Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Java?] Android App programmeer problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik en een vriend hebben een informatica als profielwerkstuk vak gekozen, hiervoor hebben wij een idee bedacht en naar informatie op zoek gegaan.

Het idee:
We wilden een android app bouwen die een thermostaat zou moeten kunnen besturen. Dit door middel van een wifi ontvanger in de thermostaat. Omdat wij een redelijke basis kennis hebben van Java wilden wij graag de app ontwikkelen in Java.

Het probleem:
Wij zien drie uitdagingen in ons idee
- De hardware
- De app laten communiceren met de hardware
- De app ontwikkelen

De hardware:
Deze was onze minste zorg, wij gaan binnenkort naar een bedrijf waar ze ons hiermee goed op weg kunnen helpen, ook hebben we zelf al onderzocht waar en wat we het beste konden plaatsen in de thermostaat.

De app laten communiceren met de hardware:
Dit leek ons de grootste uitdaging, maar zoals echte studenten stellen we dit natuurlijk uit tot het laatst. Niet alleen omdat we studenten zijn maar dit ons ook de logische volgorde leek om ons idee uit te werken.

De app ontwikkelen:
Wij dachten dat dit wel te doen zou zijn, maar naar 2 dagen zoeken op het internet waren we maar weinig opgeschoten. Hier zijn enkele problemen die we ontdekten:
-We snapten ineens niet meer in welke taal Android apps nou worden ontwikkelt, en welke wij het beste zouden kunnen gebruiken.
-Als we Java gebruiken, hoe kan je de app er mooi uit laten zien? Ik kanbest aardig photoshoppen, maar hoe kan ik bijvoorbeeld een .png bestand als button laten werken?
-Wij gebruiken Eclipse, is dit handig?
-Heeft iemand nog goede guides/filmpjes/tips die wij zouden kunnen gebruiken?
-Is het überhaupt wel haalbaar voor ons? we hebben tot eind januari de tijd.

Alvast Bedankt!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
De integratie uitstellen tot het laatste moment is een enorme fout: daar zul je waarschijnlijk de grootste struikelblokken vinden. Ga eerst eens achterhalen hoe je precies met die thermostaat kunt communiceren. Als het gewoon TCP/IP is is het erg simpel, maar als het direct via wifi packets gaat dan moet je al met een native interface gaan werken.

Wat betreft Android development: Android heeft een Google-eigen versie van Java aan boord. Hiervoor heb je IDE's als JetBrains die ook een emulator bieden voor android devices. Er zijn meer dan genoeg "getting started" guides op 't net te vinden die je hiermee op gang brengen. Je kunt ook Eclipse gebruiken:
http://coding.smashingmag...for-android-with-eclipse/

Als echte studenten was je met google vast ook uitgekomen op:
http://developer.android.com/about/start.html

Of het voor jullie haalbaar is; geen idee. Ik zou voor mezelf Jan geen enkel probleem vinden maa rik heb geen idee of jullie het op weten te pikken of niet. Mijn ervaring met dergelijke studieprojecten is dat er 80% padding om heen zit (documentatie, projectmanagement en studenten die niks uitvoeren) en pas in de laatste 20% van de tijd daadwerkelijk ontwikkeld wordt.

https://niels.nu

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 21:21
al eens naar IOIO gekeken ?
Daarmee zijn al jullie problemen opgelost, de hardware zorgen jullie voor dan, het IOIO bordje verzorgt de interface (communicatie, via usb en/of bluetooth) en zij leveren ook een API voor Android...
https://www.sparkfun.com/products/11343

succes ! Leuk project !

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik vind dat je me libgdx erg snel resultaat hebt, zeker als je zaken viseel wilt maken.
Dit is een uitbreiding voor op eclipse, maar allemaal erg makkelijk op te zetten.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 00:47

oZy

Welke thermostaat ga je hiervoor gebruiken?

