Alleen online games blijven crashen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Goedendag,

Zoals de titel al zegt mijn online ´´shooter´´ games blijven crashen. Zolang ik bij de solo player blijf is er niks aan de hand. Maar zodra ik de multiplayer begin is het na zo´n 10 minuten mooi geweest dan staat de hele pc vast met een hard zoemend geluid. echt helemaal niks werkt meer. Mijn settings staan gewoon minimaal op medium maar ik heb prachtige fps tijdens multi en solo game.

Last bij spellen als:
Far Cry alleen multiplayer
BF 3 alleen multiplayer
Cod alleen multiplayer

Extra info:
CPU Type: Quadcore Intel Core 2 Quad Q8300, 2500 MHZ
Motherboard Name: Asus P5G41T-M
Motherboard CHipset: Intel Eaglelake G41
Bios Type: AMI (01-17-11)
Video Adapter: NVIDEA GEFORCE GTS450

Verder heb ik 0 verstand van computers, maar ben benieuwd of dit makkelijk is op te lossen door iets te vervangen.

Hartelijk dank

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer is de nieuwste videodriver, chipset driver & netwerk drivers. Wat ook kan helpen is het systeem op te ruimen met bv ccleaner, schijf opruiming en defragmentatie. controleer ook alle temperaturen even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Ga ik vandaag allemaal testen! Al denk ik dat het met de drivers wel goed zit ! Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, als het aan de drivers zou liggen zou ik zeggen dat ie in single player ook vast zou lopen.

Misschien moet je eens proberen om de single player op maximum settings te spelen, dus de boel hier een beetje mee stressen. Zo zou je uit kunnen vinden of het aan de belasting van het systeem ligt.
Misschien blijkt uiteindelijk je voeding niet sterk genoeg of koelt je systeem niet voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Heb net de drivers geupdate en de cccleaner gedaan. Maar mocht niet helpen. Na 20 minuten weer de crash met harde zoem over de speakers. Me computer voelt niet warm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
En is je internetverbinding verder wel stabiel?
Zou eigenlijk geen reden mogen zijn om je pc te laten vastlopen maar als je internetverbinding gewoon goed is kan je dat sowieso uitsluiten.

Anders moet je eens je CPU stresstesten met Prime95 of een memorytest een nacht laten lopen.
Dan kan je ook uitsluiten dat het aan je CPU of geheugen ligt. Ik had 8 jaar geleden een soortgelijk probleem en toen was mijn CPU brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaht
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 10:19
OP verkeerd gelezen,excuses

[ Voor 86% gewijzigd door Petaht op 03-07-2013 09:43 . Reden: Ochtenden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Internet is altijd stabiel, dus daar geloof ik niet zozeer in. en dat cpu ga ik dan testen.
Bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Is die harde zoem over de speakers er altijd alvorens de crash?
Of is het meer dat het geluid blijft hangen.

[ Voor 28% gewijzigd door Flex0r op 03-07-2013 10:37 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
het is een geluid dat blijft hangen! maar pas als de crash gebeurd zeker niet ervoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
eventueel een link met meerdere specs van de computer!

http://speccy.piriform.com/results/0eruwIwppCWiTkh5wQKrjUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen. CPU is getest 0 crashes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je uTorrent draaien ?

Ik heb hier problemen gehad met dat programma en BF3. BF3 crashte toen regelmatig als uTorrent aan het downloaden was. Zonder uTorrent of met een ander torrent programma heb ik geen problemen.

Wat je even kan doen is een andere netwerkkaart proberen. Dat het je het alleen online hebt zou misschien het het netwerk te maken kunnen hebben.

Draai anders ook eens een half uurtje LinX met geheugen op all. Als dit goed draait is CPU en RAM in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
imbaco schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:39:
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen. CPU is getest 0 crashes
Het ligt ook niet aan de CPU.
Als alle games het goed doen tijdens de SP maar niet in de MP dan zou ik het toch echt bij je internet verbinding zoeken. Het enige verschil tussen SP en MP is dat er internet vereist is.
-De drivers van je netwerkkaart al geupdate?
-Heb je de mogelijkheid om een andere NIC te gebruiken?
-Achtergrond software die gebruik maakt van je internetverbinding?
-Kabel vervangen?

Met hoeveel mensen maak je gebruik van het internet?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
ChojinZ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:55:
[...]

Het enige verschil tussen SP en MP is dat er internet vereist is.
Eh nee, dat is niet altijd waar. Neem bijvoorbeeld de CoD games, die gebruiken voor de MP een andere/aangepaste engine dan die voor SP. BFBC2 is dat volgens mij ook het geval... en zo zijn er meer games. De TS heeft nog niet verklapt welke shooters hij speelt...

Overigens heb ik eigenlijk nog nooit gehoord van een pc die werkelijk blijft hangen van een slechte internetverbinding... je wordt misschien uit de game gegooid, maar crashen zou echt niet mogen.

Heeft de TS al eens geprobeerd de DirectX versies aanwezig op de discs van de game te installeren?

En uiteraard wat hieronder wordt gezegd... systeemgeheugen zou hier ook wel eens de boosdoener kunnen zijn. Alhoewel 4GB voor geen enkele game te weinig mag zijn zolang je geen poepvracht aan programma's op de achtergrond hebt draaien. Als dat niet het geval is dan zou het wel eens defect RAM kunnen zijn, vannacht een paar uurtjes memtest draaien kan ik je aanraden... minstens een uurtje of 4/5 (dat geld overigens ook voor de cpu test, heb je dat ook gedaan?)

Overigens... wat voor beveiligingssoftware draai je? Alleen Windows Defender met de firewal uitgeschakeld? Er staan ook een heleboel chrome.exe processen te draaien die geheugen slurpen. Een heleboel actieve svchost.exe processen wat kan aangeven dat je een virus(sen) hebt opgelopen. En nog véééél meer andere processen... is dat normaal bij jou zoveel processen op de achtergrond? Dan is het niet gek als je geheugen tekort komt en/of het systeem het even moeilijk krijgt... Ook geen windows firewall ingeschakeld. Als ik het zo bekijk dan heb je denk ik een beveiligingsprobleem.

[ Voor 69% gewijzigd door MicGlou op 04-07-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BF3 is qua MP ook veel zwaarder dan SP. Misschien toch net iets teveel voor de machine. Het zou best aan RAM, CPU, moederbord of voeding kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Paar dingen getest. Antivirus toch maar is geïnstalleerd want die ontbrak nog haha :) overigens heeft die 1 bedreiging gevonden, dus vond ik nog alles meevallen. Als ik online game lopen er geen andere processen door, ik download niet en heb meestal alleen skype + game aan.
CPU test heb ik idd de hele nacht laten lopen, dat zal ik dan nu ook proberen met de RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je test met LinX met geheugen op all is een half uurtje tot een uurtje al wel genoeg. Als je 2 runs succesvol hebt gedaan dan zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
Ook dat gedaan vanacht, geen enkele error of crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Wat voor besturingssyteem draai je ?
Als je een tijdstip hebt waarop je weet dat het systeem vast liep, check het volgende:

Open start menu, ga naar uitvoeren > typ: eventvwr.msc
Kijk onder windows logs > Systeem

Kijk of daar kritieke logs sta met daarin de foutmelding.
Ik zit zelf nu niet echter een windows 7 systeem, dus kan het niet precies uitleggen.
Pagina: 1