestatie, gaat het mij nu meer om betrouwbaarheid. Zo ver ik Unity3d heb leren kennen is er geen monster van een pc voor nodig.

Ik zou daarom jullie hulp willen vragen met het samenstellen van een geschikte desktop voor deze klus. Ik heb een budget van max 600 euro. Het gaat mij er dus om dat de computer 6 maanden lang non-stop kan draaien. Daarnaast moet hij Unity3d games (dat varieert natuurlijk ook per game) kunnen draaien zonder haperingen. Tot slot is een wifi-verbinding ook belangrijk voor mij, zodat ik op afstand nog wijzigingen kan uitvoeren.

Tot slot nog de vraag: de desktop zal enkel en puur gebruikt worden voor deze game. Is het handig om naar een oudere besturingssysteem te grijpen (WinXP), zodat alle cpu en gpu kracht gefocused is op de game?

Ik heb geen idee in welke richting ik het moet zoeken, dus alvast bedankt.

PSN: DeNachtBaron

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Het nadeel van Windows XP en andere oudere versies van MS Windows is dat het niet zo goed met je RAM overweg kan. Nieuwere versies zijn ook beter geoptimaliseerd op de hardware. Verder vraag ik me af welke resolutie het 47 inch scherm heeft. Is dit 1080p? 1440p? 1600p? 768p? Dat heeft namelijk toch best veel te maken met de GPU. Ook weet ik niet welke games er op gedraaid worden. Zo kan is bijv. AoE helemaal niet zo erg zwaar in tegenstelling tot BF4.

[ Voor 15% gewijzigd door Bolletje op 03-07-2013 16:28 ]

• Ronnio G
Bedankt voor je reactie.

Wat betreft de RAM, daar heb je een punt inderdaad. Niet bij stilgestaan.

Het scherm zal 1080p zijn.

• digital_ownage
En wat is je eigen inbreng? Wat denk je zelf nodig te hebben?

• Ronnio G
CPU: AMD of Intel, maakt me niet uit, hoeft waarschijnlijk geen top of the bill te zijn.
MOBO: Afhankelijk van CPU
GPU: AMD HD7850 (Misschien al overkill?)
Geheugen: 4gb
Opslag: Eigenlijk is 100mb a 5400rpm al voldoende, dus maakt niet heel veel uit
Voeding: Afhankelijk van samenstelling.

Het gaat mij dus voornamelijk om welke CPU en GPU het meest geschikt is.

Verwijderd

Hoe gaat dat ding weggewerkt worden? Staat op een publieke locatie, dus kan me voorstellen dat dat in een klein hokje gezet word, en dus mischien met hitteproblemen kan gaan kampen?

Daarnaast, hoe intensief is Unity3D precies op de huidige hardware? Ik heb er zelf geen ervaring mee, en ik weet ook niet hoeveel tweakers daar eerlijk een opmerking over kunnen maken. Je geeft zelf al aan dat een 7850 'mischien' al overkill is, en dat de CPU ook niet heel vlug hoeft te wezen.

Ik zou in elk geval goed opletten op de voeding, als het ding 6 maanden constant moet draaien is het wel wenselijk om daarin een goed model uit te zoeken, echt een A-merk voeding.

• digital_ownage
Ronnio G schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:08:
CPU: AMD of Intel, maakt me niet uit, hoeft waarschijnlijk geen top of the bill te zijn.
MOBO: Afhankelijk van CPU
GPU: AMD HD7850 (Misschien al overkill?)
Geheugen: 4gb
Opslag: Eigenlijk is 100mb a 5400rpm al voldoende, dus maakt niet heel veel uit
Voeding: Afhankelijk van samenstelling.

Het gaat mij dus voornamelijk om welke CPU en GPU het meest geschikt is.
Het ziet er naar uit dat je ons als helpdesk aanziet. Beetje asociaal niet? Heb je het DAA beleid überhaupt wel gelezen of is dat teveel gevraagd van iemand als jij?
Afknallen dit onrespectvol gedrag.

• Ronnio G
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:13:
Hoe gaat dat ding weggewerkt worden? Staat op een publieke locatie, dus kan me voorstellen dat dat in een klein hokje gezet word, en dus mischien met hitteproblemen kan gaan kampen?

Daarnaast, hoe intensief is Unity3D precies op de huidige hardware? Ik heb er zelf geen ervaring mee, en ik weet ook niet hoeveel tweakers daar eerlijk een opmerking over kunnen maken. Je geeft zelf al aan dat een 7850 'mischien' al overkill is, en dat de CPU ook niet heel vlug hoeft te wezen.

Ik zou in elk geval goed opletten op de voeding, als het ding 6 maanden constant moet draaien is het wel wenselijk om daarin een goed model uit te zoeken, echt een A-merk voeding.
Bedankt voor je reactie.