Er zijn al veel kant en klare wifi thermostaten al dan niet met android app of web interface op de markt. Ga je zoiets namaken? Zo niet, wat heb je dan precies voor ogen met 'aansturen van thermostaat'? Bedoel je niet aansturen van cv ketel?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:57:
-We snapten ineens niet meer in welke taal Android apps nou worden ontwikkelt, en welke wij het beste zouden kunnen gebruiken.
Wat valt er te snappen? Eén blik op deze pagina zou een hint moeten geven? Er zijn ook wel andere tools waarmee het kan, waarmee je bijvoorbeeld HTML5-apps kan maken, maar "de" manier is gewoon Java.
-Als we Java gebruiken, hoe kan je de app er mooi uit laten zien? Ik kanbest aardig photoshoppen, maar hoe kan ik bijvoorbeeld een .png bestand als button laten werken?
Simpel. ;)
-Wij gebruiken Eclipse, is dit handig?
Ik gebruik zelf IntelliJ IDEA van Jetbrains en ben daar 100x meer over te spreken dan over Eclipse. De Community Edition daarvan is gratis en kan prima overweg met Android.
-Heeft iemand nog goede guides/filmpjes/tips die wij zouden kunnen gebruiken?
Google zelf? ;) Of anders is dit een prima boek.
-Is het überhaupt wel haalbaar voor ons? we hebben tot eind januari de tijd.
Waarom niet? Je zal alleen moeten beginnen bij het begin: Google's documentatie. Je geeft al aan dat je overal op het web gekeken hebt, maar daar heb je pas wat aan als je een specifiek probleem hebt.
oZy schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:25:
Zo niet, wat heb je dan precies voor ogen met 'aansturen van thermostaat'? Bedoel je niet aansturen van cv ketel?
Ik neem aan dat hij de WiFi-enabled thermostaat wil besturen die op zijn beurt weer de ketel bestuurt? ;)
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:57:
De app laten communiceren met de hardware:
Dit leek ons de grootste uitdaging, maar zoals echte studenten stellen we dit natuurlijk uit tot het laatst. Niet alleen omdat we studenten zijn maar dit ons ook de logische volgorde leek om ons idee uit te werken.
Jep. En vervolgens heb je je complete app af, inclusief alle leuke PNG-knopjes waar je je nu wél al veel te vroeg druk om maakt, en dan kom je erachter dat er niks te interfacen valt. Daar sta je dan met een app die visueel aantrekkelijk is maar nooit kan werken.

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 03-07-2013 12:19 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
oZy schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:25:
Welke thermostaat ga je hiervoor gebruiken?

Er zijn al veel kant en klare wifi thermostaten al dan niet met android app of web interface op de markt. Ga je zoiets namaken? Zo niet, wat heb je dan precies voor ogen met 'aansturen van thermostaat'? Bedoel je niet aansturen van cv ketel?
Wij gaan hiervoor een vrij simpele thermostaat gebruiken, namelijk een met 3 functies:
  1. aan/uit
  2. temperatuur omhoog
  3. temperatuur omlaag
We willen vanuit de telefoon signalen kunnen verzenden die de functies van de thermostaat kunnen beïnvloeden. We willen met de app ervoor kunnen zorgen dat de telefoon om bijvoorbeeld kwart voor 7 's ochtends signalen gaat uitzenden zodat het om 7 uur warm is in huis.

Verwijderd

Topicstarter
TIGER79 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:09:
al eens naar IOIO gekeken ?
Daarmee zijn al jullie problemen opgelost, de hardware zorgen jullie voor dan, het IOIO bordje verzorgt de interface (communicatie, via usb en/of bluetooth) en zij leveren ook een API voor Android...
https://www.sparkfun.com/products/11343

succes ! Leuk project !
Hoe werkt de communicatie tussen de computer en de thermostaat via het IOIO bordje?
En is dit bordje een makkelijkere versie van Eclipse of begrijp ik het verkeerd :$

Bedankt voor je feedback!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:43:
Hoe werkt de communicatie tussen de computer en de thermostaat via het IOIO bordje?
En is dit bordje een makkelijkere versie van Eclipse of begrijp ik het verkeerd :$

Bedankt voor je feedback!
Sorry hoor maar als student wordt volgens mij van je verwacht eerst zelf wat onderzoek te doen want je stelt nu wel een enorm domme vraag.

