Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamelaptop tussen de €1000,- en € 1900,-

Pagina: 1
Acties:

• Dint
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-11 10:33
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen (oa Assassin's Creed, Call of Duty, Civilization, Mafia, Diablo, Football Manager en FIFA Manager), te browsen en films te kijken. Daarnaast kan de laptop gebruikt worden voor (basis) videobewerking in Sony Vegas Pro en (basis) fotobewerking in Photoshop.

Wat mag je laptop gaan kosten?
In eerste instantie had ik een bedrag rond de € 1000,- in gedachten, dit lijkt me echter te krap voor de wensen die ik heb en daarom ben ik bereid richting de € 1500 of bij een heel goed systeem tot maximaal € 1900,- te gaan.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, de laptop zal zo goed als alleen binnenshuis (aan de oplader) gebruikt worden. Mijn voorkeur qua grootte gaat uit naar ~15,6" omdat ik hier aan gewend ben en dit me goed bevalt. Ik ben echter bereid om te kijken naar andere opties, zolang het maar niet veel kleiner is dan 15,6" of groter dan 17,3". Gewicht en accuduur zijn voor mij niet zo belangrijk aangezien de laptop dus eigenlijk alleen thuis gebruikt zal worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Intel Core i7 47xx processor met GeForce GTX 700 series videokaart, zodat ik de komende jaren geen upgrade of nieuwe laptop nodig zal hebben voor de nieuwste games. Mocht het toch een 3e generatie processor worden, dan niet lager dan de Intel Core i7 3630QM.

Qua merk van de laptop zelf zou ik het liefst voor een merk gaan met een goede reputatie op het gebied van (game)laptops. Zelf denk ik hierbij dan aan bijvoorbeeld Asus. De build-to-order-fabrikanten (BTO, XNB, ...) klinken interessant, maar genieten niet mijn voorkeur. Dit vooral omdat ik er niet erg bekend mee ben en liever ga voor één van de gevestigde namen.

Waarom geen desktop?
Omdat ik toch enige vorm van mobiliteit wil hebben aangezien ik momenteel minimaal 2x per jaar verhuis (niet persé binnen hetzelfde land) en een desktop pc met monitor(en) dan, naar mijn mening, toch iets te lomp is om steeds mee te nemen. Daarnaast wordt de laptop binnenshuis regelmatig verplaatst omdat de ene plek prettiger is om te gamen, terwijl de andere plek prettiger is om een film te kijken.

Zijn er nog andere dingen belangrijk voor je?
Naast dat ik met de laptop wil gaan gamen woon ik op dit moment in Bulgarije en kunnen de temperaturen hier aardig hoog oplopen, een laptop met een goede warmteafvoer is dus erg belangrijk. Daarnaast lijkt het me erg prettig om een toetsenbord met backlight verlichting te hebben en moet de bouwkwaliteit van goede kwaliteit zijn.

Wat is je eigen voorstel?
Als eerste zat ik te denken aan de Asus N56VZ-S4195H, echter was deze beperkt leverbaar en zat de nieuwe generatie er aan te komen, dus besloot ik te wachten op de Asus N550. De N550 zal zoals bekend waarschijnlijk pas in augustus leverbaar worden en daarom -ongeduldig als ik ben- zit ik nu toch rond te kijken naar iets anders wat al wel direct leverbaar is. Aangezien ik bereid ben mijn budget en ongeduld met elkaar te compenseren is het budget ruimer geworden en ben ik inmiddels aanbeland bij de gamelaptops van Asus, Medion en MSI. Omdat ik geen goede dingen heb gelezen over de gaming laptops van MSI en Medion (nog) zie als een budgetmerk, kom ik op dit moment uit op de Asus Republic Of Gamers G750JX-T4039H die maar net binnen het budget valt.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Gelukkig bestaan er ook andere mensen, en gelukkig hebben die mensen ook al een topic gemaakt :)
Hier al eens gekeken? 15,6" gamelaptop rond de 1500 euro

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Dint
Stef602 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:53:
Gelukkig bestaan er ook andere mensen, en gelukkig hebben die mensen ook al een topic gemaakt :)
Hier al eens gekeken? 15,6" gamelaptop rond de 1500 euro
Heb inderdaad al in dat topic gekeken. De laptops die daar worden voorgesteld zijn of van build-to-order-fabrikanten (XNB, BTO, XMG), hebben twee videokaarten in SLI (Y500), hebben geen GeForce videokaart (Samsung ATIV Book 8 ), zijn van de in de openingspost genoemde gaming serie van MSI of zijn niet leverbaar in Nederland (Razer Blade). Daarnaast zijn de opties waar ik op uitkom bij Dell, zoals ook genoemd in dat topic, duurder dan € 1900,-.

Ik heb ook gekeken in dit topic, echter zijn de andere opties die daar voorbij komen nog niet leverbaar (IdeaPad Y510p, Gigabyte P35K).

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Deze al gezien? Top van je budget, maar ook top qua specs imo.

pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JX-T4039H

• Dint
mystiqu schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:28:
Deze al gezien? Top van je budget, maar ook top qua specs imo.

pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JX-T4039H
Yep, dat is de laptop die ik zelf heb voorgesteld in m'n openingspost. :P

Verwijderd

Ik denk dat dat (heb even gekeken bij Alienware, en je sluit Medion in principe zelf uit), je beste keuze is. Die Asus heeft qua specificaties heel wat in huis. Mijn ervaring met het lagere segment van gamelaptops is niet altijd even goed, en op GoT hoor ik ook niet veel verschillende geluiden. Met de Asus zou je in elk geval even vooruit kunnen. Als je nu met een laptop als de Y500 gaat zitten dan zit er binnenkort niet veel meer dan medium op, de 650M in SLI is vlug, maar ook niet ZO vlug.

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Dint schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:30:
[...]

Yep, dat is de laptop die ik zelf heb voorgesteld in m'n openingspost. :P
Oh wauw compleet gemist. Ik denk dat je met die eisen (als in, geen MSI óf Medion) zo'n beetje alles uitsluit qua gaming laptops behalve de ROG serie of Alienware... En die ROG is wat betreft je eisen een betere keuze als de verscheidene Alienware's, vind ik.

Bij de Alienware kun je voor €2024 het volgende kopen:

Intel Core i7-4700MQ (6MB Cache, tot 3.4GHz met Turbo Boost)

NVIDIA® GeForce® GTX 770M, 3GB GDDR5

8GB Dual Channel DDR3L 1600MHz

750GB 7200RPM SATA 6Gb/s

17.3 inch (439.42 mm) witte led FHD-breedbeeldscherm met antireflectiecoating (1920 x 1080)

In vergelijking met de reeds voorgestelde ROG , voor 100€ minder, lijkt mij de keuze erg snel gemaakt.
Pagina: 1