ARC, wat doe ik verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Heren/dames,

Ik kom er niet meer uit en ik snap niet wat ik verkeerd doe. Allereerst maar even de apparatuur die ik gebruik:

TV: LG 50LA6208
Receiver: Pioneer VSX-422-K
Humax 5050c decoder
HTPC

De HTPC en Humax decoder heb ik op mijn receiver aangesloten via HDMI, er loopt nu één HDMI (1.4) kabel naar mijn TV, aangesloten op de ARC poort.
Dit werkt prima, mooi geluid over de speakers. Maar goed, er zit ook een smart functie op de tv. Als ik deze wil gebruiken, dan krijg ik geen geluid (geluid over de tv speakers werkt wel).

ARC: Audio Retun Channel.. Mijn inziens moet mijn reciever, op het moment dat ik geluid via de tv afspeel schakelen naar dat geluid. Nu blijft het geluid van de Humax/HTPC doorspelen (ligt eraan wat ik geselecteerd heb. Ook op alle andere inputs van de receiver krijg ik geen geluid.

Wat ik wil.. dat moet toch gewoon werken? Of doe ik iets verkeerd, of kan ik uberhaupt het tv geluid niet via ARC op de receiver krijgen?

ARC staat aan op mijn tv en op mijn receiver.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja smartfunctie is niet zo smart niet gebruiken, denk ik dan

Heb je al een firmwareupdate geprobeert (of gekeken of die beschikbaar is)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
fish schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:58:
Mja smartfunctie is niet zo smart niet gebruiken, denk ik dan
:D ja, zo los je alles op ;)
Heb je al een firmwareupdate geprobeert (of gekeken of die beschikbaar is)
Jup, geen FW beschikbaar. Maar om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat dat het probleem is. Ik gok dat het meer te maken heeft mijn mijn aansluitkunsten o.i.d.
Volgens jou is het goed aangesloten?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het klinkt wel zinnig

Maar als je de tv wil horen moet je de versterker natuurlijk wel op de tv als ingang zetten natuurlijk, en niet op je decoder laten staan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Pff.. ondertussen verder aan het zoeken geweest en op een engels forum gevonden dat Simplink aan moet staan op de LG tv.. en ja hoor :')
Ja, dat staat niet in het boekje :P

Tnx voor je hulp iig fish, zo laat op de avond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hehe np
zeker weer een ander woord voor cec of anynet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Goed.. het probleem is toch niet opgelost :( Ik heb nu heel even geluid via ARC, dan valt het 10 seconden weg, dan heb ik weer 2/3 seconden geluid, en dan valt het weer weg..
Twee verschillende kabels gebruikt, en bij beide hetzelfde probleem.

Er is iemand die hetzelfde probleem heeft: http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=1803796
Oplossing.. gebruik een optische kabel.. dat is niet echt een oplossing.

TV heb ik al gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dat mocht niet baten.
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met troubleshooten, of wat ik nu nog kan doen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03
Misschien een open deur maar als eens een andere HDMI kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
EricDH schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:22:
Misschien een open deur maar als eens een andere HDMI kabel geprobeerd?
Al geprobeerd..

Nou, ik zal zo nog eens een andere kabel kopen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 03-07-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03
so much for goed lezen van mijn kant ... mea culpa :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
No problemo, net even een nieuwe kabel opgehaald... en hetzelfde probleem.. 2 seconden geluid, 10 seconden niet, 2 seconden geluid, 10 seconden niet.. :( Wat kan dit zijn? Ik word gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Een CEC incompatibiliteit tussen je TV en versterker. Dat komt helaas wel vaker voor en je doet er, buiten firmware updates, niets aan.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:46:
Een CEC incompatibiliteit tussen je TV en versterker. Dat komt helaas wel vaker voor en je doet er, buiten firmware updates, niets aan.
That's it? Geen instelling optie o.i.d.? Dat is zonde zeg.. :(
En waar zou het probleem dan liggen? TV of versterker? Want het kan dus wel.. :P Getuige de 2 seconden geluid iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Even een schopje, want ik heb hetzelfde probleem met een Philips 42fpl7008 in combinatie met een Denon X1000.