Eclipse is een IDE, een programmeeromgeving. Dat bordje is niks meer dan een USB plug van waaruit je op low-level met elektronica kunt communiceren. Je moet eerst eens beginnen met WELKE thermostaat je precies aan wilt sturen en bedenken hoe je dat wil doen. Welke mogelijkheden heeft die thermostaat eigenlijk? Een simpele thermostaat is ook niks anders dan een stukje bimetaal dat een schakelaar omzet. Daar valt weinig mee te interfacen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 03-07-2013 12:15 ]

• ElNillus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2023

ElNillus

Verwarde internetmiljonair

Ik kan wel huilen om deze TS. Meer gericht onderzoek doen, jongen!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ElNillus schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:21:
Ik kan wel huilen om deze TS. Meer gericht onderzoek doen, jongen!
Ik kan wel huilen om deze reactie. Meer gericht advies geven of niet posten, jongen!

;)

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 00:47

oZy

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:37:
[...]

Wij gaan hiervoor een vrij simpele thermostaat gebruiken, namelijk een met 3 functies:
  1. aan/uit
  2. temperatuur omhoog
  3. temperatuur omlaag
We willen vanuit de telefoon signalen kunnen verzenden die de functies van de thermostaat kunnen beïnvloeden. We willen met de app ervoor kunnen zorgen dat de telefoon om bijvoorbeeld kwart voor 7 's ochtends signalen gaat uitzenden zodat het om 7 uur warm is in huis.
..en welke thermostaat is dat dan? Een die draadloos aanstuurbaar is en I/O functionaliteit heeft.. klinkt niet als een simpele thermostaat.

Volgens mij heb je nog geen specifiek model op het oog en heb je ook nog niet goed nagedacht over de functionaliteit, want:

Een simpele thermostaat schakelt de CV ketel aan of uit (jouw aan/uit functie) op basis van de ingestelde temperatuur en de gemeten temperatuur. Dit kan simpel door de 2 draden uit je CV ketel kort te sluiten. Deze functie zet je dus tussen de ketel en de thermostaat waardoor je de thermostaat kunt overrulen.

Wil je echt de thermostaat aansturen, dan heb je het over de temp omhoog/omlaag functies uit jouw lijstje. Wat op zich vreemd is aangezien je dan ook wil weten wat de huidig ingestelde temperatuur is (dus 2 weg communicatie nodig), tenzij je gewoon een temperatuursetting kunt 'pushen' (dus niet 'omhoog' maar '19 graden'). Kun je dit beter uiteenzetten?

Heb je overigens al gekeken naar modulerende cv's / openTherm protocol?

Verwijderd

Topicstarter
oZy schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:03:
[...]

..en welke thermostaat is dat dan? Een die draadloos aanstuurbaar is en I/O functionaliteit heeft.. klinkt niet als een simpele thermostaat.

Volgens mij heb je nog geen specifiek model op het oog en heb je ook nog niet goed nagedacht over de functionaliteit, want:

Een simpele thermostaat schakelt de CV ketel aan of uit (jouw aan/uit functie) op basis van de ingestelde temperatuur en de gemeten temperatuur. Dit kan simpel door de 2 draden uit je CV ketel kort te sluiten. Deze functie zet je dus tussen de ketel en de thermostaat waardoor je de thermostaat kunt overrulen.

Wil je echt de thermostaat aansturen, dan heb je het over de temp omhoog/omlaag functies uit jouw lijstje. Wat op zich vreemd is aangezien je dan ook wil weten wat de huidig ingestelde temperatuur is (dus 2 weg communicatie nodig), tenzij je gewoon een temperatuursetting kunt 'pushen' (dus niet 'omhoog' maar '19 graden'). Kun je dit beter uiteenzetten?

