Opgeschoonde PC traag na verwijderen Msecurtity Essentials

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 13:18
kortgezegd
probleem /vraag 1 ik heb het idee dat het systeem tijdens het starten blijft hangen op een niet goed verwijderde versie van Microsoft Security Essentials. Hoe kan ik dit oplossen?
Vraag 2 Wat kan ik nog verbeteren aan mijn standaard opschoonprocedure?
Langer verhaal zie onderstaand

Probleem
Windows xp pro computer start heel snel op maar diverse onderdelen reageren totaal niet en als je deze probeert te openen is de computer zo’n 3 minuten “geblokkeerd”
  1. Bij het openen van deze computer krijg je zo’n zaklampje die bestanden gaat zoeken
  2. Bij het openen va internet explorer opent het simpelweg niet maar pas na die 3 minuten
  3. Firefox opent maar doet vervolgens 3 minuten niks
Die 3 minuten tevens is de opstarttijd die soluto aangeeft als starttijd terwijl deze wel na zo’n 30 seconden responsieve is en dus zou moeten reageren programma’s als ccleaner e.d reageren wel direct.

Er word bijna geen CPU en geheugen verbruikt

Ik heb het idee dat dit gekomen is door het verwijderen van Microsoft Security Essentials. Na het verwijderen van dit programma kwam van het beveiligingscentrum met de melding MSE is verouderd terwijl deze verwijderd zou moeten zijn. In de veilige modus start de boel wel snel. Ik heb meermaals met systeemherstel geprobeerd terug te gaan naar een situatie toen het beter werkte dit heeft niks opgeleverd.

Wat ik gedaan heb tot nu toe mbt MSE
  • De microsoft fixit gedraaid die hem zou moeten verwijden
  • Een reg tooltje gedraaid die hem reset naar standaardwaarden
  • One care cleanup gedraaid
  • Opnieuw geïnstalleerd en via software nogmaals verwijderd
MBT de snelheid van systeem in het algemeen
  • Bij ccleaner  opstarten nagenoeg alles uitgeschakeld
  • Scan met malwarebytes
  • Via autoruns nog wat zaken uitgeschakeld vooral onderdelen die niet gevonden werden
  • Onder msconfig alle niet microsoft services uitgeschakeld
  • Tddskiller gedraaid, malwarebytes, combofix adwcleaner, awsmbr allemaal niks noemenswaardigs gevonden
  • Chksk gedraaid
  • Sfc /scannow gedaan
  • Netwerkkaart verwijderd omdat ik dacht aan een netwerkprobleem
  • Drivers gecontroleerd dmv start --> run --> verifier
Vraag2
Mijn standaardprocedure bij het opschonen en sneller maken van een pc is
  • Overbodige opstartitems uitschakelen
  • Toolbars en andere hinderlijke en schadelijk software verwijderen
  • Scannen met malwarebytes, en eventueel andere (rootkit)scanners
  • (oude) virusscanners verwijderen en eventueel removal tools draaien
  • De CPU en geheugenbelasting controleren en kijken of het zo goed is, zo niet de problemen verhelpen
  • Vaak dan Avast installeren
Normaal gesproken is een pc dan een stuk sneller. Mis ik nog iets in deze procedure en wat kun je nog doen als zoals in bovenstaand verhaal en PC nog steeds niet lekker loopt

[ Voor 5% gewijzigd door piethoogland op 03-07-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik had wel een idee, maar was er even niet aan toegekomen om het hier neer te zetten. Heb je de MSE removal tool al gedraaid van Microsoft zelf?
Deze kan je hier vinden.

Antwoord op je tweede vraag. Naar mijn inziens ziet de lijst met hoe je te werk gaat er goed uit. Heb je ook voorbeelden van tools die gebruikt om een pc op te schonen?

Een andere tool die je misschien nog kan draaien (op eigen risico natuurlijk :)) is NTREGOPT. Met deze tool kan je de register opschonen, want het lijkt mij dat Windows nog steeds wacht op MSE.

[ Voor 0% gewijzigd door LnC op 05-07-2013 17:34 . Reden: Typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Grappig, ik zou onder het "opschonen van een PC" juist "het installeren van MSE" zetten :), naast natuurlijk het uninstallen van troep zoals ccleaner, norton en al die andere bullshit :)

Maar anders installeer je hem weer eens, kijken of de pc dan wel weer sneller is? Ik denk dat een tool als soluto ook niet echt helpt om je PC sneller te maken....

Kijk ook of je harddisk niet gewoon stuk is?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Ben blij dat een kick van mijn topic tot jullie reacties heeft geleid. Bedankt daarvoor

@ LnC de uninstall fixit van Microsoft heb ik geprobeerd. Die andere tool zal ik proberen echter denk ik dat dit geen nut gaat hebben omdat defragmenteren en dan ook nog van het register volgens mij nauwelijks van invloed is

Wat betreft tools die ik gebruik de basis is ccleaner en malwarebytes, en tegenwoordig vaak adwcleaner soms nodig superantispyware of hitmanpro, zie verder mijn opsomming. een tip die ik nog heb is "verifier" om drivers te checken bij velen onbekend en driverpack solution om drivers te updaten (wel expert modus aanvinken ter voorkoming ongewenste wijzigen)
verdere tools zijn ERD commander (zoek die voor windows 8 )
Hirens
en KAV resucue cd bij niet toegankelijke met virus besmette pc's
een aanvulling op de lijst is altijd welkom

@ Ramon natuurlijk moet er een virusscanner op maar MSE is niet mijn keus daarvoor gebruik ik persoonlijk liever Avast.
Opnieuw installeren werkt niet
De HD is gewoon gezond nagekeken met HDtune
Van soluto word hij zeker niet sneller maar geeft wel inzicht in de boottimes en gebruik ik dus als ik voor raadsels qua snelheid kom te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Mocht iemand dit nog lezen heb er uiteindelijk voor gekozen om hem opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je op de nieuwe installatie van Windows niet meer dezelfde problemen zoals je eerder beschreven hebt?
Soms is een format en een nieuwe installatie beter en sneller.
Maar ja, als je van uitzoeken en proberen houd (zoals ik :9), dan ben je soms even langer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Nee de problemen zijn natuurlijk opgelost. Echter hou ik er niet van als iets niet lukt en blijf ik dan proberen op te lossen zonder herinstall wat makkelijker en sneller. alleen is het helaas is het niet gelukt.

Mocht je ooit voor een raadsel staan dan mag je me dm en in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
Staat er nu dan Avast op die pc?
Haal dat er dan weer is vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Hij is al opnieuw geïnstalleerd dus het hoeft niet meer.
Pagina: 1