Windows instellen op 200Hz?

Pagina: 1
Acties:

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Hallo,

Om de een of andere reden kan ik Windows niet hoger krijgen dan 60 Hz. Ik heb een nieuw beeldscherm gekocht, een van 200 Hz (de Philips 22PFL4208H/12). Maar zowel Windows als de Ati Catalyst Control Center laten me niet hoger gaan dan 60 Hz. De opties voor hoger worden gewoon niet weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/xqj8ub.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/15ous15.jpg

Hoe kan dat nu eigenlijk, kunnen jullie me helpen?

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 22:38
Voor zover ik weet kan je op HDMI niet meer dan 60hz sturen. En daarnaast denk ik niet dat je tv 200hz is want dit wordt vaak gebruikt als een marketing praatje ik denk eerder 50hz, of met een beetje geluk 100.

Precies zoals ik dacht je tv is maar 50Hz ipv 200. Dit Philips Perfect Motion Rate is marketing onzin. Als je een tv hebt met PMR 1200 dan heb je 200Hz. Dus het maximale wat je uit je tv kan krijgen is 50Hz.

[ Voor 34% gewijzigd door tweakG5 op 03-07-2013 08:57 ]

• DaVincythe2nd
tweakG5 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:52:
Voor zover ik weet kan je op HDMI niet meer dan 60hz sturen. En daarnaast denk ik niet dat je tv 200hz is want dit wordt vaak gebruikt als een marketing praatje ik denk eerder 50hz, of met een beetje geluk 100.

Precies zoals ik dacht je tv is maar 50Hz ipv 200. Dit Philips Perfect Motion Rate is marketing onzin. Als je een tv hebt met PMR 1200 dan heb je 200Hz. Dus het maximale wat je uit je tv kan krijgen is 50Hz.
hdmi 1.4b zou 120Hz aan moeten kunnen toch? Of werken de aansluitingen nog op de oude versie ofzo, (geen idee hoe dat gaat. :P )

E: Oké, ik zie het. Bedankt.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 20:21
Misschien moet je een driver installeren van je scherm. er staat nu generic PnP monitor ipv philips

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

Lees de specs van je toestel eerst eens goed, voordat je iets aankoopt en aannames maakt.
http://www.philips.nl/c/t...101-drp3?t=specifications
Ondersteunde beeldschermresolutie
Computeraansluitingen: tot 1920 x 1080 bij 60 Hz
Video-ingangen: 24, 25, 30, 50, 60 Hz, tot 1920 x 1080p
Er is ook een verschil tussen de ingangssignalen en de manier hoe de TV het uitstuurt.

Wat TV's met een "hoge" frequentie doen, is extra beelden aanleveren, tussen de verschillende frames.
Als er wordt gewerkt met een uitstuur frequentie van 50 Hz op je PC, dan krijg je dus het volgende frame opbouw in hetzelfde tijds bestek.

Orgineel signaal: Frame 1 -> Frame 2
200 Hz: Frame 1 -> frame 1_1 -> Frame 1_2 -> Frame 1+3 -> Frame 2 -> 2_1 enzovoorts...

Je hebt dus dat 4 keer zoveel frames worden uitgezonden, maar deze frames zijn een interpretatie van de bewegingsveranderingen tussen frame 1 en 2.

Edit:
Bijkomend probleem door dit soort gegoochel.
De response tijden van het scherm worden verdommens traag, want eerst wordt frame 1 + frame 2 ingeladen, om te kijken wat er moet gebeuren...

Wil je het scherm dus gebruiken voor gamen en dan vooral schooters of waar acties heel getimed moeten zijn, dan zul je dus last gaan hebben van input lag/output lag...
Dus dat alles dat eigenlijk real time gebeurd voor de PC, een fractie van een seconde later op het scherm pas gebeurd...

[ Voor 20% gewijzigd door Swordlord op 03-07-2013 10:11 ]

• DaVincythe2nd
Swordlord schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:57:
Lees de specs van je toestel eerst eens goed, voordat je iets aankoopt en aannames maakt.
http://www.philips.nl/c/t...101-drp3?t=specifications

[...]

Er is ook een verschil tussen de ingangssignalen en de manier hoe de TV het uitstuurt.

Wat TV's met een "hoge" frequentie doen, is extra beelden aanleveren, tussen de verschillende frames.
Als er wordt gewerkt met een uitstuur frequentie van 50 Hz op je PC, dan krijg je dus het volgende frame opbouw in hetzelfde tijds bestek.

Orgineel signaal: Frame 1 -> Frame 2
200 Hz: Frame 1 -> frame 1_1 -> Frame 1_2 -> Frame 1+3 -> Frame 2 -> 2_1 enzovoorts...

Je hebt dus dat 4 keer zoveel frames worden uitgezonden, maar deze frames zijn een interpretatie van de bewegingsveranderingen tussen frame 1 en 2.

Edit:
Bijkomend probleem door dit soort gegoochel.
De response tijden van het scherm worden verdommens traag, want eerst wordt frame 1 + frame 2 ingeladen, om te kijken wat er moet gebeuren...

Wil je het scherm dus gebruiken voor gamen en dan vooral schooters of waar acties heel getimed moeten zijn, dan zul je dus last gaan hebben van input lag/output lag...
Dus dat alles dat eigenlijk real time gebeurd voor de PC, een fractie van een seconde later op het scherm pas gebeurd...
Bedankt voor de uitleg! Ik ben geen die-hard gamer, gewoon iemand die zijn defecte tv-monitor wilde vervangen. ;)
Pagina: 1