Horizonbox met extra wifi router uitbreiden - opties

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 07:58
Ik heb een horizon box van upc. Deze doet alles. (tv/telefoon/internet - modem) Werkt goed, alleen heb ik boven en in de tuin geen wifibereik.
Alle vier de LAN poorten van de horizonbox zijn gevuld, de kabels mooi weggewerkt.
Nu wil ik een wifirouter plaatsen om een beter draadloos signaal te krijgen, maar ik zit nog even te dubben hoe ik dit het beste kan doen.

Eigenlijk wil ik de wifirouter aan de andere kant van de kamer hebben, omdat ik denk dat ik daar een beter signaal heb, maar er zijn vier apparaten op m'n huidige horizonbox aangesloten waarvan ik de kabels dan waarschijnlijk naar de wifirouter moet leiden. Dat gaat voor mij niet werken. (de horizonbox wil ik graag op z'n huidige plek bij de tv laten staan)
Volgens mij moet de horizonbox in deze situatie in bridge mode gezet worden.

Andere mogelijkheid zou zijn de nieuwe wifirouter als "dumb" in te stellen, dan wordt dat volgens mij een AP en geeft deze router alleen signaal door, zonder dat ik van de functionaliteiten van deze router gebruik kan maken. Alle kabels kunnen dan in de horizonbox blijven zitten en hoeven niet omgelegd te worden.

Klopt het dat er geen mogelijkheid is om de horizonbox als switch te gebruiken, dus de kabels er allemaal in laten zitten, en m'n netwerk via de wifirouter te configureren?

Zie ik een mogelijkheid over het hoofd?

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Ik zoek ook zoiets alleen dan wil ik de originele Cisco router blijven gebruiken als router maar de klote wifi uitzetten en er een draadloze router achter zetten en die puur voor wifi gebruiken.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising