Bower & Wilkins DM600i

Pagina: 1
Acties:

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Goedemorgen,

Heb meerdere vragen, waaronder aankoopadvies en set up advies:

Ben nu al ene poosje op zoek naar boekenplankspeakers voor mijn PC in een ruimte van 5 bij 4 meter. Het is de bedoeling dat de speakers aan de korte zijde komen te staan maar is er ook zoiets als een ideale plek om de speakers neer te zetten om het geluid weer te geven?

Ben een poosje op marktplaats op zoek gegaan naar speakers met een beperkt budget, in deze regio (50km binnen hardenberg) is het aanbod zeer beperkt en ben ik dus uitgekomen bij een Bower & Wilkins DM600i voor €80 euro, nu kom ik op bax-shop ook nieuwe setjes tegen voor hetzelfde geld. Nu zijn de bowers al aardig verouderd en hebben de nieuwe setjes natuurlijk nieuwere techniek. Is het de moeite waard om naar deze set te kijken of kan ik beter voor een nieuwe set gaan? (versterker is een oudere Technics Su-x301 )

Daarnaast zijn er meerdere mensen met verschillende meningen over het wel of niet moeten hebben van een subwoofer. De ene zegt dat een subwoofer wel moet omdat ik anders alle klanken van mijn soort muziek niet hoor (Mumford and sons, skrillex, A$AP om de breedte maar even weer te geven). Dus dit is mijn laatste vraag, het wel of niet moeten hebben van een subwoofer bij deze set?

Alvast bedankt :)

• john keats
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Je moet van het oude b&w geluid houden, laag als dat er al in zit komt vanuit "binnen" de kast ipv dat het op de voorgrond ligt.

Verder is een versterker aan te raden welke van nature al strak is in het laag ik had zelf ooit een dm 580 setje, de voorloper van de 600 series met daaraan een pioneer 727 (197?). Een vervanging met een modernere Denon (2005) was een verschil van rommelig ongedefinieerd laag met strak duidelijk laag.

Nu heb ik laatst voor mijn computer een stel b&w matrix 1 speakers gekocht, het top model uit het zelfde jaar van de dm600 of dm580, later 805 geworden. En deze kostte mij maar enkele tientjes meer en is echt een wereld van verschil. Dus als je deze op de kop kan tikken voor weinig (+- 125) is dit een aanrader ... in 1986 kostte deze ongeveer het drie dubbele van de 600i :)