Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Adobe cs6 (€1100) - wachten op Asus N550?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude HP pavillion sterft langzaam onder mn vingers dus ik heb een nieuwe laptop nodig. Mijn belangrijkste eis is dat ik ermee kan animeren in After Effects CS6. Ja, ik weet dat voor animatie en filmbewerking een desktop wordt aangeraden, maar ik wil een laptop want die kan ik meenemen in mn rugzakje.

Ik wil mijn laptop kunnen gebruiken voor filmbewerking en animatie. Dus ik wil Adobe CS6 er redelijk op kunnen draaien. Ik verwacht geen razendsnelle render-tijden, maar ik wil wel zonder haperen kunnen werken.

Mijn budget is €1100. Ietsje meer of minder mag ook. Daarvoor wil ik een laptop, extra ram (16gb zou lekker zijn) en evt. een SSD schijf.

Omdat ik mijn laptop makkelijk mee moet kunnen nemen, en ook nog een fatsoenlijke schermgrootte wil, ben ik op zoek naar een laptop met een scherm van rond de 15". Gewicht is niet zo'n issue, maar meer dan 3kg lijkt me overdreven.

Ik ben rond gaan kijken en de Asus n56vz lijkt me wel wat. Mooi design en goede specs. Maar de Asus N550 komt ook deze zomer uit. Is dat een grote vooruitgang ten opzichte van de n56vz? De moeite van het wachten waard?(en wat gaan die dingen kosten?) Of zijn er andere machines/configuraties die ik moet overwegen?

Thx :)

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
De laptop die jij aangeeft ziet er indd best goed uit. Heb je toevallig de Dell 15r SE al bekeken? Lijkt me een heel mooi laptopje als je er een SSD inzet. Valt volgens mij ook binnen jouw budget met kortingtruuk.. En is mooi full HD als ik het goed in mijn hoofd heb..

Anderen mogen mij corrigeren als ik het ergens fout heb trouwens xD

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De vraag is of je 300 euro meer wil uitgeven voor een: Touchpad, IPS scherm, 750M (ipv 740M) en een hashwell ipv ivy bridge.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Zephrex schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:23:
Heb je toevallig de Dell 15r SE al bekeken? Lijkt me een heel mooi laptopje als je er een SSD inzet. Valt volgens mij ook binnen jouw budget met kortingtruuk..
Ja dat was ook een van mijn opties. Maar daar kun je niet meer dan 8gb ram in kwijt, en ik wil 12gb of 16gb. Dus wat dat betreft wint de asus

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:29

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 07:52:
[...]

Ja dat was ook een van mijn opties. Maar daar kun je niet meer dan 8gb ram in kwijt, en ik wil 12gb of 16gb. Dus wat dat betreft wint de asus
Klopt niet.
Diverse mensen is het al gelukt om 16GB (gewoon) werkend te krijgen op de Inspiron 15R SE. Dus wat dat betreft is het geen optie

OT:
De Dell is (was) een goede koop met in dit segment de beste prijs/spec's verhouding. Helaas zijn de laatste paar weken de kortingen al ver te zoeken, en ziet het er ook voor de toekomst nog niet zonnig uit wat betreft kortingen voor de Inspiron 15R SE. Op dit moment heb je alleen 5% EPP en 3% cashback van het bedrag excl BTW.

Verder zou ik op dit moment inderdaad aanraden voor de N56 te gaan. De N550 lijkt te mooi om waard te zijn, en zou daarom wel een ruim prijskaartje hebben.

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik denk dat de vooruitgang van n550 tegenover de n56 het ook niet echt waard is om op te gaan wachten. En zoals hierboven al word gezegd, het prijskaartje kan ook nog hoger uitvallen.. (Ga ik ook wel vanuit eerlijk gezegd.

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Gewoon wachten totdat die uitkomt (zal toch niet heel lang meer duren toch?) en dan kijken of de n56 goedkoper wordt. Of uiteraard de n550 halen.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

Ik zat met precies het zelfde probleem. Gezien ik de laptop nu nog niet perse nodig heb wacht ik gewoon even de N550 af. Het schijnt dat die rond de 1000 dollar gaan kosten met een full HD NON-touch scherm en een full HD IPS scherm zal 1100 dollar kosten. Ik verwacht dat hij de eerste week van augustus leverbaar wordt in Nederland en de prijzen 1:1 overgenomen van 'Murica. Er staat ook al een review online en daar geven ze wel aan "als de N56 een stuk goedkoper is adviseren wij die".

Mijn voornaamste reden is de videokaart die er momenteel in zit, de N550 heeft namelijk de 750M welke een stuk beter zal presteren.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Verwijderd

Topicstarter
Famous schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:16:
Ik verwacht dat hij de eerste week van augustus leverbaar wordt in Nederland en de prijzen 1:1 overgenomen van 'Murica.
Komt de N550 al in de eerste week van augustus uit? Dat is wel het wachten waard. Hopen dat ie binnen mn budget past. En ook al is de N550 te duur dan zal, zoals Flox0r opmerkt, de prijs van de N56 wel omlaag gaan. En dan kan ik extra aan DSS uitgeven. Dus met een beetje geduld heb ik in beide gevallen een betere machine voor hetzelfde budget.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:23:
[...]

Komt de N550 al in de eerste week van augustus uit? Dat is wel het wachten waard. Hopen dat ie binnen mn budget past. En ook al is de N550 te duur dan zal, zoals Flox0r opmerkt, de prijs van de N56 wel omlaag gaan. En dan kan ik extra aan DSS uitgeven. Dus met een beetje geduld heb ik in beide gevallen een betere machine voor hetzelfde budget.
Geen idee of die dan uitkomt, maar ik verwacht het wel. In America is die namelijk al wel leverbaar. Er komen uiteraard meerdere varianten erop uit en wanneer de juiste uitkomt.. tja.

Zie ook: http://www.tlbhd.com/asus-n550-review-17589/

En neem aan dat je SSD bedoelt 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 03-07-2013 18:29 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Zie het Asus N-serie ervaringen topic. Uitgebreide meningen en specs van de N550/N750:
Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Pagina: 1