De installatie wordt neergezet in een gesloten kamer (40m2) met het scherm achter een raam. Dus ik denk dat het hitteprobleem mee zal vallen.

Ik draai Unity3d nu op een Macbook pro uit 2010 en daar draait het redelijk goed.

Een goede tip wat betreft de voeding. Daar zal ik zeker rekening mee gaan houden.

Bedankt!
digital_ownage schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:17:
[...]

Het ziet er naar uit dat je ons als helpdesk aanziet. Beetje asociaal niet? Heb je het DAA beleid überhaupt wel gelezen of is dat teveel gevraagd van iemand als jij?
Okee, deze uitschieter begrijp ik niet helemaal van je. Vind je het zelf ook niet een beetje over de top?

Ik vraag om hulp bij een configuratie en zie graag opinie van andere tweakers.

[ Voor 20% gewijzigd door Ronnio G op 03-07-2013 16:23 ]

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
En dan nog de vraag, hoe stabiel moet het allemaal zijn? Hoe erg is het als het een keertje crashed in die 6 maanden? Is resetten en verder draaien dan een optie of moet het echt 24/7 compleet stabiel zijn met nul kans op fouten?

• Ronnio G
Sleepkever schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:22:
En dan nog de vraag, hoe stabiel moet het allemaal zijn? Hoe erg is het als het een keertje crashed in die 6 maanden? Is resetten en verder draaien dan een optie of moet het echt 24/7 compleet stabiel zijn met nul kans op fouten?
Bedankt voor jouw reactie.

Het mooist zou zijn natuurlijk als het 24/7 compleet stabiel is, maar de kans dat het nooit crasht acht ik klein. Dus eens in de zoveel tijd een reset is niet heel erg, maar het liefst kom ik natuurlijk zo dicht bij compleet stabiel als mogelijk.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-04 12:24
digital_ownage schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:17:
[...]

"Windblows XP"
"M$ Windblows"
En dan begin je zelf over asociaal gedrag en what not? Kom op zeg.

Ontopic:
eens met vraag hierboven, maakt het uit als het een keer crasht of reboot? Wat is het uiteindelijke idee?

Persoonlijk zou ik kiezen voor een zo kaal mogelijke windows 7 install en de windows updates disablen omdat je anders elke maand een automatic reboot hebt :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verderf op 03-07-2013 16:28 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:37

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ok, het is duidelijk dat de discussie nog niet helemaal soepel gaat in dit topic.
Ronnio G, het beleid wat de gebruikers hier noemen kan je hier vinden: DAA beleid
Daarin staan enkele basisvragen waar je antwoord op kan geven en ook hoe je zelf al een goede start kan maken. Hier op het forum wordt eigen inzet erg gewaardeerd.

En nog een algemene opmerking naar iedereen: als je iets verkeerd ziet gaan in een topic kan je dat vriendelijk aankaarten of anders het melden via een topicreport (zoals nu mensen hebben gedaan, waarvoor dank :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 03-07-2013 16:53 ]

Verwijderd

Grote kast met voldoende losse fans voor het afvoeren van warme lucht en veel geld steken in de processor koeling. Verder zou ik zoveel mogelijk gaan voor onderdelen die niet/nauwelijks slijten. Je kunt dan denken aan bijvoorbeeld een passieve voeding (sowieso niet bezuinigen op de voeding), passieve graka, SSD.

Verder heb ik de indruk dat de drivers van nVidia kaarten stabieler zijn dan die van AMD, dus wellicht dat je daarvoor zou moeten gaan. Misschien is ook een server OS beter dan een consumenten OS? Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik neem aan dat die beter te configgen is op basis van stabiliteit.

Tot slot, misschien een Xeon proc icm ECC geheugen? Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, maar dat lijkt me een stabiele keuze.

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3220T Boxed€ 111,90€ 111,90
1Asus GTX650TIB-DC2OC-2GD5€ 157,35€ 157,35
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,04€ 86,04
1TP-Link TL-WDN4800€ 28,99€ 28,99
1Cooler Master Hyper 412S€ 29,99€ 29,99
1Corsair Value Select CMV4GX3M1A1600C11€ 27,99€ 27,99
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 74,90€ 74,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 65,34€ 65,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,50

Hier, misschien zal dit je iets helpen. Ik heb gekozen voor een i3 t versie, verbruikt weinig en zou koel moeten blijven, kast heeft uitstekende airflow en genoeg porten. Een ASUS nVidia is een stabiel en betrouwbaar videokaart merk (vind ik). Ook zit er een flinke koeler in die alles zo koel al mogelijk moet laten blijven, dit is natuurlijk wel belangrijk als de CPU veel gebruikt wordt. Ik heb voor de Crucial SSD gekozen, als je een intel 320 op de kop kunt tikken is het ook mooi, die zullen misschien nóg betrouwbaarder zijn. Seasonic g-serie, is 80+ gold rated ;)
Pagina: 1