Toon posts:

[Win 7] Vaak BSOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

ik zat net op internet en en me pc sloeg helemaal vast kon niks meer doen, dus ik maar de pc met een hard reset uit gezet en wat kreeg ik daarna jawel het bekende BSOD met iets van een fout over BAD_POOL_CALLER wat dat betekent geen idee, dus ik weer de pc opnieuw opstarten en windows start gewoon op en toen kreeg ik deze melding:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: c2
BCP1: 0000000000000007
BCP2: 000000000000109B
BCP3: 000000001D195BC5
BCP4: FFFFFA80081E3190
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\070313-9656-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-11528-0.sysdata.xml

Windows heb ik er vandaag opnieuw opgezet.

Wat betekent dit?

De specs van de pc:

Windows 7 Home Premium SP 1 orgineel 64bits
Intel core i3
Samsung SSD 830 Series
750 GB harde schijf
Voeding van seasonic nog geen 2 maanden oud.

Wie o wie kan me helpen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk,
foutje kan gebeuren he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:33
Ik had 2 weken terug ook een blauw scherm, gewoon zomaar, tijdens pc-gebruik. Was wel even schrikken.
Volgens een vriend komen die BSOD's niet vaak meer voor, is dat zo?

(had je btw in windows het blauwe scherm, of gewoon in bios dat zwart scherm met info?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
NeutraleTeun schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:23:
Ik had 2 weken terug ook een blauw scherm, gewoon zomaar, tijdens pc-gebruik. Was wel even schrikken.

(had je btw in windows het blauwe scherm, of gewoon in bios dat zwart scherm met info?)
Ow jawel hoor die komen nog zeker voor.
Had begin van het jaar bsods met 2 codes (wees op corrupte drivers of slecht contact hardware)
Heb toen een verse windows installatie gedaan en sindsdien nergens meer last van gehad.
Daarnaast, als je een beetje serieus gaat overklokken ga je nog genoeg BSOD's tegen komen ;)

Term blue screen of death is wel achterhaald imo want tot nog toe heb ik de bsod's in de laatste 3 jaar steeds op kunnen lossen (1 x defecte hdd, rest te weinig prik bij OC en dus corrupte drivers)

Edit: gezien onderstaande posts, zou ik je belangrijke data back-uppen. DBAN over je HDD gooien (ssd loskoppelen en quick-fomat oid!!) en weer een verse installatie.

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 03-07-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:44
Zelf al eens op google gezocht?

http://www.reviversoft.com/blog/2013/04/bad-pool-caller/

Klinkt als een driver wat niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan de DMP bekijken met bluescreenviewer van nirsoft.
Deze geeft aan wat de veroorzaker is.
Dan zie je bv dat het de VGA.sys is. Dan zou je dus kunnen proberen een nieuwere VGA driver te installeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:23:

Ik zat op internet en me pc sloeg helemaal vast kon niks meer doen, dan maar een hard reset door middel van de power knop 5 sec ingedrukt te houden, pc opnieuw opgestart en daarna BSOD,

volgens mij komen ze ook niet zo vaak voor als je je pc update houdt en de juiste drivers heb geinstalleerd (wat ik ook heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:27:
Dan zie je bv dat het de VGA.sys is. Dan zou je dus kunnen proberen een nieuwere VGA driver te installeren.
Ik vanmorgen de nieuwste VGA driver geinstalleerd, volgens intel is er geen nieuwere terbeschikking op dit moment, en als ik zoek met driver genius dan zegt hij wel een nieuwe driver gevonden en als ik hem wil installeren zegt hij dat het een ouder versie en dat ik al de nieuwste versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:27:
[...]

Ow jawel hoor die komen nog zeker voor.
Had begin van het jaar bsods met 2 codes (wees op corrupte drivers of slecht contact hardware)
Heb toen een verse windows installatie gedaan en sindsdien nergens meer last van gehad.
Daarnaast, als je een beetje serieus gaat overklokken ga je nog genoeg BSOD's tegen komen ;)

Term blue screen of death is wel achterhaald imo want tot nog toe heb ik de bsod's in de laatste 3 jaar steeds op kunnen lossen (1 x defecte hdd, rest te weinig prik bij OC en dus corrupte drivers)

Edit: gezien onderstaande posts, zou ik je belangrijke data back-uppen. DBAN over je HDD gooien (ssd loskoppelen en quick-fomat oid!!) en weer een verse installatie.
Me ssd heb ik vanmorgen eerst nog geformatteerd niet de snelste manier maar de langzame manier zodat echt alles weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zeg niet dat het je VGA driver is.
Dat moet je controleren door de DMP file te bekijken.

