telefonie over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• float
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-07 12:55
Ik zit met het volgende probleem waar ik niet aan uit raak.

Alle netwerkverbindingen komen samen in de patchkast. Nu is het de bedoeling dat op sommige van die netwerkverbindingen telefoonverbinden kan plaatsen. Zowel in de patchkast als in de verschillende ruimtes zijn alle verbindingsstukken via een RJ45.

Welk toestel heb ik nodig om telefonie over het netwerk te kunnen verspreiden? Het gaat in totaal om 4 toestellen.

Het zou gaan om de volgende configuratie:
[inkomende analoge telefoonlijn (RJ11)] ----> [toestel] -> ofwel vanuit het toestel naar de individuele poorten op het patchpaneel ofwel vertrekt 1 RJ45 uit het toestel die naar de switch gaat en dan kan ik via het toestel instellen op welke poort telefonie actief moet zijn.

Is dat mogelijk?

Bedankt voor jullie hulp :-)

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:06
dit kan gewoon met analoge telefoons of ISDN telefoons... maak je eigen kabeltjes van rj11 naar rj45...

maar als ik het zo lees wil je Voip gebruiken... dus telefonie via IP netwerken... hier heb je in eerste instantie al een IP centrale of een SIP provider voor nodig.

• float
Ja dat is de bedoeling, telefonie over het IP netwerk
Ik zal een IP centrale nodig hebben, het is niet de bedoeling om over internet te bellen (enkel de analogie lijn wordt gebruikt)

Zou jij eventueel een toestel kunnen aanraden dat geschikt is voor mijn situatie?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee niet op de switch

je patch dan gewoon de telefoonlijn door. dus je zet hewoon het analoge singaal op het blauwe (middelste aderpaar) en je maakt dus een 1 op 1 verloopjes van rj11 naar rj 45

een cat 5 kabel is geen ip netwerk. je switches en computers gebruiken cat 5 om een netwerk mee op te bouwen. dus noem je aan patch nou gewoon een patch geen ip netwerk
De kabel leent zick ook uitstekend voor telefonie en seriele singalen, en de deurbel voor mij part. je maakt wel een verbinding, maar zonder gebruik van de switch

of je gaat idd een centrale neerzetten, maar voor 4 toestellen is dat wat overkill denk ik
koop anders bij 1 analoge lijn een normale analoge centrale.
tenzij je bepaalde features zoekt natuurlijk

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 02-07-2013 20:38 ]

Iperf

• float
Dus best gewoon een analoge telefooncentrale (allemaal RJ11) kopen en dan verloopjes voor elk van de poorten op het patchpaneel?

Zal vermoedelijk ook de eenvoudigste en goedkoopste oplossing zijn?

Nee, ik zoek geen opties, enkel telefonie :-)

[ Voor 10% gewijzigd door float op 02-07-2013 20:40 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wss wel ja

duurer mag hoor, ik hou wel van features :)
maar wat zijn de behoeftes van het bedrijf/instelling/whatever duidelijk

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 02-07-2013 20:40 ]

Iperf

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:06
float schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:38:
Dus best gewoon een analoge telefooncentrale (allemaal RJ11) kopen en dan verloopjes voor elk van de poorten op het patchpaneel?

Zal vermoedelijk ook de eenvoudigste en goedkoopste oplossing zijn?
zeker het goedkoopste...

IP Centrale + toestellen is leuk maar kost je een hoop geld voor niets als je er geen duidelijkd oel voor hebt...

ik weet niet of je per se een centrale wil hebben, met een analoge lijn kun je ook gewoon een splitter erop zetten en alle toestellen gaan dan tegelijk over, zijn tegelijk in gesprek en ga zo maar door...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan ook een voip provider kiezen als iedereen een pc heeft, en dan gewoon met een softphone en headset/handfree bellen.
(lage investering, geen verandering aan de infrastructuur)

of met een voip provider en een voip telefoon (aanschaf toestellen) dit kun je mixen met softphones

Iperf

• float
Ah, dan heb ik voldoende aan een telefoonsplitter! Dat de oplossing zo eenvoudig is ;-)
Dank je wel allemaal!!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

splitter ? nee

minder dan 4 lijnen met 4 toestellen -> een centrale
4 lijnen 4 toestellen -> 1 op 1 door verbinden, evt centrale

