Icq achter Win2K server

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik zit hier thuis met een Windows 2000 server het internet gaat gewoon via Routing en Remote Acess. Nu vraag ik me weer af hoe ik ervoor kan zorgen dat ik weer op mijn pc icq file transfers kan ontvangen. Ik weet dat ik icq op een vaste poortrange moet laten luisteren maar ik kan niet vinden hoe ik op die Win2k server poorten moet forwarden.

Het kan weer iets simpel zijn waar ik weer over kijk hoop ik :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
^^^^^^^
Het zal wel aan het moment van de dag liggen zeker. Veel mensen niet thuis.
En ja de search (die van onno) helpt ni veel.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik heb nu terug gevonden dat ik bij eterne router poorten 64900 en 64901 moet forwarden naar mijn pc met icq (icq aangepast om te luisteren op die poorten) dat gebeurt nu. In mijn firewall heb ik die poorten opgezet en die poorten toegelaten

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Voor ik weg ben nog ff wat info:

Server Windows 2000 server
1 Netwerkkaart 10 MBit ip 10.0.0.1 def gateway 10.0.0.138 dus verbonden met een externe Alcatel Speedtouch Home
RRas permanente verbinding belt in ip adres dynamische van de provider.
Tweede netwerkkaart intern netwerk 10/100 MBit vast ip 192.168.0.1 def gateway 10.0.0.138

De rest van het netwerk DHCP
Ip range 192.168.0.2 - 192.168.0.254
Def gat 192.168.0.1
DNS 192.168.0.1

Dus alles werkt behalve icq file transfer ik zou graag hebben dat dit werkt als het niet kan ja dan is het zo maar.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hier staat wat info voor een SMC router.
Aangezien je al een aantal poorten hebt opengezet (toch??) hoef je alleen nog maar tegen ICQ te zeggen op welke poorten hij moet luisteren.
Hoe dat moet zie je dus op die page..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

ff de udp poorten 4000 ->4001-4005 doorlussen

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:33

Dark

who tweaked the light?

ik heb het zelfde probleem hier...

achter ICS
- msn werkt send file niet
- icq werkt receive file niet

ik heb geprobeerd met div. ics/nat/ipmasq progs waaronder sharethenet, wingate, sygate, MS-ICS, winroute. maar "out of the box" doen ze het geen van alle.

toch vreemd dat gedeelde internet vreugd maar halve vreugd is, want om voor elk appje wat niet mainstream is (msn, icq :?) poortjes te moeten gaan mappen is toch wel lastig...

op het moment gebruik ik winroute pro, dat werkt dus maar half ...

Oh ja, dat msn (filetransfer) niet werkt, staat ook bij de msn issues op de MS site, dus dat zal een bug zijn... maar icq moet toch kunnen heh... ik heb ook van alles geprobeerd, zelfs het loggen van de packets, zodat ik kon kijken welk poortje ze binnen kwamen, maar ik ben er nog niet uit...

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 11:20 schreef neographikal het volgende:
ff de udp poorten 4000 ->4001-4005 doorlussen
k zal straks es proberen ik denk dat ik tcp poorten heb genomen

Verwijderd

poorten openstellen werkt hier perfect achter win2k ICS server!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 05 juni 2001 11:31 schreef Dark het volgende:
ik heb het zelfde probleem hier...

achter ICS
- msn werkt send file niet
- icq werkt receive file niet

ik heb geprobeerd met div. ics/nat/ipmasq progs waaronder sharethenet, wingate, sygate, MS-ICS, winroute. maar "out of the box" doen ze het geen van alle.
Met ICQ heb ik nooit probleempjes...eerst met sygate, nu met router..file senden/ontvangen chatten etc geen probs..
Als een product het niet direct doet dan moet je vaak even iets verder kijken..
Sygate weet idd standaard niet dat hoeveel ICQ clients er zijn en wie wel en wie niet mag file senden. Ook de poorten waarop ICQ draait moeten per user anders zijn. Vandaar dat Sygate (e.a.) het niet direct doen. Je moet zelf ook wat doen!
MSN is tricky maar werkt nu ook! (alleen niet dat pc - pc talk, maar dat hoeft voor mij ook niet!)

Ook

PS Je hoeft niet elke poort apart open te zetten, maar gewoon een range dus...

Wees consequent, maar niet altijd

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op de gateway zelf werkt alles prima (duh),
maar op de clients dus niet.

Het message gedeelte/contactlist werkt goed, maar filetransfer geeft een probleem, ook als ik icq een port-range opgeef en diezelfde range opengooi en opgeef naar welk intern ip adres op deze range binnenkomende tcp packets moeten worden gestuurd. Ik kan nog steeds geen files ontvangen dus... :(

Wel heb ik eventjes de SYN packets ge-logd die de NAT dropt, maar daar schiet ik weinig mee op, omdat de verzoeken telkens op een ander poortje binnenkomen, en er niet een duidelijke range is waarop anderen een transfer beginnen, het lijkt wel random...

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ja het is mij gelukt :D icq filetransfer vanaf clients die op een door winroute pro gedeeld netwekje zitten :)

in winroute:
- alles op standaard
- NAT aan
- Proxy aan
- geen poortjes mappen

in icq
- ga off-line
- de 4 tabbladen connection op default
- dan op tabblad server using firewall aan, using proxy aan, proxy HTTPS
- op tabblad firewall HTTPS aankikken en de IP en poort van de proxy opgeven 192.168.0.1/3128
- ga weer on-line

daarna werkt de filetransfer functie perfect, zowel binnen het netwerk als daarbuiten.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor de in aanbouw zijnde NT FAQ staat hier ook al een stukje over ICQ forwarden. Misschien heb je daar wat aan?

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Het kan dus de manier waarop het moet in het kort dan:

Op de Nederlandse Windows 2000 Server

Bij Routering en RAS
Ip-routering
NAT

Eigenschappen voor Externe Router
Speciale poorten
TCP
poort 64900 naar 192.168.0.10
poort 64901 naar 192.168.0.10
tot en met
poort 64904 naar 192.168.0.10

192.168.0.10 is de pc waar icq op draait

In de firewall die poorten opengezet -> blackice voor het moment

En icq doen luisteren op die poorten
- Connections
- User
- Not Using Proxy
- Use the following .... 64900 tot 64910

Het belangrijkste is dat je min 5 poorten neemt en je kunt enkel per poort defenieren en niet met een range in een keer.

Ik hoop dat er nog iemand iets aan heeft.
Sorry voor de zeer sumiere uitleg :)

K ben toch content dat het werkt :P

Pagina: 1