Toon posts:

Ondesteunt mijn moederbord 32 gigabyte geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ,

Ik ben van plan om mijn geheugen van 16 naar 32 gigabyte te uprgaden. dit is mijn moederbord : Asus P8Z68 V-Pro Gen3.

hier volgt een link : http://www.asus.com/Motherboards/P8Z68V_PROGEN3/#overview

ik weet niet zeker of deze kit hierbij gaat passen : 32 GB corsair vengeance low profile geheugen

hier weer een linkje : pricewatch: Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10

thanks alot!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

4 x DIMM, Max. 32GB, DDR3 2200(O.C.)/2133(O.C.)/1866(O.C.)/1600/1333/1066 MHz Non-ECC, Un-buffered Memory

Verwijderd

Um, heb je al eens naar het 2e tabblad van je eerste link gekeken?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:38
even klikken op ´specifications´ op de link die je zelf geeft en je hebt het antwoord ;)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

_O-

Verwijderd

Topicstarter
Ja , heb ik gezien wou het alleen dubbel check hebben :)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:38
je kunt nog even de QVL checken, maar als die corsair er niet op staan betekent het niet meteen dat ze niet zullen werken. Daar staan meestal alleen de sets waarop vóór het uitkomen van het bord op gestest is.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is idus het probleem ze staan er niet op ... :( ben dus bang dat ze het niet gaan doen

Verwijderd

Wees juist niet bang. Dat zegt Tens eigenlijk. De QVL is een hele beperkte lijst van wat er getest is. Er is geen enkele aanleiding dat ram geheugen wat niet op de lijst staat, ook niet werkt. Mits er geen vele klachten op internet staan natuurlijk.. De enige manier waarop je er achter komt is het geheugen en moederbord combinatie te googlen, of als er niks over te vinden is echt zelf uit te proberen.

Je keuze van geheugen moet je eigenlijk niet baseren op de lijst, maar op jouw wensen. (Wel naar bepaalde specificaties kijken natuurlijk zoals de hoeveelheid GB een bord ondersteunt). Als het dan echt niet blijkt te werken is het heel jammer en heel toevallig. Maar dan heb je altijd nog bepaalde mogelijkheden m.b.t. tot omruilen en weet ik veel wat.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

KneoK

Not in a million lightyears

Hou er wat QVL betreft wel rekening mee dat Asus in tegenstelling tot veel andere merken veel vaker problemen heeft met geheugen wat niet op de lijst staat. Asus bordjes zijn over het algemeen best kieskeurig.

Verwijderd

Topicstarter
bedank allemaal!
Pagina: 1