Wanneer ik de ARC gebruik en de receiver op TV-Audio zet, dan hoor ik soms geluid, soms niet en meestal is er wel geluid maar schommelt het volume heel erg. Lijkt wel als of hij de hele tijd aan het switchen is tussen verschillende audiostanden in de receiver omdat hij het geluid dat via de ARC binnenkomt niet goed kan duiden. Op het display van de receiver is hier echter niets van te zien...

Ik heb diverse kabels gebruikt, maar het probleem blijft bestaan. Tamelijk irritant, iemand een idee nof heeft TS het probleem bij hem al opgelost? Lekker in ieder geval dat al die verschillende electronicamakers zo'n duidelijke afspraken over HDMI-standaarden hebben gemaakt. Ik vind het overigens vooral verbazingwekkend dat apparaten vroeger met SCART beter samenwerkte dan tegenwoordig, dat is toch eigenlijk best wel genant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ik heb het niet opgelost.. Nu maar gewoon het Smart gedeelte over de speakers van de tv :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
St@m schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:49:
Ik heb het niet opgelost.. Nu maar gewoon het Smart gedeelte over de speakers van de tv :X
Gedver. Koop je een dure installatie heb je nog dat blikkerige TV-geluid. Mocht ik het opgelost krijgen dan laat ik het je wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

St@m schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:49:
Waarom is een optische kabel voor het terugvoeren van de audio naar je receiver geen optie?

Ik heb met een Onkyo receiver en Samsung SmartTV ook ruzie met ARC. Het werkt allemaal, receiver schakelt netjes automatisch over naar de TV als input, volume commando's worden zelfs doorgegeven aan de receiver, maar geluid produceren, ho maar. Nu gewoon een optische kabel toegevoegd en ingesteld dat de digitale audio die hoort bij de TV input via die optische aansluiting binnenkomt en het werkt als een zonnetje.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:52:
[...]

Waarom is een optische kabel voor het terugvoeren van de audio naar je receiver geen optie?
Omdat ik net de week ervoor mijn optische kabel + converter naar coaxiaal had weggedaan onder het mom van.. die heb ik niet meer nodig. En het is mijn eer te na om dan weer nieuw spul te kopen. Smart gedeelte wordt ook nauwelijks gebruikt.. eigenlijk nooit meer na de eerste week spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Wat is de instelling van de audio output op je tv? De geluidsprocessoren in tv's zijn niet echt super, dus mssn dat het met PCM beter werkt dan Dolby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij mijn Panasonic TV en Marantz receiver doet ARC het ook niet. Het optische kabeltje zit er weer tussen.
HTPC zit ook weer rechtstreeks aangesloten op de TV, als de versterker ertussen zat 9 van de 10 keer geen beeld afhankelijk van wat er als eerste aanging.
Al met al een hoop gezeur, het is mooi spul maar de gebruikersvriendelijkheid liet wat te wensen over.

Optische kabeltjes hebben ze voor weinig bij dx.com kan door de brievenbus, duurt alleen even.

[ Voor 11% gewijzigd door bouwfraude op 24-07-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier ook de combinatie staan van Panasonic en Marantz maar geen problemen met ARC. Enige probleempje waar ik wel eens tegenaan loop is wanneer ik mijn Dune gebruik, de audio soms toch via de tv gaat i.p.v. via de receiver. Zal wel een handshake probleempje zijn of zo. Alleen met deze bron let ik op in welke volgorde ik het geheel inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Hier combinatie van Panasonic en Denon staan (is vergelijkbaar dus), ook geen problemen met ARC. Ook ik heb af en toe het probleem zoals boven beschreven dat het geluid via de TV gaat ipv de versterker..... Even weer goed zetten in de TV en het gaat weer goed. Het lijkt niet te gebeuren volgens een bepaald patroon echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb sinds enkele dagen de lg LA7408 in combinatie met een de philips htl5120 soundbar. Ik heb de hdmi arc poort van de soundbar verbonden met de hdmi arc poort van de lg (HDMI 1.4 kabel). In de TV heb ik via het geluidmenu ARC aan gezet. Ik heb ook nog simplink aan gezet. TV speaker staat uit. De source van de soundbar staat op hdmi arc, maar nog steeds loopt het geluid van de tv niet via de soundbar.

