Bestanden kopieeren vanaf netwerk schijven

Pagina: 1
Acties:

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:
Server met Windows 7
Hierbij zit een harde schijf die in twee partities is gedeeld.
Server zit met een kabel verbonden met de router/switch
Laptop verbonden via Wifi.

Voor het downloaden gebruik ik uTorrent. Deze draait op de server en via de web interface bestuur ik deze via de laptop.
Ik heb uTorrent zo ingesteld dat alle bestanden gedownload worden in een quarantaine map op de 2e partitie op de server.
Als het bestand ok is (virus vrij en kwaliteit) wil ik deze in de juiste map op de 1ste partitie op server zetten.
Ook dit doe ik via de laptop.

Als ik nu via de laptop een bestand (grootte rond de 2 GB) kopieer van partitie 2 naar partitie 1 duurt dit erg lang (1 a 2 uur), als ik deze actie direct uitvoer op de server zelf is het een kwestie van minuten.

Hoe kan ik dit versnellen op mijn laptop ??

• Cpri
Oja ik meld me niet aan via een domein o.i.d.
Ik benader de schijven van de server direct via de verkenner van mijn laptop onder het item Netwerk.
De partities op server heb ik gewoon als gedeelde netwerk schijven ingesteld.

Verwijderd

Dit is het "debet" aan Windows.

Want jij hebt een explorer window open (op je lapop) met twee netwerkschijfen, of directories. Als jij daar tussen gaat kopieren, dan kopieert Windows eerst naar jouw laptop (via WiFi), en weer naar het doelmap (ook via WiFi). Dus traag.

Als je daarentegen een RDP (remote desktop) opent naar de server (dat gaat goed via WiFi), en van daaruit een explorer opent en kopieert, dan gebeurt dat "lokaal". Dus heel snel.

Dus niet meer netwerkschijfen mappen, maar een RDP sessie openen (of VNC installeren).

• Cpri
Ik maak idd ook gebruik van RDP of SSH dan werkt het inderdaad snel, helaas ben ik nog wel eens gemakzuchtig en doe ik het via de explorer van de laptop.
Daarnaast doet de server ook dienst als HTPC met XBMC, aangezien ik het beeld direct via HDMI afspeel op de TV kan ik niet altijd een RDP starten (iets met drie mopperende kinderen ;-) ).

Ik hoopte eigenlijk dat er ondertussen wel iets voor dit probleem zou zijn

Verwijderd

RDP kan wel, als je meerede users aan maakt, en apart inlogt.

Een alternatief: Sluit de laptop bedraad op een Gbit switch aan (goed merk), dan merk je dat niet zo erg. Er wordt weliswaar weer heen en weer gepompt, maar dat gaat zo snel (seconden werk), dat het niet echt opvalt. Zet wel WiFi uit, als je bedraad aansluit.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 20:19 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh alleen op servers, als je een pro versie hebt heb je maar 1 sessie (zonder rdp hack ;) )

Een move gaat wel heel snel omdat je op dezelfde schijf zit.
Wat je zou kunnen doen is een folder op dezelfde schijf aanmaken waar je ze heen moved (terwijl je je laptop gebruikt)
dan laat je op de htpc een scriptje draaien die om de zoveel tijd checkt of er wat staat en dan de bups copieerd/moved naar de andere hd

[ Voor 63% gewijzigd door Fish op 02-07-2013 20:21 ]

Iperf

• Cpri
Helaas laat de laptop zich slecht bedraad op de router aansluiten (router staat op een onmogelijke plaats).
Toch dan maar eens voorzichtig gaan kijken of ik idd niet een multi user RDP systeem kan maken.
Maar ook de oplossing met script zou werkbaar kunnen zijn.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Cpri schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:00:
Helaas laat de laptop zich slecht bedraad op de router aansluiten (router staat op een onmogelijke plaats).
Toch dan maar eens voorzichtig gaan kijken of ik idd niet een multi user RDP systeem kan maken.
Maar ook de oplossing met script zou werkbaar kunnen zijn.
Kijk eens naar SysInternals' PSEXEC. Dat opent remote een commandprompt op je server.
Dan kun je op je laptop met de oude vertrouwde DOS commands bestanden kopiëren of verplaatsen op je server, zonder dat ze over het netwerk gaan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1