Iperf

• float
Er is 1 lijn en 4 toestellen, dan kan ik toch op de inkomende telefoonlijn een splitter plaatsen met 4 RJ11 en die zo doorverbinden naar de overeenkomstige poorten op het patchpaneel?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee, nou ja, kan wel mits de aansluitfactor lager is dan 5

Dat betekend wel dat als persoon a aan het bellen is dat persoon b alles hoort als hij de hoorn op pakt en er doorheen kan lullen, dat is hoogst onprofessioneel. een simpele consumenten telefooncentrale voorkomt dat

liggen de toestellen bij elkaar in de buurt ? dan zou je bijv 1 dect setje met 4 toestellen kunnen kopen, daar zit al een kleine centrale in

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 02-07-2013 21:03 ]

Iperf

• float
ok! bedankt!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
Analoge telefonie kan gewoon over UTP, overigens hoef je geen verloopjes te maken van RJ-11 naar RJ-45 aangezien de RJ-11 connector gewoon in een RJ-45 socket past op je patchpaneel. Let alleen inderdaad wel op dat aansluiten op een switch niet gaat werken. Dan moet je kijken voor een (analoge)telefoon centrale, een splitter of een tweede telefoonlijn (ISDN).

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Daar moet je dan wel de kanttekening bij maken dat rj11 vaak wel past ja, maar soms ook niet *ervaring*. en dat de buitenste pennetjes net iets verder naar binnen geduwd worden dan bij rj 45 waardoor het zou kunnen dat een rj45 slecht contact maakt op die pinnen (geen ervaring, maar wel verhalen gehoord)

een verloopkabel knijpen is wel zo netjes en kost weinig

Iperf

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
om het ietsje uit te breiden voor TS:

op marktplaats kun je vaak nog wel oude centrales vinden voor heeel weinig, bijvoorbeeld een profoon 1 buitenlijn gaat erin, en 4 eruit (naar je interne toestellen), kun je ook intern bellen http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Ik weet niet of je dat wilt; maar als het niet uitmaakt dat anderen mee kunnen luisteren dan kun je ook gewoon dmv van RJ45 naar RJ11 kabels gebruik maken van een telefoonsplitter. Buitenlijn er op, en binnenlijnen via je patch paneeltje. Kost minder (telefooncentrales gebruiken meer stroom als je denkt) en is simpel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

fish schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:02:
nee, nou ja, kan wel mits de aansluitfactor lager is dan 5
aansluitfactor is anno nu nauwelijks issue meer. Zodra telefoon z'n eigen voeding heeft (zoals ieder DECT basisstation) daalt de aansluitfactor tot ver onder 1.
Dat betekend wel dat als persoon a aan het bellen is dat persoon b alles hoort als hij de hoorn op pakt en er doorheen kan lullen, dat is hoogst onprofessioneel. een simpele consumenten telefooncentrale voorkomt dat

liggen de toestellen bij elkaar in de buurt ? dan zou je bijv 1 dect setje met 4 toestellen kunnen kopen, daar zit al een kleine centrale in
Dat sowieso. Maar waarom nog investeren in analoge telefonie :?

Overgaan op VoIP kost weinig en biedt flinke voordelen (naast lagere verbruikskosten ook integratie vast-mobiel bijv)

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dion_b schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:59:
[...]

aansluitfactor is anno nu nauwelijks issue meer. Zodra telefoon z'n eigen voeding heeft (zoals ieder DECT basisstation) daalt de aansluitfactor tot ver onder 1.
Volgens mij heb je niet _gelezen_ wat ik daaronder heb gepost ...

voor de rest heb ik hem inhoudelijk antwoord gegeven op zijn vraag.
dion_b schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:59:

Dat sowieso. Maar waarom nog investeren in analoge telefonie :?

Overgaan op VoIP kost weinig en biedt flinke voordelen (naast lagere verbruikskosten ook integratie vast-mobiel bijv)
ook over gehad fish in "telefonie over netwerk"
Ik zeg niet wat hij wel of niet moet doen, en alle opties gegeven

Dus niet voip opgedrongen om dat jij of iemand anders het beter vind.
persoonlijk zou ik voor nu wel wss voor voip gaan maar dat staat er los van

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 03-07-2013 20:18 ]

Iperf

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
gaat hier puur om het feit dat hij graag analoge telefoons in zijn huis wil blijven gebruiken zonder de kabel bende, en ja als je een mooi aangelegd netwerk heb kun je gerust die bekabeling ervoor gebruiken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1