Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaarse
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 18:58
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Essence STX en ik kan nergens een oplossing vinden. Het volume van de microfoon is te zacht bij bepaalde applicaties, maar normaal bij andere.

Ik gebruik een condensator microfoon die in een pre-amp zit, die vervolgens naar de mic-in van mijn geluidskaart gaat.

Geluid opnemen met de ingebouwde tool in windows 7 of met Premiere Pro gaat prima, ook als ik via windows of via de xonar audio center "luister" naar mijn microfoon is het volume prima. Als ik Teamspeak gebruik en ik selecteer DirectSound is het volume goed, maar met WASAPI niet. Het zelfde geldt voor Mumble, daar moet ik de compatibiliteits modus gebruiken en runnen als WinXP om DirectSound te kunnen gebruiken.

Er is dus waarschijnlijk een probleem met WASAPI. Als ik dat gebruik is het volume waarmee mijn microfoon opneemt héél laag. Zelfs met mijn pre-amp op maximaal (meer dan +60dB) en microfoon boost aan is mijn stem net te horen, echter is er dan wel zo veel ruis en clipping dat ik alsnog onverstaanbaar ben.

Nu wil ik XSplit gebruiken om te streamen, maar daar loop ik weer tegen dit probleem aan, en deze keer is er geen work around met DirectSound.

Is er iemand die weet hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17

Fordox

00101010

kijken naar mic instellingen van Wasapi?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.