Inmiddels ben ik wat wanhopig aan het worden en neig ik ernaar om de optische kabel maar uit de kast te gaan trekken, maar dat zou eigenlijk niet hoeven.

Iemand toevallig een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelling Crow
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-09 21:30
LG heeft mij verteld dat een optische kabel erbij te plaatsen "de oplossing" is want ze kunnen alleen LG dmv simplink met LG garanderen.

Mijn Harman Kardon functioneert ook niet zonder optische kabel terwijl het met een ARC kabel zou moeten kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Travelling Crow schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:59:
LG heeft mij verteld dat een optische kabel erbij te plaatsen "de oplossing" is want ze kunnen alleen LG dmv simplink met LG garanderen.

Mijn Harman Kardon functioneert ook niet zonder optische kabel terwijl het met een ARC kabel zou moeten kunnen....
Nou Ik heb zowel een Lg tv als een Lg Blueray setje.. en dan werkt het zelfs Erg slecht!
(zeker 10 min prutsen elke x ook met simple link etc.) :X
Dus ... Denk eerder dat het een Lg Probleem is dan van je receiver.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Bij mij thuis Sony + Onkyo = perfect, bij een maat van me Samsung + Harman kardon is drama, iedere keer CEC haperingen. Tijdens het schakelen tussen kanalen is het zeer goed te merken en zelfs tijdens reclame blokken valt het geluid steeds 1 sec weg bij gebruik van Arc. Heb de ziggo decoder er weer tussen gezet ipv smartcard in de tv en nu alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf ook dit probleem gehad,heb de externe apparaten los gekoppeld van de soundbar en nu werkt die wel via de arc.heb nu alleen een probleem als ik deze weer aansluit dan ben ik het geluid soms weer kwijt.bij philips zijden ze dat ook de externe apparaten met een 1.4 hi speed aangesloten moet worden ga het proberen.ben je er zelf al uit?
Kasj schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:20:
Ik heb sinds enkele dagen de lg LA7408 in combinatie met een de philips htl5120 soundbar. Ik heb de hdmi arc poort van de soundbar verbonden met de hdmi arc poort van de lg (HDMI 1.4 kabel). In de TV heb ik via het geluidmenu ARC aan gezet. Ik heb ook nog simplink aan gezet. TV speaker staat uit. De source van de soundbar staat op hdmi arc, maar nog steeds loopt het geluid van de tv niet via de soundbar.

Inmiddels ben ik wat wanhopig aan het worden en neig ik ernaar om de optische kabel maar uit de kast te gaan trekken, maar dat zou eigenlijk niet hoeven.

Iemand toevallig een gouden tip?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:56:
ik heb zelf ook dit probleem gehad,heb de externe apparaten los gekoppeld van de soundbar en nu werkt die wel via de arc.heb nu alleen een probleem als ik deze weer aansluit dan ben ik het geluid soms weer kwijt.bij philips zijden ze dat ook de externe apparaten met een 1.4 hi speed aangesloten moet worden ga het proberen.ben je er zelf al uit?

[...]
Was inderdaad tot dezelfde conclusie gekomen. Externe apparaten uit de soundbar en dan werkt het wel. Aanzetten van de philips soundbar moet nog steeds met de eige afstandbediening. Volume en uitzetten werkt via de afstandsbediening van de LG. Geen probleem met wegvallen geluid. 1.4 hdmi inderdaad

• Hoppa!
Bij mijn Denon en Philips combinatie is het probleem ook opgelost. Ik heb in totaal 5(!) recente 1.4 HDMI-kabels geprobeerd en alleen bij één kabel werkt het goed.... :')

Fijn, zo'n standaard.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50

SED

•Connect your devices through Audio Return Channel-enabled HDMI ports. HDMI Licensing has strongly recommended that Adopters label all Audio Return Channel-compliant HDMI ports with the letters "ARC" for easy identification, but does not require manufacturers to do so. Please check with your manufacturer to determine which HDMI ports (if any) will support Audio Return Channel functionality.
Misschien een niet ARC poort gebruikt?

http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 12-09-2013 10:40 ]

Copyright and left by SED...

Pagina: 1