Toon posts:

Snelheid @HOME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nou nergens terug kan vinden is de snelheid die je met @home kan halen.
Weet iemand dat precies?

Verwijderd

Maximaal 3,8 Mbit volgens mij

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Yep. En dat is in de praktijk ook haalbaar. Downloaden met 350 kbytes/sec roeleert toch wel vrij hevig >:)

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 11:20 schreef rdgf het volgende:
Yep. En dat is in de praktijk ook haalbaar. Downloaden met 350 kbytes/sec roeleert toch wel vrij hevig >:)
Gaat dat erg hard!???? >:)

[vraag van een NOG casema slachtoffer]

nee ff serieus hoelang duurt ongeveer een mp3tje downloaden bv? ik wacht hier soms een uur.. :( disconnect reconnect enz..... :( en dan nog eens 2kb per sec

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 12:24 schreef FYA het volgende:

[..]

nee ff serieus hoelang duurt ongeveer een mp3tje downloaden bv? ik wacht hier soms een uur.. :( disconnect reconnect enz..... :( en dan nog eens 2kb per sec
350 lig ik niet meer wakker van. 400-500 dan wordt ut pas interessant. Helaas haal ik dat alleen maar op snelle stabiele FTP`s :(

Maare om een MP3 te downen. Sja, geen id. Seconde of 25, 30

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Op dinsdag 05 juni 2001 12:24 schreef FYA het volgende:

[..]

2KB/Sec?!? Dan kap ik de boel meteen af!! Als WinMX geen T1/3 verbinding met minstens 50 K haalt dan hoeft het voor mij niet. En ja, dan duurt het nog geen minuut inderdaad >:)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

afhankelijk van de andere kant ... gem. 100K/sec en dan is de muziek zo binnen - nadeel is wel dat je automatisch veel meer gaat binnentrekken, waardoor de tijdsduur van het downloaden weer langer wordt >:)

Verwijderd

bij www.mordax.nl kun je de snelheden per provider bekijken........@home hier in Zwolle is wel lekker snel.....gemiddeld rond de 200KB/s......mp3tje? inderdaad zo'n 20 seconden.......;)

Verwijderd

het ligt ook aan de andere kant! Als de andere kant met een superslome server zit dan haal ik ook maar 2 kb/s ofzo.. maar dan kap ik ermee. Bij grote servers (zoals uu) haal ik toch wel 400 kb/s :9

Verwijderd

Volgens mij had dat toch te maken met het com21 modem wat max 512 kB/s kon? Dit hebben ze mij wel eens verteld in een mailtje. Geloof ik :?

Of zit ik er weer helemaal naast :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Com 21 kan uit mijn hoofd 30 mbit aan dus dat is RUIM voldoende :)

Met @home @ Rosmalen haal ik regelmatig 450 kb/sec op mordax (een van de weinige 'snelheidssites' die imho wel vrij aardig is ;) ).

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 15:39 schreef Shark het volgende:
het ligt ook aan de andere kant! Als de andere kant met een superslome server zit dan haal ik ook maar 2 kb/s ofzo.. maar dan kap ik ermee. Bij grote servers (zoals uu) haal ik toch wel 400 kb/s :9
'

op snelle servers haal ik 3/4 :( Nog wel >:) binnenkort @home

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37
@Home ruled gewoon ... Enschede hier is rete-stabiel. In de anderhalf jaar dat we hier nu @Home hebben hebben we één keer een "k*t-week" (of twee weken) gehad waarin steeds de verbinding wegviel. Verder al anderhalf jaar gewoon rete-stabiel :)

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
@home roeleert idd vrij hard, 400 kb/sec hier (en soms wel meer)

Maak je eigen poll

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Wildfire

Joy to the world!

Gemiddeld haal ik hier in Tilburg zo'n 250 tot 300 kilobyte/sec, met uitschieters naar de 400 kilobyte/sec.

Wat de maximale downloadsnelheid is, is nog nooit officiëel bevestigd... ik probeer nu al twee weken een antwoord te krijgen, maar na een paar ontwijkende mailtjes van de helpdesk heb ik tot nu toe niets meer van ze gehoord... :(

Er wordt in ieder geval door de meeste beweerd dat de grens ligt bij 3,8 megabit/sec. Niet misselijk dus, maar wel weinig t.o.v. de 30 megabit/sec die het Com21 modem aankan...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 17:35 schreef Brian Dickens het volgende:
Gemiddeld haal ik hier in Tilburg zo'n 250 tot 300 kilobyte/sec, met uitschieters naar de 400 kilobyte/sec.

Wat de maximale downloadsnelheid is, is nog nooit officiëel bevestigd... ik probeer nu al twee weken een antwoord te krijgen, maar na een paar ontwijkende mailtjes van de helpdesk heb ik tot nu toe niets meer van ze gehoord... :(

Er wordt in ieder geval door de meeste beweerd dat de grens ligt bij 3,8 megabit/sec. Niet misselijk dus, maar wel weinig t.o.v. de 30 megabit/sec die het Com21 modem aankan...
Tering dat zijn echt geile gemiddelde's :)
Als @home voor 300piek bij mij gaat installeren Ga ik ff zeggen dat ie ff aan de modem moet gaa kloten!? >:) ik zeg zoiezo dat ik wel hoge snelheden wil :)

Oja: Waarom begrenst @home (en andere providers) de modems als ze meer kunnen geven?? is dat nou zo moeilijk om iedereen een beetje snel inet te geven tegen een normale prijs per maand?!

