Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
PSN: Europhea
Als ik geen schade aan de lak zie, zou ik me niet druk maken over de banden.
Maar een bezoekje aan een autoschadebedrijf voor de zekerheid kan geen kwaad.
[ Voor 21% gewijzigd door Tens op 02-07-2013 16:21 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Verwijderd
Oh? Er zijn dus ook banden die niet tegen brand kunnen?Razenko schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:15:
de meeste banden kunnen wel wat aan...
Geen banden kunnen tegen brand, maar ze kunnen wel aardig wat hitte vertragen. Hoe veel dat zal inderdaad wel wat per band verschillen, je hebt sowieso banden voor verschillende temperaturen (denk aan winterbanden)Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:24:
[...]
Oh? Er zijn dus ook banden die niet tegen brand kunnen?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het lijkt mij dat een bank in een woestijnklimaat ook flinke temperaturen kan bereiken.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Verwijderd
edit: bij formule1 auto's worden de banden trouwens wel heet, dat heb ik zelf gevoeld. Of dit vergelijkbaar is met burgerbandjes weet ik niet.
Flijster bij de bolide van Nigel Mansell, net uit de race:
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 15:29 ]
Stond deze er direct naast als een parkeerplaats. Dan vervang maar.
Zo niet stond deze er ongeveer meer dan 1,5m vanaf. zou het in principe geen kwaad kunnen.
Dit omdat de binnenkant van de band dit niet goed kan verdragen de buitenkant wel.
Wat je hebt horen ploffen zijn de banden geweest van de andere auto.
De ruiten kunnen niet ploffen.
PSN: McMillan0984
Dus eerst eens onder de motorkap kijken naar rare dingen. Lekkages goed in de gaten houden en bij eventueel raar (motor) gedrag direct naar een garage gaan.
Heb het nagekeken, maar de banden waren niet beschadigd.Nivado schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:16:
Ik zou me eerder druk maken om slangen en elektronica (kabels, sensoren e.d.), dan om de banden.
Dus eerst eens onder de motorkap kijken naar rare dingen. Lekkages goed in de gaten houden en bij eventueel raar (motor) gedrag direct naar een garage gaan.
Heb ze bij de benzinepomp eergister nog eens gecontroleerd en ze waren nog steeds op spanning.
De achterkant stond naar de brand toe, dus denk dat het qua elektronica nog wel goed is. Moet toch nog naar de garage voor een storingsmelding die elke keer terug komt (had ik al voor de brand).
Bedankt allemaal!
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik had 'm juist weggereden...
[ Voor 53% gewijzigd door TommyGun op 08-07-2013 16:24 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Xyphoids auto stond met een reden zo dichtbij het vuur. Het is een rode auto met een ladder en blauwe zwaailichten op het dakTommyGun schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:24:
Wut, je gaat nadien niet even checken maar wacht tot de dag erna terwijl je auto er vlakbij stond
Soms is het bij een brand eenvoudigweg niet mogelijk om een geparkeerde auto weg te halen, bijvoorbeeld omdat de weg geblokkeerd is of de brandweer of politie niet toestaat dat je erg dichtbij de brand komt.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Oslik blyat! Oslik!
een stroom bandende benzine, dat spul onploft gelijk, het zal wel olie zijn geweestdion_b schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:58:
Yup. Dat gezegd, toen drie auto's bij ons in de straat ivm brandstichting ontploften en er een stroom brandende benzine door de goot langs ons huis stroomde heb ik toch echt als de wiedeweer onze auto een straat verderop gezet. Dat was dan wel ruim voordat brandweer ter plekke was.
Is het niet zo dat dat wel brandt ... maar dat het de benzinedampen zijn die explosief zijn?fish schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 01:15:
[...]
een stroom bandende benzine, dat spul onploft gelijk, het zal wel olie zijn geweest
Als het wel zou ontploffen zou de gemiddelde molotov cocktail ook wel een pak explosiever zijn dan wat ik soms toch wel eens zie op de televisie bij een betoging.
Klopt inderdaad, benzine ontplof niet, de dampen wel. En het brandt ook nog eens relatief langzaam.chime schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:07:
[...]
Is het niet zo dat dat wel brandt ... maar dat het de benzinedampen zijn die explosief zijn?
Als het wel zou ontploffen zou de gemiddelde molotov cocktail ook wel een pak explosiever zijn dan wat ik soms toch wel eens zie op de televisie bij een betoging.
fish schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 01:15:
[...]
een stroom bandende benzine, dat spul onploft gelijk, het zal wel olie zijn geweest
Je kunt gerust een lucifer in een benzine/dieseltank (die gevuld is ja) gooien, gebeurt niets.
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 16-07-2013 10:05 ]
Zou ik voor alle zekerheid wel even van te voren willen weten hoe vol de tank is.....TommyGun schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:04:
[...]
