Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond mensen!

Ik zit momenteel met een klein probleempje. Ik heb hier een defecte Samsung M2 schijf.
Dat is een 2.5" portable. Ik vermoed dat het aan de behuizing ligt aangezien hij opspint (i know, dan kan hij alsnog defect zijn)

Ik zit alleen met een probleem wat betreft de behuizing. Ik was van plan de behuizing te swappen voor een willekeurig USB 2.0/3.0 behuizing. Maar toen kwam ik dit filmpje tegen:

Dat is volgens mij niet een standaard aansluiting(?).

Mocht iemand een oplossing hebben.. of een link kunnen sturen naar een correcte behuizing laat het mij dan s.v.p. weten.

Uiteraard is de schijf niet belangerijk, maar de huidige data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus gewoon USB, mini-USB aansluiting. Dat betekent ook dat je hem niet op normale manier kunt aansluiten op je systeem. Dat betekent dat data-recovery extreem lastig zal worden. Een nieuwe behuizing kopen gaat je dus niet helpen.

Wordt de schijf nog wel herkend, heb je misschien alleen bad sectors? Kun je de SMART gegevens tonen met CrystalDiskInfo? Zo nee, dan kun je het volgens mij wel opgeven, of professionele datarecovery inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10-2018
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 02:52:
Dat is dus gewoon USB, mini-USB aansluiting. Dat betekent ook dat je hem niet op normale manier kunt aansluiten op je systeem. Dat betekent dat data-recovery extreem lastig zal worden. Een nieuwe behuizing kopen gaat je dus niet helpen.

Wordt de schijf nog wel herkend, heb je misschien alleen bad sectors? Kun je de SMART gegevens tonen met CrystalDiskInfo? Zo nee, dan kun je het volgens mij wel opgeven, of professionele datarecovery inschakelen.
Ik heb hetzelfde probleem met deze hard drive. Open gemaakt en inderdaad hij heeft een mini-usb aansluiting. Dus ik ga maar eens samsung vragen of ze mij kunnen helpen :/ (vast niet)

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11
Ik denk niet dat samsung gaat helpen om data terug te krijgen, misschien ook verstandig om niet alles aan 1 enkele schijf toe te vertrouwen (als het echt belangrijk voor je is)

Daarin tegen is het wel vrij irritant dat je met deze type aansluitingen zelf niets meer kunt proberen qua recoveren.