Toon posts:

Is GPU koeling vereist?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de komst van Bf4 zou ik graag mijn CPU (Intel i5-3450) en GPU (Asus 7850) overclocken.
Daarom heb ik besloten de Scythe Mugen III Rev. B en 2 Nexus 120mm Bleu led casefans te kopen. Mijn behuizing is de Cooler Master Elite 430 waarin ik de Nexus fans op de achterkant en op de zijkant (is dit de beste optie?) zou plaatsen.
Is het nodig om met deze opstelling ook mijn GPU koeling te verbeteren?

Alvast bedankt
R3dv3n0m

Andere specs
  • Antec High Current Gamer 520W
  • Gigabyte GA-Z77M-D3H Moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Heb je misschien ook temps van je systeem hoe het nu draait? Als die hoog uitvallen is het inderdaad verstandig om je koeling te verbeteren.
Bij een overclock wordt er meer warmte geproduceerd en zal dus de koellast die op je systeem ligt hoger worden. Wellicht is het nodig om je GPU dan ook te koelen, maar dit is beter te zeggen aan de hand van temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel wordt mijn grafische kaart bij het spelen van Bf3 Max 65°-70° (en dan zelden 70°). Mijn CPU zit meestal rond de 50°-60°. Momenteel heb ik wel nog geen extra casefans of processorkoeling gekocht dus deze temperaturen zullen dan hopelijk een heel stuk lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is het nodig om met deze opstelling ook mijn GPU koeling te verbeteren?
Zeer waarschijnlijk niet. Die videokaart houdt zichzelf wel koel, ook als er weinig of slechte airflow zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:41:
[...]

Zeer waarschijnlijk niet. Die videokaart houdt zichzelf wel koel, ook als er weinig of slechte airflow zou zijn.
Bedankt, en qua positionering voor de casefans is de achterkant en zijkant goed? of toch beter de achterkant en bovenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Normaal gesproken is 1x intake aan de voorkant en 1x outtake aan de achterkant voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:44:
Normaal gesproken is 1x intake aan de voorkant en 1x outtake aan de achterkant voldoende.
Ik heb al een standaard fan aan de voorkant en gezien de goedkope prijs van de Nexus dacht ik eraan om er 2 te kopen. Ik ging er sowieso een in de achterkant van de case steken, de andere aan of de zijkant of de bovenkant. Welke van die twee is dan de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Met de Intel i5-3450 overklokken zal je niet ver komen, daarvoor heb je een k processor nodig. De paar procent dat wel kan schiet je denk niet veel mee op.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een klein vraagje, ik zal waarschijnlijk een fancontroller moeten kopen, welke merken hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:38:
Nog een klein vraagje, ik zal waarschijnlijk een fancontroller moeten kopen, welke merken hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Je moet nix ;), maar scythe heeft op koelingsgebied het leukste speelgoed voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

De meeste moederborden hebben wel fabncontrol op het bord zitten. Ik heb een tijdje een scythe controller gehad, maar uiteindelijk voor de betere Lamptron controller gegaan vanwege de high RPM fans in mn systeem (5400RPM). Geen moment spijt van de lamptron eiegenlijk.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1