![]()
Je kunt gerust een lucifer in een benzine/dieseltank (die gevuld is ja) gooien, gebeurt niets.
Als die tank half vol is, is het erger dan dat ie helemaal vol is :-P.Fly-guy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:42:
[...]
Zou ik voor alle zekerheid wel even van te voren willen weten hoe vol de tank is.....
Half vol = meer ruimte om dampen te creëren :-P.
Als ik niet een eigen oprit had, en er was brand vlak bij mijn auto, zeker weten dat ik die binnen 8 seconden 2 straten verder had staan.
En als er dan dingen ploffen ofzo, dan blijf ik gewoon laag tot de grond (hoogte van de auto en zo naar je auto sluipen en erin duiken.
Eerst de auto redden, en de auto als schild gebruiken (als je er niet naartoe ging gebeurde dat ook als er dingen op je auto terecht komen, bij snel handelen kan je erger nog voorkomen).
Niets is vervelender dan zonder auto te zitten.
Toen ik net mijn huis had gekocht afgelopen oudejaarsdag, ging mijn auto stuk (motor kaduuk) 5 maanden zonder auto gezeten, ik weet nu wel dat mijn auto en huis me alles zijn (oh en m'n vriendin ook nog).
5 maanden zonder auto en die heb je nodig voor je werk? Dan regel je toch een rijdelijke auto?CRXDelSol schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:00:
Niets is vervelender dan zonder auto te zitten.
Toen ik net mijn huis had gekocht afgelopen oudejaarsdag, ging mijn auto stuk (motor kaduuk) 5 maanden zonder auto gezeten, ik weet nu wel dat mijn auto en huis me alles zijn (oh en m'n vriendin ook nog).
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
De brand was al een tijdje aan de gang voor we het merkten (4 uur 's nachts). Het is een leaseauto en ik ga daarvoor echt niet mijn leven wagen. En al was het geen leaseauto, dan zou ie gewoon verzekerd zijn.TommyGun schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:24:
Wut, je gaat nadien niet even checken maar wacht tot de dag erna terwijl je auto er vlakbij stond
Oslik blyat! Oslik!
Ik gok dat het ploffende banden waren.
In dat geval zou ik de leasemaatschappij bellen en aangeven dat je dus even een keer extra naar de garage gaat om te laten checken of alles nog in orde is. Of dat je het dus bij die storing laat checken, als hij er dan toch heen gaatXyphoid schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:37:
[...]
De brand was al een tijdje aan de gang voor we het merkten (4 uur 's nachts). Het is een leaseauto en ik ga daarvoor echt niet mijn leven wagen. En al was het geen leaseauto, dan zou ie gewoon verzekerd zijn.
Verzekerd tot de dagwaarde ja.Xyphoid schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:37:
[...]
De brand was al een tijdje aan de gang voor we het merkten (4 uur 's nachts). Het is een leaseauto en ik ga daarvoor echt niet mijn leven wagen. En al was het geen leaseauto, dan zou ie gewoon verzekerd zijn.
Al gedaanTankiej schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:55:
In dat geval zou ik de leasemaatschappij bellen en aangeven dat je dus even een keer extra naar de garage gaat om te laten checken of alles nog in orde is. Of dat je het dus bij die storing laat checken, als hij er dan toch heen gaat
Och, alles beter dan zelf verbranden of erger...TommyGun schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:07:
Verzekerd tot de dagwaarde ja.
Moet je nieuwwaarde verzekering afsluiten he
Vriend van me heeft onlangs auto overgekocht van iemand (kennis van hem) waarvan de auto redelijk dicht bij een brandende conifeer gestaan heeft. Dichterbij in ieder geval dan dat jij nu beschrijft. Lak aan die kant van de auto erg zichtbaar beschadigt. Van kleine stukjes waar het er zo ongeveer afvalt tot bolletjes. Is dan een zeer donkerblauwe lak/zwarte lak, waardoor het op afstand niet heel erg opvalt, maar van een paar meter afstand zie je wel degelijk dat je lak flink te lijden heeft gehad ervan.
Plastic handvat ook beschadigt, maar niet onbruikbaar geworden (alleen oppervlakte). Spiegelkap moest ook vervangen worden. aangezien die wel erg beschadigt was. Of beter gezegd, dat valt wat makkelijker even te vervangen dan de laklaag van de complete zijkant. Banden was niks mis mee en daar rijd hij nu nog altijd mee rond (of inmiddels vervangen, maar daar zal zijn rijgedrag eerder de oorzaak van zijn geweest dan de brand).
Ik sluit me dan ook bij Razenko aan, zie je niks aan de lak, zou ik me niet zo veel zorgen maken.
[ Voor 4% gewijzigd door crizyz op 24-07-2013 15:43 ]