Draadloze WIFI telefoon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32345

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik hoop dat dit het juiste forum is, in het onderschrift stond er ook telefonie bij, dus ik probeer hier mijn vraag :).

Thuis wil ik graag in alle kamers een draagbare telefoon hebben liggen waarmee je ook van kamer naar kamer kan bellen. Nu wil ik ook VOIP bellen.

Ik heb XS4All met een fritzbox en daar kan je gewoon VOIP toestellen aan toevoegen.

Het probleem is alleen dat alle draadloze telefoons die ik zie DECT toestellen zijn met een eigen basisstation. Daarbij gaat de verbinding dan ook over DECT.

Ik zoek naar een telefoon die zelf gewoon via WIFI wat al in het hele huis aanwezig is een verbinding kan maken met de fritzbox om zo te kunnen voipen.

Zelfs de fritzbox eigen AVM FRITZ!Fon MT-F is een DECT client en maakt verbinding met de DECT optie uit de fritzbox. Maar die dekt niet mijn hele huis, dan moet ik weer met repeaters etc aan de slag.

Alle "vaste" VOIP telefoons kunnen wel gewoon zonder DECT verbinden (bijvoorbeeld de Grandstream GXP1400 IP). Maar waarom is dat er nou niet gewoon in een draadloze variant? Mijn mobiel heeft ook gewoon WIFI, dus het kan best in een draadloos toestel.

Kijk ik er gewoon overheen of bestaat dit inderdaad alleen als DECT uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zet een softphone op je android/iphone

http://www.voipsupply.com/voip-phones/wi-fi
http://www.voipon.co.uk/wireless-ip-phones-c-148.html

[ Voor 57% gewijzigd door Fish op 02-07-2013 21:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32345

Topicstarter
Ja, maar ik heb geen android/iphone in elke kamer. Dan zou ik de goedkoopste smartphone moeten nemen en daar bijvoorbeeld een BRIA client op installeren, maar het nadeel daarvan is dat de smartphones weer geen dockingstation hebben waar je hem in kan zetten zodat hij weer op kan laden.

Hee... ik zie in je edit dat jij ze wel hebt gevonden! TNX! Ze zijn alleen wel weer een heel stuk duurder dan de DECT varianten. Daar had ik dan weer even niet op gehoopt. Maar..., de vraag is beantwoord _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 32345 op 02-07-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja het is dus goedkoper om een prepaid android toestel te kopen en die alleen voor voip te gebruiken ;)
het werkt natuurlijk ietsjes omslachtiger maar je kan je ook nog meer doen als je wil

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik begrijp je niet helemaal maar ik gebruikte de FB icm met mijn DECT telefoon (3 toestellen).

Inkomende telefoon is via KPN/XS4all en uitgaande is via VOIP.

Intern kan ik bellen met de DECT toestellen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ChiMan schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:57:
Ik begrijp je niet helemaal maar ik gebruikte de FB icm met mijn DECT telefoon (3 toestellen).

Inkomende telefoon is via KPN/XS4all en uitgaande is via VOIP.

Intern kan ik bellen met de DECT toestellen zelf.
zijn probleem is de dekking van wifi is beter dan die van dect

een dect repeater zou ook een oplossing kunnen zijn

Iperf

Pagina: 1