Met de komst van onder andere Rome 2 Total War en de algehele behoefte voor een upgrade van mijn game systeem ben ik de laatste tijd aan het kijken voor wat nieuwe componenten. Mijn pc is grotendeels 5 jaar oud (behalve de grafische kaart) en is op dit moment:
Wat ik nu in gedachte heb is:
Eigenlijk vooral games, en af en toe wat niet-professioneel videoedit werk.
Overclocken hoeft niet van mij, heb ik vroeger op mijn pentium 4 nog wel gedaan, maar nu geen zin meer in dat soort dingen.
SSD voor de algehele snelheidsboost (opstarten applicaties etc.) de grootte heb ik voor gekozen omdat ik dan het gros van mijn games ook gewoon op de bootschijf kan plaatsen.
Zien jullie nog betere opties (of misschien goedkoper die hetzelfde te weeg brengen)? Of eventuele knelpunten (voedingen heb ik nooit verstand van gehad, ASRock ken ik als merk ook niet, heb altijd ASUS gehad.)
Alvast bedankt!
- Seagate Barracuda 7200.10 ST3250410AS 250GB SATA 3.0Gb/s Deskt (ST3250410AS)
- Intel Core 2 Duo E8400 3GHz 6MB LGA775
- Asus P5K/EPU P35/ICH9 LGA775 ATX
- Kingston ValueRAM 2GB DDR2-800 DIMM Kit (ondertussen 6GB geworden)
- Sirtec High Power 500W ATX 12cm fan
- Sapphire Radeon HD6950 DUAL FAN, 1GB
Wat ik nu in gedachte heb is:
- ASRock B85 Pro4
- Intel Core i5 4570 Boxed
- Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU (2x 4GB)
- Samsung 840 series 250GB
Eigenlijk vooral games, en af en toe wat niet-professioneel videoedit werk.
Overclocken hoeft niet van mij, heb ik vroeger op mijn pentium 4 nog wel gedaan, maar nu geen zin meer in dat soort dingen.
SSD voor de algehele snelheidsboost (opstarten applicaties etc.) de grootte heb ik voor gekozen omdat ik dan het gros van mijn games ook gewoon op de bootschijf kan plaatsen.
Zien jullie nog betere opties (of misschien goedkoper die hetzelfde te weeg brengen)? Of eventuele knelpunten (voedingen heb ik nooit verstand van gehad, ASRock ken ik als merk ook niet, heb altijd ASUS gehad.)
Alvast bedankt!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety