Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat] Datumbereik forum-search eenvoudiger maken

Pagina: 1
Acties:

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Ik zoek regelmatig op het forum, maar daarbij wil ik alleen recente én relevante resultaten zien. Relevantie en ouderdom hangen nauw met elkaar samen, sommige oude onderwerpen kunnen nog erg relevant zijn en sommige juist helemaal niet. Je kunt nu zoeken in een range door twee data in te vullen, maar dit werkt niet helemaal lekker. Ik heb een aantal problemen/suggesties:

Datepicker
Allereerst kun je de date picker niet gebruiken om snelle stappen te maken. Als je per se een topic uit 2013 wilt, moet je dus 15+ keer klikken of het toetsenbord gebruiken. Dit zou eventueel opgelost kunnen worden met een uitgebreidere date picker, waarbij je ook een getal kunt invullen/selecteren: http://jqueryui.com/datepicker/#dropdown-month-year

Eventueel zou een slider ook kunnen, net als in de pricewatch. Die slider bevalt me erg goed.

Vinkjes per jaartal + aantal topics
Ook kun je niet zien hoeveel topics er per jaar zijn, waardoor je een snelle inschatting kunt maken in welke jaren je allemaal wilt zoeken. Als er 2013 (1), 2012 (120) zou staan, zou ik ook gelijk in 2012 zoeken, maar bij 2013 (132), 2012 (849), zou ik die eerst even overslaan. Je kunt dat al wel zien bij Subforum, Categorieën, Onderwerpen en Topicstatus.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Stephan4kant schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:15:

Datepicker
Allereerst kun je de date picker niet gebruiken om snelle stappen te maken. Als je per se een topic uit 2013 wilt, moet je dus 15+ keer klikken of het toetsenbord gebruiken. Dit zou eventueel opgelost kunnen worden met een uitgebreidere date picker, waarbij je ook een getal kunt invullen/selecteren: http://jqueryui.com/datepicker/#dropdown-month-year

Eventueel zou een slider ook kunnen, net als in de pricewatch. Die slider bevalt me erg goed.
Ik twijfel zelf over het nut van dagen in datepickers. Volgens mij kun je het ook prima met maanden en jaren af. Het liefst zou ik het over de hele website trekken
Stephan4kant schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:15:
Vinkjes per jaartal + aantal topics
Ook kun je niet zien hoeveel topics er per jaar zijn, waardoor je een snelle inschatting kunt maken in welke jaren je allemaal wilt zoeken. Als er 2013 (1), 2012 (120) zou staan, zou ik ook gelijk in 2012 zoeken, maar bij 2013 (132), 2012 (849), zou ik die eerst even overslaan. Je kunt dat al wel zien bij Subforum, Categorieën, Onderwerpen en Topicstatus.
Dan zou je de gevonden jaren moeten tonen als de rest van de facets. Je krijgt dan wel een enigszins dubbele functionaliteit bij de filters

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Een betere datepicker zou mijn probleem als voor een groot deel oplossen: 15+ kliks om recente topics te selecteren vind ik zelf wat veel. Een select-element toevoegen (als aanvulling op de >>) zou al veel helpen.

Zowel een slider als selectiemogelijkheid is inderdaad wat dubbelop. Wat mij betreft moet er gekozen worden voor een van beide opties. Ze hebben beide zo hun voor- en nadelen wat mij betreft, dus anderen mogen die knoop doorhakken.

Wat bedoel je met 'over de hele website trekken'?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan toch ook een datum intypen in het tekstvak? Dan moet je weliswaar 10 karakters intypen, maar ik gok dat je aardig wat rapper '01-01-2013' kan intypen dan dat je 15x kan klikken :)