Crossfire probleem radeon HD 6850

Pagina: 1
Acties:

• Hiawathay
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-01 13:03
Ik gebruik twee AMD radeon HD 6850 gpu's. Als ik crossfire op uit heb staan, krijg ik bij dirt 3 ongeveer 35 fps, terwijl ik maar zo'n 20 fps krijg als ik crossfire aan zet. Hetzelfde bij need for speed most wanted: zonder crossfire 40 fps, met crossfire maar 20-25. Hoe kan dit nou weer? :/ Één videokaart is dus sneller dan twee in mijn geval.. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Hiawathay op 02-07-2013 21:49 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat is de rest van je systeem? Gebruik je de laatste drivers voor je videokaart inclusief de laatste catalyst application profiles? Heb je de laatste updates voor het spel?

Dus kort samengevat, geef wat meer informatie want hier kunnen we weinig mee.

• Hiawathay
Ik gebruik de laatste drivers, de laatste catalyst application profile en de laatste updates van de spellen. Had ik al gecontroleerd maar was inderdaad handiger geweest om erbij te zetten. ;)

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
moederbord: ASRock 870 Extreme3
Verder draait het geheel op windows 8

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Heb je voordat je de 2e kaart erbij prikte eerst alle AMD drivers verwijderd?
En heb je het al met een ander spel geprobeerd of je dezelfde FPS krijgt in de andere twee spellen?
Beide spellen die je al genoemd hebt, zijn volgens mij console ports. Dus niet echt matriaal om goed mee te testen.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-02 21:51
Crossfire connector aangesloten?
In game settings hetzelfde? (En BV niet AA op max staan?)
Kaarten omgewisseld (In Single en CF setup) en getest? Misschien is de 2e kaart niet fris.
Extra PCIe (Audio?) kaart in het systeem? Bord heeft niet veel lanes voor CF.
Wat voor een voeding zit er in je systeem, volledige specs zijn zowieso handig.

Installeer AMD's system monitor, hiermee kan je de CPU,GPU en CF load monitoren.

• Hiawathay
Ik heb al het bovenstaande ondertussen geprobeerd. Beide videokaarten los van elkaar werken prima, in crossfire werken ze echter niet. Als ze in crossfire staan, werkt enkel de eerste videokaart en de tweede doet helemaal niets. :/ Wat kan ik nu nog doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Hiawathay op 06-08-2013 23:01 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dus als je CF aan hebt staan en gaat gamen is de load op één van de kaarten 0%?
(gecheckt met welke software?)

• Hiawathay
Ja precies! gecheckt met AMD system monitor

• Hiawathay
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• Hiawathay
Ik heb alle drivers nog eens verwijderd, daarna de schijf schoongemaakt met ccleaner en alles er weer opgezet.. helaas zonder resultaat. Een kaart werkt steeds voor 100%, terwijl de andere op 0% blijft staan. :?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Heb je het ook al met andere spellen geprobeerd naast de games die je al genoemd hebt. Zoals ik al eerder zei, zijn die spellen console poorten.
Heb je ook al op Google gekeken of er andere mensen zijn die dezelfde problemen hebben met een soortgelijke setup?
Pagina: 1