En het kan natuurlijk ook zo zijn dat juist de nieuwste versie problemen geeft.
Dan moet je terug naar een versie eerder.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:33
Hmm, handig programmaatje. Vindt zelf al de .dmp
Bij mij is het de atikmdag.sys+2311c.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:37:
[...]

Me ssd heb ik vanmorgen eerst nog geformatteerd niet de snelste manier maar de langzame manier zodat echt alles weg is.
Auw, dat is funest voor de levensduur van je SSD.
Voor HDD is dat the way to go. Maar voor ssd's is 1 quick-format voldoende en verpest dat niet de technische levensduur van je product.
Gelukkig heb je een goede SSD maar ik zou dat nooit meer doen (ervanuitgaande dat je alle data met nullen en eenen hebt overschreven)

[ Voor 13% gewijzigd door eL_Jay op 03-07-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Typefout in de titel is weg. Desondanks gaat het hierbij nog steeds om iets specifieks van Windows. Vandaar een move naar Windows Clients (WOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met met bluescreenviewer gekeken en de volgende fouten kwamen eruit:

ntoskrnl.exe
aswSnx.SYS (avast free anti virus)
Ntfs.sys
en weer de ntoskrnl.exe

wat moet ik hier mee doen?
Ik kan windows opnieuw installeren maar dan kom ik weer misschien op het zelfde probleem uit als nu ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even de topictitel aangepast zodat het OS ook zichtbaar is:

blue screen --> [Win 7] Blue Screen

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24

Tazzios

..

Ik zou je cpu en geheugen controleren met Prime95.
lijkt er toch op dat er iets met je hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:41:
[...]Ik heb met met bluescreenviewer gekeken en de volgende fouten kwamen eruit:

ntoskrnl.exe
aswSnx.SYS (avast free anti virus)
Ntfs.sys
en weer de ntoskrnl.exe

wat moet ik hier mee doen?
Ik kan windows opnieuw installeren maar dan kom ik weer misschien op het zelfde probleem uit als nu ofniet?
Ik zou Windows opnieuw installeren en avast free antivirus niet.
Grote kans dat 't dan opgelost is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:12:
[...]

Ik zou Windows opnieuw installeren en avast free antivirus niet.
Grote kans dat 't dan opgelost is
Hoi,

ik heb gister een andere versie van Windows 7 (Ultimate voorheen Home Premium) van internet geplukt, en tot nu toe gaat alles soepel, en ik heb nu gewoon Microsoft Security + Comodo Firewall en Ccleaner.

Als ik Windows opnieuw heb geinstalleerd pas ik altijd verschillende optie aan bij Energiebeheer voorheen met Windows 7 premium duurt het 10 a 20 sec voordat ik alles kon aanpassen nu met Windows Ultimate is binnen 1 sec, hopelijk blijft het allemaal werken, maar op dit moment ziet het er goed uit.

Allemaal bedankt voor het mee denken en jullie reacties, mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie het wel.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:50:
Ik zou je cpu en geheugen controleren met Prime95.
lijkt er toch op dat er iets met je hardware is.
Ik heb me cpu met 50 taken onder load (kan je instellen de cpu werd niet warmer dan 51 graden) en geheugen (heb ik getest op 99 % en ging ook goed) getest met Intel® Processor Diagnostic Tool (64-bit) kwam er elke keer met glans doorheen (de eerste keer toen ik het deed was er iets met een of ander DLL had iets te maken met als je processor te heet wordt kan hij zichzelf niet uitschakelen maar dat heb ik op gelost), en eergister heb ik nog het geheugen getest via Windows GeheugenControle dan wel de uitgebreide test duurde 15 min en daar was ook niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24

Tazzios

..

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:48:
[...]
Hoi,

ik heb gister een andere versie van Windows 7 (Ultimate voorheen Home Premium) van internet geplukt, en tot nu toe gaat alles soepel, en ik heb nu gewoon Microsoft Security + Comodo Firewall en Ccleaner.

Als ik Windows opnieuw heb geinstalleerd pas ik altijd verschillende optie aan bij Energiebeheer voorheen met Windows 7 premium duurt het 10 a 20 sec voordat ik alles kon aanpassen nu met Windows Ultimate is binnen 1 sec, hopelijk blijft het allemaal werken, maar op dit moment ziet het er goed uit.

Allemaal bedankt voor het mee denken en jullie reacties, mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie het wel.
Mvg
Vreemd dat het hiermee is opgelost, weer wat geleerd. Mooi dat het weer stabiel werkt in iedergeval. :*)
Pagina: 1