Besturingselement vaatwasser EDW1500hdr

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 20:26
Ik heb een vaatwasser waarvan het besturingselement de geest heeft gegeven (althans daar lijkt het sterk op). Het type is EDW1500hdr (zie linkje). Weet iemand of ik dit element 1 op 1 kan vervangen door een andere en waar ik dat in Nederland zou kunnen kopen?
https://docs.google.com/f...2MG9LT2s/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-05 10:00
Welk type vaatwasser is dat? Ik heb regelmatig op het werk een vaatwasser open liggen maar deze heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
Dat is een AEG Electrolux 52850S. (Compact model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

De eerste vraag is waarom het besturingselement kapot is. Als de oorzaak ergens anders in het apparaat ligt (kortsluiting bijvoorbeeld), dan gaat een vervangend exemplaar natuurlijk direct weer stuk.

Daarnaast is het lastige van nieuwe besturingselementen dat die doorgaans geprogrammeerd moeten worden voor het specifieke model en uitvoering van een apparaat. Je zult dus op zoek moeten naar een tweedehands exemplaar afkomstig uit exact hetzelfde apparaat als jij hebt.

Je kunt ook nog eens zoeken naar een servicehandleiding, als je die kunt vinden kun je daar een heleboel info uit halen, met name met betrekking tot troubleshooting.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
real[B]art schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:09:
De eerste vraag is waarom het besturingselement kapot is. Als de oorzaak ergens anders in het apparaat ligt (kortsluiting bijvoorbeeld), dan gaat een vervangend exemplaar natuurlijk direct weer stuk.
Dat is helder. Bij het uit elkaar halen van het apparaat heb ik in elk geval nergens brandvlekken o.i.d. geconstateerd, alles ziet er pico bello uit. Wanneer je de machine aanzet, draait het schoepje van de pomp een slagje (is niet geblokkeerd) en daarna doet het apparaat niets meer, ook geen lampjes die gaan branden.
Daarnaast is het lastige van nieuwe besturingselementen dat die doorgaans geprogrammeerd moeten worden voor het specifieke model en uitvoering van een apparaat. Je zult dus op zoek moeten naar een tweedehands exemplaar afkomstig uit exact hetzelfde apparaat als jij hebt.
Dat wordt dus nog lastig. Bedankt voor de tips in elk geval!