Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:39:
[mbr]Beste incognito22,
Realiseer je je ajb wel dat je hier op Tweakers.net zit; een serieuze site voor professionals en gevorderde hobbyisten. Iedereen is hier in principe welkom, maar we verwachten daarbij wel dat je voldoende eigen inzet toont.
Als ik sommige reacties van je lees, komt bij mij toch de indruk 'helpdeskgebruiker' naar voren. Dat is echter niet de bedoeling; je zult zelf logisch verstand moeten gebruiken en ook zelf op zoek moeten. Het aan het handje vasthouden is er daar niet bij; dat kun je doen bij betaalde support of andere fora met minder strenge eisen aan eigen inzet en dergelijke.
Graag hier rekening mee houden, want het niveau wordt zo wel erg laag. Probeer zelf antwoorden te zoeken voor je probleem en pas op 'ons' te vertrouwen als je na eigen onderzoek er niet uit komt.
Alvast bedankt![/]
Voor professionele en gevorderde? Wat versta je onder gevorderd? Ik heb mijn pc voor het eerst in elkaar gebouwd, en dan kan je een AMD driver toch vergeten een beginners fout? En waar toon ik dan geen inzet? Ik heb zelf in registeredit de values op 0 gezet. Ik heb geupdate op dit topic en geconstateerd dat ik met een verkeerde sata kabel zat. Etc ik probeer wel hoor, maar ik kom hier gewoon niet uit. En dan heeft het niets met inzet te maken maar dan heeft het te maken op leunen met iemand die het wel weet.
Stel jij komt in de problemen en komt er echt niet uit? Moet je dan jezelf zeggen, ik doe mijn best niet goed genoeg? Of moet je dan denken misschien dat mijn medemens met meer kennis me kan helpen? Ja ik weet niet al teveel van hoe ik dit moet instellen maar ik vind toch dat ik mijn best doe alleen kom ik er niet uit.
Dat van eigen inzet vind ik overigens bullshit want ik heb toch wel zelf dingen gedaan? De values gezet, de bios gezet, het opgezocht in de device manager. Maar ook daar zie ik het staan dus het zou moeten werken maar dat doet het niet. Dus daar zit ik vast, en ik kan dan gaan googlen maar ik zou niet weten hoe ik dit moet googlen.
'ACHI is activated in driver manager but SSD won't run on ACHI' Liever deed ik het ook zelf dan was het zo opgelost....
En ja ik kom er niet uit na eigen onderzoek. Persoonlijk kan ik er ook niets aan doen dat mijn kennis van pc's misschien iets ondermaats is van de gemiddelde tweaker, maar het zal me niets verbazen als het gros van de mensen hier een ICT opleiding of zo heeft gehad. Tja dat heb ik niet ik ben een thuis gebruiker een hobbyist die voor het eerst zijn eigen pc heeft gebouwd. Dat ik dan geen verstand van ASCHI heb tja wie kan me dat kwalijk nemen, en ik heb het wel weten goed te zetten in de bios. En ik heb dit en dat kunnen regelen en met logisch nadenken kunnen rationaliseren dat mijn SATA kabel wellicht niet de snelheid ondersteunde.
Maar verder zit ik gewoon muurvast. Verder kan iedereen beginners fouten maken zoals de amd chipset niet te installeren dat kan je vergeten toch als je voor je eerste keer een pc bouwt? Maar goed ik begrijp het in principe is iedereen welkom maar ik met dit topic eigenlijk niet.
Daar komt het op neer toch?
En jongens bedankt voor de hulp maar na de AMD chipset lukt het ook niet, misschien dat het moederbord gewoon kapot is dat is ook een optie toch?
Maja bedankt...