Heb je overigens al gekeken naar modulerende cv's / openTherm protocol?
Onze thermostaat (we gebruiken er een die ik thuis heb hangen) heeft zelf geen mogelijkheid voor draadloze verbinding en daarom willen we er een ontvanger/verzendertje tussen plaatsen.
We wilden inderdaag voor 2 way communicatie gaan omdat we de huidige temperatuur op willen vragen, en vervolgens de gewenste temperatuur terug kunnen sturen met als doel inderdaag voor die '19 graden' te gaan.

Misschien is het inderdaad slimmer om de communicatie te laten plaatsvinden in het circuit tussen de cv-ketel en de thermostaat en niet in de thermostaat zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Hydra schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:05:

Wat betreft Android development: Android heeft een Google-eigen versie van Java aan boord. Hiervoor heb je IDE's als JetBrains die ook een emulator bieden voor android devices. Er zijn meer dan genoeg "getting started" guides op 't net te vinden die je hiermee op gang brengen. Je kunt ook Eclipse gebruiken:
http://coding.smashingmag...for-android-with-eclipse/
Wij volgden deze tutorial, maar eclipse geeft errors bij alle text en textsize lines toen we de /res/layout/main.xml veranderde. bijv:
android:text="Brews: "
android:textSize="20dip" <- verholpen door er "20sp" van te maken

we hebben er vervolgens @string\ voorgezet, de error ging weg, maar toen bleek dat op de buttons ook @string stond...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 13:23 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:14:
[...]
Onze thermostaat (we gebruiken er een die ik thuis heb hangen) heeft zelf geen mogelijkheid voor draadloze verbinding en daarom willen we er een ontvanger/verzendertje tussen plaatsen.
We wilden inderdaag voor 2 way communicatie gaan omdat we de huidige temperatuur op willen vragen, en vervolgens de gewenste temperatuur terug kunnen sturen met als doel inderdaag voor die '19 graden' te gaan.
Dus als ik het goed heb heb je een simpele thermostaat zonder enige communicatiemogelijkheden en je wilt daar even 2-way communicatie in gaan zetten?

Dat lijkt mij al onrealistisch voor januari (of je moet echt weten waar je mee bezig bent)...

Koop gewoon een thermostaat die draadloos aan te sturen is zodat je in ieder geval iets hebt om tegenaan te gaan bouwen.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:16:
[...]

Wij volgden deze tutorial, maar eclipse geeft errors bij alle text en textsize lines toen we de /res/layout/main.xml veranderde. bijv:
android:text="Brews: "
android:textSize="20dip"

we hebben er vervolgens @string\ voorgezet, de error ging weg, maar toen bleek dat op de buttons ook @string stond...
Sowieso tekst moet je met met SP doen ipv DIP.
Ik heb daar een artikel voor geschreven die het verschil uitlegt.
http://martin.cubeactive.com/design-basics-measurements/

Maar ik denk zelf dat je te snel bezig bent met de opmaak van de applicatie.
Maak een standaard project in Eclipse (er is iets meer uitleg te vinden online over Eclipse dan andere omgevingen voor Android) en ga aan de slag met de besturing van de hardware. Zodra je dat gerealiseerd hebt kan je de applicatie mooi maken.

Om het goed te doen zal je moeten kijken naar style bestanden en scherm formaten. Om bijvoorbeeld verschillende layouts te maken voor tablets en telefoons. Stel de groote van een font nooit in op de label zelf maar maak een style en apply die aan de label of button enz.

• Hydra
Aangezien er niet verder ingegaan wordt op wat ik voor de rest allemaal geschreven heb: zoek het maar lekker uit.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:14:
[...]

Succes daarmee, tenzij je iemand hebt die verdomd goed is met elektronica. Je moet gaan reverse engineeren wat wanneer en op welke manier aangestuurd wordt en vervolgens een manier vinden om je zelfgemaakte hardware daarop te laten interfacen. Niet lullig bedoeld maar als de trial & error-manier waarop jullie Android-development proberen te leren enige indicatie is gaat je dit nooit lukken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
"Interfacen" met een thermostaat zal je niet lukken als het ding er op gebouwd is om dat niet te kunnen. Interfacen met OpenTherm gaat je ook niet lukken, om dat dat een gesloten communicatie bus is.

Dus behalve als je een bestaande themostaat met wifi hebt gaat dit je niet lukken.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:47
Misschien heb je iets aan de post van elpino.rv uit het rasberry topic.
elpino.rv in "[GPIO] Raspberry Pi"

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:48:
Misschien heb je iets aan de post van elpino.rv uit het rasberry topic.
elpino.rv in "[GPIO] Raspberry Pi"
wow, bedankt!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeg, blijf je nou negeren wat mensen zeggen als de reactie je niet aanstaat? :?

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 13:56
NMe schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:14:
[...]

Ik gebruik zelf IntelliJ IDEA van Jetbrains en ben daar 100x meer over te spreken dan over Eclipse. De Community Edition daarvan is gratis en kan prima overweg met Android.
Of je maakt gebruik van de Android Studio. Is meer gericht op Android en heeft dezelfde basis als IntelliJ van Jetbrains. Hoewel het nog sterk in ontwikkeling is, is het al erg goed bruikbaar.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Even een toevoeging op wat de rest al gezegd heeft: je bent inderdaad veel te vroeg bezig met het bouwen van het App Design. Ga eerst eens kijken naar de ketelcommunicatie. Daar is een hoop over te zeggen:
1. Er is een verschil tussen een modulerende ketel en een Aan/Uit ketel. Dit verschil zit hem in de "simpelheid" van het communicatieprotocol: bij aan uit loopt er wel of geen stroom over het 24V lijntje, en dus is de ketel wel of niet aan. Bij een modulerende ketel kan je door middel van een Digitaal signaal over de lijn wat beter communiceren, je kunt aangeven wat voor vermogensinzet je wilt. Met een slimme thermostaat kun je zo aan de ketel "leren" wanneer hij aan moet om het om bijv. 7 uur warm te hebben.

Als je je project als uitgangspunt meegeeft dat het een universeel systeem is dat eventueel op de markt zou kunnen komen, dan moet je hier ook op letten. Niet voor niets wordt er bij een nieuwe ketel een thermostaat geleverd: die dingen werken op basis van een soms niet te snappen protocol, zeker als je geen elektrotechnicus of technisch inbedrijfsteller bent.

Daarnaast is het bij een ketel-aansturing deels natuurlijk ook een ander communicatie-aspect: Wat als je verbinding slecht is of niet werkt? Wat als je verbinding verloren gaat? Is er dan nog een manier om het systeem te overrulen? Je zal dus op een of andere manier toch ergens een thermostaat in moeten bouwen.

De app moet je als je native wilt inderdaad in Java bouwen. Buiten het communiceren over de alom geimplementeerde WiFi standaard zou ik oppassen met je ambities: native code schrijven om een zeer slecht gedocumenteerde communicatie op gang te krijgen is heel zware kost, zeker als je "even opeens niet meer wist wat ook al weer de taal voor Android-apps was".

Ik denk dat je je moet beperken tot één soort ketel-communicatie. Bijvoorbeeld alleen communiceren via WiFi. Of op een manier zoals Toon; daar heb je geloof ik alleen wel een externe server voor nodig.

Kortom: Zoek naar oplossingen die je 80 extra uren gaan besparen in je project: zo'n communicatie-appje bouwen klinkt leuk en goed te doen, maar ik zou toch kijken of je al bedachte onderdelen/modules/systemen kunt koppelen.

