Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HDD van laptop doet vaag?

Pagina: 1
Acties:

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 08:12

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Vanochtend wilde ik dus even lekker muziek gaan maken. :) Ik merkte al gauw op dat mijn laptop ineens een stuk trager was met opstarten en dat hij soms gewoon blijft hangen. (Muis reageert niet meer, hdd lampje uit)

Hij blijft soms zo lang hangen dat ik al 3x een BSOD heb gehad. Ook kon hij tijdens het booten 1x geen boot device vinden? :? Laptop uitgedaan daarna weer aan en hij startte weer door. :/
Had al chkdsk /f gedaan, niks gevonden. Heb goed geluisterd naar de hdd maar hoor niks tikken of iets anders hij stopt gewoon met lezen lijkt het wel. Soms blijft de hdd gewoon werken een paar minuten maar dan blijft tie gewoon weer ineens hangen of gelijk een BSOD er achteraan |:(

Had de avond er voor nergens last van. Had voor het slapen gaan normaal mijn laptop uitgezet en de volgende ochtend dit opeens... Iemand een idee van wat dit kan zijn? Het gaat om een Asus R500VD, is ongeveer iets meer dan een half jaar oud en had hem nieuw bij CampusShop.nl gekocht. :P

[ Voor 4% gewijzigd door SerSam1 op 02-07-2013 17:23 ]

Verwijderd

Je kan Windows opnieuw installeren om software uit te sluiten (recovery denk ik in jouw geval). En je kan de HDD kabels een keer los halen en her bevestigen. En waar mogelijk misschien een BIOS update?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vergeet je smart gegevens niet te checken.

nofi, maar soms zie ik hoe mensen met een laptop omgaan en dan denk ik echt omg. ik stuitertende voetjes van het schuiven ruw slingeren. dat bevorderd de leeftijd niet.

komt de info van de bsod overeen met je hd failure ?

word je laptop niet gewoon te heet (kapotte fan ? )

Iperf

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 08:12

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Ik heb zo mijn twijfels of het een softwarematige fout is, hoe kan het dan zijn dat hij 1x gewoon de hdd helemaal niet zag tijdens het booten?

Code van de bsod heb ik nog niet kunnen opschrijven omdat ik maar een 0.5sec - 1.0sec de tijd had of gewoon ff in het logje kijken natuurlijk. Fan doen het prima temp is idle rond de 36 en load rond de 74-76 dus dat zal wel goed zijn. :P De nieuwste bios staat er ook op trouwens.

Ik ga morgen ff kijken voor die bsod heb nu mijn laptop niet bij me namelijk. :) En nee de laptop is nog 0x gevallen geweest of wat dan ook, ik ben best wel zuinig op mijn spulletjes :D

[ Voor 6% gewijzigd door SerSam1 op 02-07-2013 20:06 ]