Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel/VBA] shape reference

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 18:08
Ik heb een workbook met daarop oa. een aantal shapes (in de vorm van listboxen) waar iets mee moet gebeuren. Bij één treedt een fout op, en het is natuurlijk gemakkelijk om te achterhalen wat daar de naam van is op het moment dat de naam optreedt:

For Each Shape In ActiveSheet.Shapes
debug.print shape.name
doe vanalles (hier treedt een fout op)
Next Shape

Het probleem is echter dat ik nu 3 namen krijg (dropdown 55, dropdown 56, dropdown 58) en in het Workbook (zeg maar de UI van Excel) kom ik er niet achter welke shape bij welke naam hoort.

Van een commandbutton kun je bijv. het eigenschappenvenster openen (waar je dan o.a. de Name ziet staan), maar van de listbox worden geen eigenschappen getoond. Dus....welke listbox op het Workbook hoort bij welke VBA-name?

Iemand?

• Stefke
Ik ben nog steeds niet achter dit probleem. Is er iemand die hier het antwoord op heeft?

• Stefke
kickje, het probleem blijft actueel :|

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Bij mij worden de properties van een combobox toch wel weergegeven in het VBA venster als ik op de combobx klik.

Je zou de dimensies van de control kunnen aanpassen en zo zien welke control dewelke is.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 12:23

edeboeck

mie noow noooothing ...

Zet eens net VOOR Next Shape een print van "alles ok"... want jij krijgt uiteraard de naam van ELKE shape die hij doorloopt. Diegene zonder "alles ok" onder zijn naam, is de schuldige.
Heb je nu "On Error Resume Next" ingesteld staan? Want als dat niet het geval is, dan lijkt het me de laatste te zijn.

Beter lezen dus, je was niet op zoek naar de naam van de control, wel welke control het is in de UI. Print inderdaad van alle 3 de location property, zo kom je er ook wel achter (of geef ze alle 3 een andere achtergrondkleur en print die dan af).

[ Voor 29% gewijzigd door edeboeck op 15-07-2013 15:12 . Reden: beter TS leren lezen ]