P.S.: de eerste hit op Google als ik zoek op "modulerende thermostaat" leidt mij naar dit: http://www.klusidee.nl/Forum/about47337.html. Het directe antwoord op de TS van dat topic geeft exact aan waarom modulerend wordt gebruikt, en waarom jullie het dus niet zou moeten gebruiken: het zal nooit zo goed worden als de af-fabriek geleverde systemen. Dat betekent dat je misschien het doel van je project wel voorbijschiet: het bouwen van een domotica-systeem (dat is het toch een beetje?) is namelijk onder andere gericht op het zuiniger maken van systemen.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Je haalt nu wat dingen door elkaar Cor453. De TS wil de thermostaat aan gaan aansturen, geen ketelsturing bouwen. Als de communicatie naar de thermostaat zelf geïmplementeerd wordt kan je gewoon je eigen protocol kiezen/maken.

• Hydra
EddoH schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:09:
Je haalt nu wat dingen door elkaar Cor453. De TS wil de thermostaat aan gaan aansturen, geen ketelsturing bouwen. Als de communicatie naar de thermostaat zelf geïmplementeerd wordt kan je gewoon je eigen protocol kiezen/maken.
Probleem is alleen dat de TS kennelijk een willekeurige thermostaat aan wil sturen waarvan het nog maar de vraag is of dat uberhaupt mogelijk is.

Maargoed. De TS vindt het kennelijk niet nodig te maken over dit soort 'trivialiteiten'.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
EddoH schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:09:
Oke, ik snap m. Dan nog moet hij goed nadenken over dat protocol denk ik. Voor de rest heb ik TS dus blijkbaar verkeerd geinterpreteerd. Kan gebeuren! Succes met je project!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:15:
[...]

Probleem is alleen dat de TS kennelijk een willekeurige thermostaat aan wil sturen waarvan het nog maar de vraag is of dat uberhaupt mogelijk is.

Maargoed. De TS vindt het kennelijk niet nodig te maken over dit soort 'trivialiteiten'.
Heb je helemaal gelijk in hoor en met de instelling van de TS geef ik het ook weinig kans van slagen, maar het doel was het besturen van een thermostaat, dan is het alleen maar verwarrend als er ineens over ketelaansturing wordt gesproken.

• Hydra
EddoH schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:32:
Heb je helemaal gelijk in hoor en met de instelling van de TS geef ik het ook weinig kans van slagen, maar het doel was het besturen van een thermostaat, dan is het alleen maar verwarrend als er ineens over ketelaansturing wordt gesproken.
Mee eens.

Verwijderd

Topicstarter
EddoH schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:32:
[...]

Sorry, maar wij wilden geen luie, arrogante instelling laten blijken, dit is ook niet het geval. We zijn vandaag naar een bedrijf geweest waar ze ons konden helpen met onze vragen. Zoals wij na jullie comments al dachten, we kunnen niet zomaar in de thermostaat breken. We weten nu ook waarom, en we weten een oplossing op advies van een personeelslid van dat bedrijf:
We willen een eigen thermostaat maken, dit door middel van een raspberry pi.
We zorgen ervoor dat er een digitale thermometer aan komt. We werden geadviseerd om er vervolgens een apache webserver op te programmeren. Deze moet dan de variabele norm, gezet door de app, doorsturen naar een setpoint waar de rpi moet kijken of de relais aan of uit moet.
Is dit een betere oplossing?

Nogmaals sorry voor onze onbedoeld negatieve instelling naar jullie. Ook bedankt voor de tutorial links, we snappen nu hoe een app bouwen werkt en hoeven daarover ook geen domme vragen meer te stellen!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus ipv een thermostaat interface wil je nu een complete thermostaat gaan bouwen?
What's next, als je thermostaat niet met een ketel werkt ga je die ook nog even bouwen?

Als ik informatica docent was zou ik jullie project op dit moment zo ongeveer per definitie al een onvoldoende geven. Het heeft namelijk voor 99% niets met informatica te maken maar meer met electrotechniek oid.
Koop gewoon een domotica thermostaat die via wifi aan te sturen is en richt je op het IT-gedeelte.

Momenteel lijk je teveel informatica werkstuk te verwarren met hobby-bob project.
Pagina: 1