Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Notebook] Schermhelderheid niet te regelen in Windows8

Pagina: 1
Acties:

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 18:22

360Degreez

Typisch weer dit...

Topicstarter
Niets zo veranderlijk als een mens.

Zo postte ik in dit topic nog dat ik nimmer afscheid zou nemen van mijn trouwe HP Tablet-PC.

Toch kon ik me vorige week Zondag niet inhouden toen ik deze prachtige Samsung notebook in de showroom zag glimmen. Vooral nadat ik door kreeg dat dit de enige notebook met spierballen was in het jasje van een ultrabook.

Het grote minpunt bleek echter de 5400RPM harde schijf die een enorme bottleneck vormt voor de computer. De eerste upgrade was daarom snel gedaan. Een Samsung 840 Series 250GB SSD met daarop automatisch een nieuwe, frisse installatie van Windows 8.

Met deze installatie werkt de combinatie van de Intel HD4000 / Radeon 8870M (2GB) veel beter en door de SSD doet 'ie inmiddels niet onder voor mijn desktop systeem.

Het enige probleem dat de nieuwe installatie met zich meebracht is dat ik de schermhelderheid niet kan regelen. Met de FN toetscombo zie ik wél alle sliders bewegen maar de helderheid blijft standaard op maximaal niveau staan wat vooral bij werken in een donkere omgeving voor een ingebrand netvlies zorgt.

Tot nu toe geprobeerd

Vga drivers opnieuw installeren (Intel en Radeon)
Energieschema instellingen aangepast door auto-brightness uit te zetten
De Utility van Samsung (Settings) geinstalleerd, hier komt de brightnes setting niet voor.
Gezocht in de BIOS naar de helderheids instellingen (niet gevonden)
Monitor (Plug an play monitor) drivers opnieuw laten installeren.

De automatische helderheidsinstellingen van het toetsenbord werkt wel, maar het beeldscherm blijft problemen geven.

Ik heb het idee dat er "ergens" een driver mist om de heldeheid van het scherm aan te sturen, maar op de website van Samsung kan ik de drivers niet los downloaden. Alleen een utility die alle systeem drivers automatisch installeert en up to dat houdt. (en de helderheidsdriver lijkt te vergeten....)

Heeft iemand al eerder met dit probleem te maken gehad, of kan iemand me met de neus in de juiste richting wijzen?

Alvast bedankt!!

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Lees/zoek deze thread even door:
http://forum.notebookrevi...5e-np870z5e-np880z5e.html

Klinkt alsof je te maken hebt met het 'brightness' issue. Zie ook de openingspost over het installeren van AMD drivers.

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 18:22

360Degreez

Typisch weer dit...

Topicstarter
Dank EddoH!

Aan de zijlijn de stoute schoenen aangetrokken en het volgende gedaan.
Nieuwste Intel HD4000 drivers geinstalleerd via de website van Intel
Daarna een oudere Intel Chipset driver geinstalleerd van website van Lenovo
Beeldschermdrivers gedeinstalleerd (niet VGA Drivers)
Laptop opnieuw opgestart
Daarna via de Samsung Utility weer de nieuwste Intel drivers geinstalleerd.

Het lijkt erop dat de Intel drivers van Samsung een klein "gaatje" hebben wat betreft de aansturing van de helderheid.

Eerst gaatje opvullen met de oudere chipset drivers en daarna de nieuwe er overheen en opgelost.

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer