kortgezegd
probleem /vraag 1 ik heb het idee dat het systeem tijdens het starten blijft hangen op een niet goed verwijderde versie van Microsoft Security Essentials. Hoe kan ik dit oplossen?
Vraag 2 Wat kan ik nog verbeteren aan mijn standaard opschoonprocedure?
Langer verhaal zie onderstaand
Probleem
Windows xp pro computer start heel snel op maar diverse onderdelen reageren totaal niet en als je deze probeert te openen is de computer zo’n 3 minuten “geblokkeerd”
Er word bijna geen CPU en geheugen verbruikt
Ik heb het idee dat dit gekomen is door het verwijderen van Microsoft Security Essentials. Na het verwijderen van dit programma kwam van het beveiligingscentrum met de melding MSE is verouderd terwijl deze verwijderd zou moeten zijn. In de veilige modus start de boel wel snel. Ik heb meermaals met systeemherstel geprobeerd terug te gaan naar een situatie toen het beter werkte dit heeft niks opgeleverd.
Wat ik gedaan heb tot nu toe mbt MSE
Mijn standaardprocedure bij het opschonen en sneller maken van een pc is
probleem /vraag 1 ik heb het idee dat het systeem tijdens het starten blijft hangen op een niet goed verwijderde versie van Microsoft Security Essentials. Hoe kan ik dit oplossen?
Vraag 2 Wat kan ik nog verbeteren aan mijn standaard opschoonprocedure?
Langer verhaal zie onderstaand
Probleem
Windows xp pro computer start heel snel op maar diverse onderdelen reageren totaal niet en als je deze probeert te openen is de computer zo’n 3 minuten “geblokkeerd”
- Bij het openen van deze computer krijg je zo’n zaklampje die bestanden gaat zoeken
- Bij het openen va internet explorer opent het simpelweg niet maar pas na die 3 minuten
- Firefox opent maar doet vervolgens 3 minuten niks
Er word bijna geen CPU en geheugen verbruikt
Ik heb het idee dat dit gekomen is door het verwijderen van Microsoft Security Essentials. Na het verwijderen van dit programma kwam van het beveiligingscentrum met de melding MSE is verouderd terwijl deze verwijderd zou moeten zijn. In de veilige modus start de boel wel snel. Ik heb meermaals met systeemherstel geprobeerd terug te gaan naar een situatie toen het beter werkte dit heeft niks opgeleverd.
Wat ik gedaan heb tot nu toe mbt MSE
- De microsoft fixit gedraaid die hem zou moeten verwijden
- Een reg tooltje gedraaid die hem reset naar standaardwaarden
- One care cleanup gedraaid
- Opnieuw geïnstalleerd en via software nogmaals verwijderd
- Bij ccleaner opstarten nagenoeg alles uitgeschakeld
- Scan met malwarebytes
- Via autoruns nog wat zaken uitgeschakeld vooral onderdelen die niet gevonden werden
- Onder msconfig alle niet microsoft services uitgeschakeld
- Tddskiller gedraaid, malwarebytes, combofix adwcleaner, awsmbr allemaal niks noemenswaardigs gevonden
- Chksk gedraaid
- Sfc /scannow gedaan
- Netwerkkaart verwijderd omdat ik dacht aan een netwerkprobleem
- Drivers gecontroleerd dmv start --> run --> verifier
Mijn standaardprocedure bij het opschonen en sneller maken van een pc is
- Overbodige opstartitems uitschakelen
- Toolbars en andere hinderlijke en schadelijk software verwijderen
- Scannen met malwarebytes, en eventueel andere (rootkit)scanners
- (oude) virusscanners verwijderen en eventueel removal tools draaien
- De CPU en geheugenbelasting controleren en kijken of het zo goed is, zo niet de problemen verhelpen
- Vaak dan Avast installeren
[ Voor 5% gewijzigd door piethoogland op 03-07-2013 17:11 ]