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 19:45 schreef FYA het volgende:
is dat nou zo moeilijk om iedereen een beetje snel inet te geven tegen een normale prijs per maand?!
@Home bied een beetje snel internet aan voor een normale prijs..

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 14:08
sinds ik @sloom heb. ben ik met alles wat onder de 50Kb/s niet tevree. Ik zit gemiddeld op 150/200Kb/s en heb piekjes 300/350 mn topsnelheid zit op 550 Kb/s maarjah volgens modemspecificaties is dit niet mogelijk.

tjah en dan is er nog dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bramjan/Images/snel.JPG
Dit was op een lokaal netwerk. maar wouw ik gewoon ff laten zien!!

Advanced sheep-counting strategies

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op dinsdag 05 juni 2001 20:15 schreef BrammeS het volgende:
sinds ik @sloom heb. ben ik met alles wat onder de 50Kb/s niet tevree. Ik zit gemiddeld op 150/200Kb/s en heb piekjes 300/350 mn topsnelheid zit op 550 Kb/s maarjah volgens modemspecificaties is dit niet mogelijk.

tjah en dan is er nog dit:
[afbeelding]
Dit was op een lokaal netwerk. maar wouw ik gewoon ff laten zien!!
Nou dan mag je je wel schamen voor je lokale netwerk...die van mij doet keurig 10-12 MB per seconden (100 Mbits full duplex switched :) )

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Wildfire

Joy to the world!

FYA, Ze kunnen gewoonweg niet de volle 30 mbit/sec van het Com21-modem bieden. Zouden ze dat wel doen, dat hebben ze grote problemen want dan slibt heel de kabel dicht... iets met frequenties enzo, ze moeten immers ook nog rekening houden met TV- en radiosignalen. Als ze de volledige snelheid zouden bieden dan zouden die signalen -denk ik- flink gestoord worden...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 10:37 schreef Brian Dickens het volgende:
FYA, Ze kunnen gewoonweg niet de volle 30 mbit/sec van het Com21-modem bieden. Zouden ze dat wel doen, dat hebben ze grote problemen want dan slibt heel de kabel dicht... iets met frequenties enzo, ze moeten immers ook nog rekening houden met TV- en radiosignalen. Als ze de volledige snelheid zouden bieden dan zouden die signalen -denk ik- flink gestoord worden...
Ok,

• IceStorm
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Komt nog bij dat dataverkeer GELD kost ;)

@home kan dat gewoon simpelweg NOOIT betalen.

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 10:49 schreef IceStorm het volgende:
Komt nog bij dat dataverkeer GELD kost ;)

@home kan dat gewoon simpelweg NOOIT betalen.
Psies. Als je download upload je ook. Dus hoe sneller je upload is dan heb je meestal ook snellere download. Maar upload kost veel geld, dus als ze willen dat jij sneller internet hebt moeten ze upload snelheid veranderen en dat krijgen ze niet betaald!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:20
Op woensdag 06 juni 2001 10:58 schreef Shark het volgende:

[..]

Psies. Als je download upload je ook. Dus hoe sneller je upload is dan heb je meestal ook snellere download. Maar upload kost veel geld, dus als ze willen dat jij sneller internet hebt moeten ze upload snelheid veranderen en dat krijgen ze niet betaald!
16k upload is echt niet nodig hoor voor die 450 k/s die je dan download.

Volgens mij had je aan 2.5 k/s genoeg om met 100k/s te downloaden ofzo.
Dus pakembeet 10k/s voor 400 k/s.

• Witte
  • Laatst online: 10:09
@home is hier (Tilburg, 5025) enorm stabiel en snel.
Downloaden vanaf stabiele FTP-servers gaat soms met 480 KB/s! Ik denk dat mijn buren nog geen kabel-internet hebben.

Houdoe

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Ik kan ook bijna tot de maximale snelheid gaan van @home kabel. Rond de 400 kb/s ongeveer.

Als ik een MP3'tje download moet het ook minimaal met 25 kb/s zijn, en DivX films met 75 kb/s anders hoeft het van mij al niet meer. Bestwel dom natuurlijk, maar ja je wordt ongeduldig als het zo snel gaat.

Ook als sites niet binnen 5 seconden geladen zijn ben ik meestal alweer weg :Z

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 11:36 schreef Red devil het volgende:

[..]

16k upload is echt niet nodig hoor voor die 450 k/s die je dan download.

Volgens mij had je aan 2.5 k/s genoeg om met 100k/s te downloaden ofzo.
Dus pakembeet 10k/s voor 400 k/s.
Dus niet he, want ik had dat eens getest. Er stond nix anders aan, alleen een proggie wat ik downloadde, en toen ging de upload 9 kb/s (ik dl met een snelheid van 250 kb/s)
Is ook wel logisch want als je download vraagt je computer steeds aan de andere kant om meer packetjes, dus moet die uploaden. Hoe sneller je download hoe sneller die nieuwe packetjes moet vragen dus hoe hogere upstream je nodig hebt

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Het hangt er denk ik ook vanaf wat je binnenhaalt. Als je een bestand van gewoon een server download zal er weinig upstream gegenereerd worden. Maar download je een MP3 of luister je naar een webradiostation dan heb je zeker meer dan de 2,5 kb per 100 kb.
Pagina: 1