Nieuwe laptop voor programering.

Pagina: 1
Acties:

• Yaron-l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-12-2025
Hallo mede tweekers.
Mijn oude laptop de asus k75vm is laast kapot gegaan . En nu heb ik een nieuwe laptop nodig .
Ik ben student ict en zal de laptop veel nodig hebben . Ik moet elke dag op de fiets naar school dus een zware laptop liever niet .

Wat wil je bereiken?Ik heb de laptop nodig voor school . Tekst verwerking en programering maar ook zal ik photoshop gaan gebruiken , virtual pc's en af en toe een keer een spelletje.
Wat mag het gaan kosten? Ik heb een budget van 700 / 750 euro.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom? De laptop moet 15,6 inch zijn .
Het liefst van asus GEEN aser Full hd dus 1980 x 1080 resolutie . En een mooi uiterlijk.

Mijn oude laptop had een Intel® Core™ i7 3610QM Processor en die beviel mij goed . Het zou dan ook jammer zijn dat ik er met de prestaties op achter uit zou gaan .

Waarom wil ik eigenlijk het liefst een asus laptop ? Ik maak al jaren gebruik van asus en vind dat zij goede producten afleveren . Ook is de garantie zeer goed en heb ik veel vertrouwen in asus .
Waarom geen acer ? Mijn ervaring met acer is dat ze niet al te goed zijn .
Geluid vind ik ook een belangrijk punt. Gewoon omdat ik wel eens geluid op de boxen heb staan .
Minimaal 6gb werkgeheugen[i] Omdat ik graag wat over hou als ik een virtuale pc draai op mijn laptop[/li]

En naar zelf veel zoeken ben ik terecht gekomen op de asus n-series.
Wat het probleem is bij de laptop's is dat als ik naar mijn budget kijk ( €750,-) kom ik uit op een i5 3230M die een stuk slechter is .

Ga ik iets boven mijn budget zitten kom ik uit op de asus n56vj die rond de 800 euro zit .

Dus nu luid mijn vraag hebben jullie mischien wat tips voor mij om een goede laptop te vinden . Weten jullie zelf een laptop die beter is als de n56 voor deze prijs klasse .
Is er toch een beter merk/laptop als asus . Kan ik beter krijgen voor mijn geld als de asus n56vj of is dit de beste keuze .

Wat ik mooi vind aan deze asus n56 is dat de laptop er zeer strak en zakelijk er uit ziet .

ik heb de touchpad al eens gevoeld in de media markt en die vind ik zeer prettig . Beter als de asus k75 die zo iritand is dat hij gewoon uit staat.

Alvast bedankt voor het mee denken . _/-\o_

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:14
pricewatch: Asus N56VJ-S4148H

Veel goedkoper ga je het denk ik niet vinden. Ik zou trouwens niet specifiek op 6GB ram gaan zoeken, je kan zelf meestal vrij goedkoop er iets bij steken. Dat hoeft ook niet gelijk! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 03-07-2013 13:16 ]