Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
We hebben een klant met diverse vestigingen die melden dat zodra ze enige tijd niets doen in een rdp sessie of hem minimaliseren dat ze een zwart scherm krijgen bij het openen of maximaliseren. Het duurt dan +- 20-30seconden voordat het scherm reageert en weergeeft; Reconnecting 1/20.

Nu dacht ik zelf dat is de screensaver, echter bij het uitschakelen van de screensaver blijven we hetzelfde probleem houden. In onze firewall richting de server heb ik de timeout limiet van rdp (3389) al hoger gezet.

Ik heb de screensaver weer aangezet aangezien we wel willen dat mensen naar bijv; 15mins inactiviteit terugkomen bij hun scherm, hun ts sessie gelocked is en ze hun wachtwoord opnieuw moeten invullen.

Alles duid bij mij naar NAT (sessies) echter voor ik mijn hele firewall door elkaar ga halen wil ik eerst kijken of er nog alternatieve oplossingen zijn..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En hoe staan de idle timeouts op RDP ingesteld?

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754272.aspx

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Aapje!
Zijn niet ingesteld via policy. (default dus - Not configured). Daarnaast heeft gebruiker het al naar een paar minuten.

[ Voor 8% gewijzigd door Aapje! op 03-07-2013 10:46 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dan nog kan het op de RDS servers lokaal ingesteld staan. En verder kan het ook nog een setting op je useraccounts zijn (tabblad sessions)

Dat het niet via een gpo ingesteld staan zegt niet alles... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Question Mark op 03-07-2013 11:42 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Aapje!
Question Mark schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:40:
Dan nog kan het op de RDS servers lokaal ingesteld staan. En verder kan het ook nog een setting op je useraccounts zijn (tabblad sessions)

Dat het niet via een gpo ingesteld staan zegt niet alles... ;)
Ik heb hem zelf ingericht de server, en ik heb deze nergens gedefineerd. Niet onder AD, GPO,TS.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Spuitelf schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:50:
[...]

Ik heb hem zelf ingericht de server, en ik heb deze nergens gedefineerd. Niet onder AD, GPO,TS.
Okay, had dan effe in je voorgaande post vermeld dan. ;)

Wat heb je allemaal al getest?
  • Heb je de client al eens vervangen? Als je nu bv gebruik maakt van win XP (embedded), ervaar je dezelfde problemen bij gebruik van Windows 7 of Windows 8 (of andersom).
  • Installeer eens wireshark op een client, en laat deze eens een trace draaien. Dan kun je kijken wat er gebeurd aan dataverkeer tijdens deze disconnects.
  • Wat zegt de logging van de client, RDS Server en/of firewall?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zit zelf te denken aan een latency probleem.Je zou is met psping kunnen kijken wat de latency is.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Latency zorgt niet voor disconnected sessies, hooguit traagheid.

De default keepalive instelling is vijf minuten, da's wel erg veel latency. ;) TS kan nog even kijken of keepalive enabled is (en met welke waarde), en even controleren of de timeout van de firewall groter is dan deze keepalive.

D'r zit overigens een bug in de keepalive settings voor een 2008 RDS server. Intressant leesvoer:

Preventing Remote Desktop session timeouts due to idle tcp sessions

Bovenstaand artikel legt ook uit hoe eea met een netwerkcapture te controleren is, vandaar ook mijn eerdere opmerking om eens een netwerktrace te maken met wireshark.

Pagina: 1