In de pricewatch vind je een kolom voor verzendkosten maar niet voor eventuele retourkosten. Het lijk me erg handig om hier een aparte kolom voor te maken aangezien ik voordat ik een aankoop doe graag wil weten wat de retourkosten zijn. Is dit mogelijk?
Volgens mij ben je de eerste die ik in al mijn jaren dat ik bij Tweakers werk hier om heb zien vragen. Dus blijkbaar gaan de meeste gebruikers ervanuit dat ze hun aankopen niet terug hoeven te sturen danwel houden ze een "dat zien we dan wel weer"-gedachte aan 
Maar ik zie nog wel wat bezwaren tegen het introduceren van die kolom:
We willen gebruikers zo min mogelijk afleiden met allerlei verschillende soorten informatie en prijzen op die pagina. Er staan nu twee prijzen; een derde prijs - die heel laag is - zal bij snelle interpretatie gezien worden als de verzendkosten (want dat is wat je normaliter op zo'n pagina ziet) en is daarmee dus vooral verwarrend.
Bovendien kost elke extra kolom ruimte die ten koste zal gaan van de beschikbare ruimte voor de winkelnaam en betekent het dus dat langere winkelnamen mogelijk afgebroken worden.
Daarnaast lijkt me dat retourkosten hier en daar nog per product kunnen varieren en/of dat je sommige (verbruiks)producten niet retour mag sturen (zoals printerinkt?). Dat betekent dat het voor ons weer extra werk is om ervoor te zorgen dat ook deze informatie klopt.
Overigens hoort dit eigenlijk in het Lieve Devvers ipv in Pricewatch thuis, dus ik verplaats het bij deze
Wellicht zien mijn collega's er meer heil in (een variant hierop) of roepen andere gebruikers ook dat ze het heel erg missen. Dus ik laat het topic nog open
Maar ik zie nog wel wat bezwaren tegen het introduceren van die kolom:
We willen gebruikers zo min mogelijk afleiden met allerlei verschillende soorten informatie en prijzen op die pagina. Er staan nu twee prijzen; een derde prijs - die heel laag is - zal bij snelle interpretatie gezien worden als de verzendkosten (want dat is wat je normaliter op zo'n pagina ziet) en is daarmee dus vooral verwarrend.
Bovendien kost elke extra kolom ruimte die ten koste zal gaan van de beschikbare ruimte voor de winkelnaam en betekent het dus dat langere winkelnamen mogelijk afgebroken worden.
Daarnaast lijkt me dat retourkosten hier en daar nog per product kunnen varieren en/of dat je sommige (verbruiks)producten niet retour mag sturen (zoals printerinkt?). Dat betekent dat het voor ons weer extra werk is om ervoor te zorgen dat ook deze informatie klopt.
Overigens hoort dit eigenlijk in het Lieve Devvers ipv in Pricewatch thuis, dus ik verplaats het bij deze
Wellicht zien mijn collega's er meer heil in (een variant hierop) of roepen andere gebruikers ook dat ze het heel erg missen. Dus ik laat het topic nog open
Verder mag jij het zelf retourneren, dus welke prijs moeten wij daar neer zetten? Die van een retourtje met het OV naar de winkel toe, de prijzen van PostNL? DHL? Fedex? Sandd? De buurman met een wit busje? Benzinekosten? En welke kosten? Die voor een RMA na enkele maanden (maar wel in de garantieperiode) of een RMA buiten de garantie, RMA vanwege een DOA?
Kortom, het is redelijk onmogelijk om daar uberhaubt de juiste prijs voor te vinden
Kortom, het is redelijk onmogelijk om daar uberhaubt de juiste prijs voor te vinden
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Zet er anders in het geval van een antwoordnummer gratis neer en bij de rest "afhankelijk van verzendmethode"?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De gene die iets opstuurt kan kiezen welke verzender je gebruikt. Kosten van PostNL opnemen, en het met DPD versturen gaat natuurlijk compleet mank.
Dus je hebt dat helemaal zelf in de hand...
Dus je hebt dat helemaal zelf in de hand...
Ey!! Macarena \o/
Ik denk dat Henshin bedoelt dat een winkel soms nog extra retourkosten berekend, maar dit mag niet voglens het retourrecht vna consumenten, dus eigenlijk zijn de retourkosten bij elke winkel 0,00 afgezien van de pakketzegel.
Ik zie dat ik het niet heel erg goed heb geformuleerd maar om je wat voorbeelden te geven.
Bij de v&d betaal je geloof ik 3,95 en dan komen ze het bij je ophalen. Bij sommige winkels kan je het gratis terugsturen zoals bol.com en coolblue.
Maar ik snap je punt. Als je het zelf moet terugsturen dan is er natuurlijk geen vaste prijs. Maar dat zou dus eigenlijk moeten aangegeven worden in de pricewatch. Of het gratis retourneren is of dat de kosten voor jezelf zijn. En als er dan iets speciaals is, zoals bij de v&d, dan staat er in de kolom van "gratis retourneren" geen ja of nee maar de prijs (3,95). Op die manier is het maximaal aantal tekens in de kolom 4 (inclusief punt of komma). Zo breed zal dat dus niet zijn.
Bij de v&d betaal je geloof ik 3,95 en dan komen ze het bij je ophalen. Bij sommige winkels kan je het gratis terugsturen zoals bol.com en coolblue.
Maar ik snap je punt. Als je het zelf moet terugsturen dan is er natuurlijk geen vaste prijs. Maar dat zou dus eigenlijk moeten aangegeven worden in de pricewatch. Of het gratis retourneren is of dat de kosten voor jezelf zijn. En als er dan iets speciaals is, zoals bij de v&d, dan staat er in de kolom van "gratis retourneren" geen ja of nee maar de prijs (3,95). Op die manier is het maximaal aantal tekens in de kolom 4 (inclusief punt of komma). Zo breed zal dat dus niet zijn.
Kun je d'r beter een kopje "Winkel hanteert onwettelijke voorwaarden" maken.maarud schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:04:
Ik denk dat Henshin bedoelt dat een winkel soms nog extra retourkosten berekend, maar dit mag niet voglens het retourrecht vna consumenten, dus eigenlijk zijn de retourkosten bij elke winkel 0,00 afgezien van de pakketzegel.
Ik ben nog nooit een winkel tegen het lijf gelopen die 'retourkosten' in rekening brengt. Er zijn wel bedrijven die jou de retourkosten niet vergoeden, en daarmee staan ze prima in hun recht. Ze zijn alleen wel verplicht de verzendkosten die je hebt betaald voor het bezorgen te retourneren.maarud schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:04:
Kosten die jij maakt voor het retourneren zijn voor jezelf als het bedrijf/winkel deze niet voor je vergoedt.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
No shit... Het punt van dit topic is trouwens om daar een kolom voor te maken. Want sommigen doen het wel en anderen weer niet. Het kan toch een extra motivatie zijn om bij een bepaalde zaak iets te kopen.SacreBleu schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:56:
[...]
Kosten die jij maakt voor het retourneren zijn voor jezelf als het bedrijf/winkel deze niet voor je vergoedt.
Waar het in dit topic eigenlijk over gaat is hoe een winkel omgaat met aftersales. Wat doet een winkel op het moment dat een product niet goed is en kun je erop rekenen dat wanneer je iets besteld hebt en het terug wilt sturen dat netjes (en eventueel kosteloos) wordt afgehandeld. We houden de prijslisting juist het liefst zo clean mogelijk, zodat je goed kunt vergelijken. De retourprijs wordt lang niet altijd berekend dus het zou best gek zijn om standaard in deze lijst op te nemen.
Dat neemt niet weg dat je graag wilt weten waar je aan toe bent bij retourzendingen. Maar bij een slechte shopbeoordeling op dat gebied zouden er alarmbellen af moeten gaan
Dat neemt niet weg dat je graag wilt weten waar je aan toe bent bij retourzendingen. Maar bij een slechte shopbeoordeling op dat gebied zouden er alarmbellen af moeten gaan
Pagina: 1