Wijziging User Review - [Challenge_05] [Philflow]

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik was op zoek naar een Samsung Galaxy S2 met de originele software erop.

Challenge_05 bood zijn S2 aan. In de advertentie tekst staat: "De toestel verkeert in nieuwstaat".

Ik schrijf hem een DM met o.a. de volgende vragen:
Verder zit de originele lader erbij, staat de originele software erop en zit de USB kabel erbij?
Zijn antwoord in DM:
Draait met Jellybean 4.1.2 Ik kan voor je cyanogenmod 10.1 (Nexus rom) erop zetten als je wilt draait heel erg soepel en is batterijsparend maar op dit moment heb ik de originele rom erop staan.
Mijn antwoord:
De originele rom heeft mijn voorkeur.
De telefoon die ik van hem ontving had echter geen originele software erop staan. De versie was WanamLiteRom.

Ik heb Challenge dit direct gemeld toen ik erachter kwam. Hij heeft toen aangeboden dat ik mijn geld terug kreeg. Ik wilde echter ook de verzendkosten, die ik immers extra moest maken, terug. Hij wilde echter alleen het door mij gestorte bedrag terug betalen.

Ik heb nog geprobeerd om de software zelf te updaten naar de originele maar dit kreeg ik helaas niet voor elkaar met mijn macbook.

Omdat ik geen zin had om verlies te lijden op deze transactie heb ik vervolgens de telefoon zelf doorverkocht, ditmaal met de juiste omschrijving. Vervolgens heb ik een andere S2 kunnen kopen van een andere tweaker. Gelukkig was deze wel in originele staat.

Omdat Challenge mij dus een product heeft verkocht met een onjuiste omschrijving vond ik het gepast een negatieve review achter te laten:
Ik heb van hem een Samsung telefoon overgenomen. In de communicatie had ik uitdrukkelijk gevraagd of de telefoon niet geroot zou zijn. Hij bevestigde dat, ik zou een originele telefoon krijgen. Toen ik de telefoon van hem kreeg bleek deze toch geroot te zijn. Daar wilde ik dus niet mee akkoord gaan. Ik kon de telefoon terug sturen. Hij wilde wel mijn geld terug betalen (netjes) maar niet de verzendkosten (niet zo netjes). Om geen verlies te lijden op deze transactie heb ik toen de telefoon zelf door verkocht. De rest van het contact was overigens prima.
Enige tijd later, op die zelfde dag laat Challenge05 de volgende feedback bij mij achter:
Heeft van mij een Galaxy S2 gekocht wat ik niet eens aan hem wilde verkopen. Ik gaf je aan dat ik een andere Rom op de toestel kon zetten dan kan je ervan uitgaan dat de toestel is geroot. Overigens krijg ik geen reactie op mijn vraag of je de rest van het geld terug wilt. Ik heb je gevraagd om de toestel terug te sturen wil je ook niet doen. Plus je hebt de toestel in je hand gehad voordat je het overnam. Dus je kon het ook testen. Kortom ik heb je genoeg mogelijkheid gegeven om het goed te maken. Als de verzendkosten een probleem was kon je de toestel naar mij toe brengen, dat heb ik ook voor jou gedaan! Dus ik vind het beetje krom dat je nu een negatieve beoordeling over mij plaatst. Dus de feedback wat je nu plaatst, klopt voor een gedeelte niet en je hebt me niet gevraagd of de toestel geroot was. Je wilde waarschijnlijk winst maken met de toestel en omdat het je niet gelukt is geef je een negatiefe feedback.
Mijn verzoek is dat zijn feedback bij mij verwijderd wordt.

Edit: Challenge_05 is ingelicht over dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gozer ik heb je al genoeg geholpen fijne dag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat mijn feedback terecht is. Als je geen negatieve feedback wilt ontvangen moet je ook niet zomaar een negatieve feedback gaan plaatsen op mijn profiel. Ik heb jou geprobeert te helpen maar je wilde niet meewerken en dan plaats je als een kip zonder kop een rare feedback wat voor 50% waar is. Ik verzoek tweakers om deze topic te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 17:53
Ik heb hier niks mee te maken, en hoor hier ook niet op te reageren maar alsnog:

*knip*

Modbreak:Tóch doen he? Boefje! ;)
We moeten maar eens gaan kijken naar een andere oplossing dan topics, want topic = discussie en dan moeten we het ook niet tegenhouden. Maar tot die tijd... :)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 14:35 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:41

FlyEragon

Alien Monkeys

Modbreak:Goed gelezen ja ;)

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederpartij vindt de feedback terecht, in de communicatie zie ik ook niets wat wijst op puur een wraakfeedback.

Kijkende naar de communicatie zie ik dit:
TS:
Verder zit de originele lader erbij, staat de originele software erop en zit de USB kabel erbij?
Wederpartij:
Draait met Jellybean 4.1.2 Ik kan voor je cyanogenmod 10.1 (Nexus rom) erop zetten als je wilt draait heel erg soepel en is batterijsparend maar op dit moment heb ik de originele rom erop staan. Verder komt de toestel met oplader, doos, boekjes en kabel.
Dit terwijl de userreview van TS zegt:
In de communicatie had ik uitdrukkelijk gevraagd of de telefoon niet geroot zou zijn.
Nergens wordt dat in de communicatie uitdrukkelijk gevraagd, er wordt gevraagd naar de originele ROM. Wederpartij geeft ook aan die te kunnen leveren, maar de rest van de zin laat al zijn dat er geroot is. Dat het daarna fout is gegaan met de juiste ROM heeft wederpartij ook onderkend, en willen oplossen.

Over de verzendkosten wordt dit gezegd:
TS:
Ik vind trouwens niet dat ik voor de verzendkosten moet opdraaien. Jij wel?
Wederpartij:
Nee, je krijgt je gestorte bedrag terug
Hoe dat te lezen, is open voor interpretatie. "Nee, dat vind ik ook niet" lijkt logisch, maar zo is het niet opgevat. Ook is de vraag of wederpartij de retourkosten daar bij in gedachte heeft gehad. Daar wordt verder echter ook helemaal niet naar gevraagd of van aangegeven dat dat niet akkoord is.

Vrijwel gelijk geeft wederpartij ook aan een ander toestel te hebben wat wel aan de eisen voldoet, en bereid te zijn die te sturen.

Áls ik al een oordeel zou moeten vellen in deze, dan zou ik de beoordeling van TS verwijderen. De vraag over rooten is nooit gesteld, en er is nooit concreet door wederpartij nee gezegd tegen het dragen van de retourkosten.

Per saldo is het verzoek tot verwijderen dan ook *denied* gezien zowel wederpartij niet wil overleggen, en er ook zeker geen sprake is van een wraakreview, maar duidelijk 2 zichtspunten op het gebeurde.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.